Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجمن صنفی آژانس های مسافرتی از سازمان امور مالیاتی درخواست کرد تا ملاک رسیدگی سال ۹۹ اظهارنامه مالیاتی آژانس های مسافرتی ، خود اظهاری باشد ، متن درخواست بدین شرح است:

جناب آقای داود منظور

رئیس محترم سازمان امور مالیاتی کشور

با اهدای سلام

احتراما طبق اطلاعات دریافتی از آژانس های خدمات مسافرتی کشور باستحضار می رساند کارشناسان مالیاتی ادارات مالیات تهران و شهرستان ها برای آژانس های مسافرتی دعوت نامه رسیدگی به اظهار نامه مالیاتی منتهی به سال 1399 ارسال نموده و در حال رسیدگی به عملکرد آژانس های مسافرتی در سال 1399 برای تعیین مالیات عملکرد و سایر انواع مالیات ها هستند و این موضوع مایه تعجب همگان شده است چرا که همه مردم ایران و جهان به خوبی می دانند که از آغاز اسفند ماه 98 و با شیوع ویروس کرونا ، اولین کسب و کار و شغلی که تعطیل شد ، شغل آژانس مسافرتی بود و کلیه پروازهای خارجی به ایران تا اواسط سال 99 کنسل و بعد از آن نیز تا اواخر سال 99 به تدریج فعال شد، همچنین همه هتل های داخل ایران نیز به مدت حداقل 6 ماه تعطیل بودند و برخی نقاط چون جزیره کیش در قرنظینه به سر می برند و ترکیه هم امکان ورود نداشت و عملا هیچ فعل و انفعال مسافرتی در سال 99 شکل نگرفت ، اکثر آژانس های مسافرتی ترجیح دادند در سال 99 تعطیل کنند و یا غیر فعال باشند و به دلیل وجدان کاری حقوق و هزینه پرسنل و دفتر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را تامین کردند تا از پرسنل خود حمایت کنند و اندک مورد فروشی در سال 99 داشتند و قاعدتا اگر یک آژانس مسافرتی به تعداد حداقل 20 نفر پرسنل در سال 99 حقوق پرداخت کرده باشد و هزینه های اجاره و دفتر و ... داشته باشد با زیان های چند میلیارد تومانی روبرو بوده است که می بایست طبق قانون ، اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال نماید.

طبق فرمایش مقام معظم رهبری در حمایت از کارمندان در دوران کرونا در مشاغل آسیب دیده و مصوبات ستاد کرونا و دستور رئیس جمهور مبنی بر اعلام شغل آژانس مسافرتی در رسته ده کسب و کار به شدت آسیب دیده از کرونا در سال 99 و حذف کلیه جرایم مالیاتی ماقبل 99 و سایر مصوبات و موارد دیگر ، قاعدتا آبی از مالیات عملکرد آژانس های مسافرتی در سال قبل گرم نمی شود و چیزی جز ضرر و زیان برای صنعت گردشگری باقی نمانده است.

در شرایط کنونی و با توجه به حال و روز آژانس های مسافرتی که در تنگنای بدی از نظر وضعیت مالی هستند و بسیاری از پرسنل تغییر شغل داده و در شغل های صنایع دیگر مشغول شده اند ، آیا باید نمک به زخم آژانس های مسافرتی زد و در این همه مشکل به دنبال رسیدگی مالیاتی سالی بود که هیچ چیز از آن در نمیاد؟

تصور کنید در شرایط کنونی برای آماده سازی مدارک و دفاتر و تطبیق کارها و ... نیاز به کارشناسان مالی در آژانس ها می باشد و خود این نیز متحمل هزینه دیگری است تا کارشناسان و ممیزان مالیاتی آن سازمان به کسری مدارک اعتراض نکنند تا آخر این همه تلاش هیچ چیز در نیاید.

بدینوسیله از جنابعالی خواهشمند است به دلیل آسیب دیدگی صنعت گردشگری ، دستور فرمائید تا رسیدگی و تعیین برگ قطعی مالیات عملکرد ، تکلیفی ، ارزش افزوذه و ...اظهارنامه آژانس های مسافرتی منتهی به سال 1399 صرفا بر مبنای خود اظهاری بر اساس اظهارنامه ثبت شده توسط خود آژانس های مسافرتی باشد و نه بر مبنای رسیدگی دفاتر بر اساس حدس و گمان کارشناسان و ممیزان مالیاتی ، پیشاپیش از دستور مساعد جنابعالی در راستای حمایت از صنعت آسیب دیده گردشگری تشکر و قدردانی می نماید.

آقای امیرحسین جعفری نماینده انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در خصوص پیگیری های لازم به حضور معرفی می گردند.

با درود
حرمت الله رفیعی
رئیس انجمن صنفی آژانس های مسافرتی ایران

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آژانس های مسافرتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی