Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد بختیاری‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۹ پروژه در ایام دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای پروژه‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، ۷.۵ میلیارد تومان و اعتبار پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شود، ۲۷ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی در ۶ شهرستان پیش‌بینی شده است افزود: مجموع اعتبارات پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی ۳۴ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با مقایسه خدمات آبفا طی ۴۳ سال از انقلاب اسلامی عنوان کرد: جمعیت زیر پوشش آبفا از ۲۸ درصد به حدود صد درصد رسیده، تعداد مشترکین آب چهار برابر، طول خطوط انتقال چهار برابر، طول شبکه آبرسانی دو برابر و تعداد تصفیه‌خانه نیز از یک به پنج مورد رسیده است.

 وی با بیان اینکه درصد جمعیت زیر پوشش فاضلاب از ۳۲ درصد به ۷۶ درصد رسیده است گفت: خطوط انتقال فاضلاب ۱۸۷ برابر افزایش شده و ظرفیت تصفیه فاضلاب نیز ۱۰۰ برابر شده است.

بختیاری‌فر در بخش اصلاح آب در سال ۱۴۰۰،  ۲ هزار و ۹۴۱ فقره انجام شده است افزود: در تعویض کنتورهای خراب ۶ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۰ باید توزیع می‌شد که ۸ هزار و ۴۱۹ فقره است‌.

وی با بیان اینکه احداث مخازن ذخیره ۳ هزار و ۹۵۰ کیلومتر احداث شده که ۲۰۲ درصد تحقق داشته است گفت:  امسال ۱۹ فقره چاه آب شرب باید حفر می‌شد که ۱۱ تا شده و مابقی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه عنوان کرد: در بخش فاضلاب مهمترین بخش بازچرخانی آب عقد قرارداد برای انتقال یک میلیون مترمکعب آب از شهرک صنعتی بود که این کار انجام شده و مبلغی نیز برای سرمایه‌گذاری در توسعه صنعت فاضلاب هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۴ درصد شبکه فاضلاب در همدان انجام شده و بقیه با شبکه سنتی فاضلاب را انتقال می‌دهند افزود: در صورت اتکا به اعتبارات دولتی ۱۵ تا۲۰ کیلومتر در سال اجرای شبکه صورت می‌گیرد شود بنابراین  باید دنبال منابعی بودیم که تسریع یابد.

بختیاری‌فر یادآور شد: در همین راستا با پیگیری ماده ۵۶ مجوزهای لازم اخذ شد و تعهد شد بازپرداخت وام سرمایه‌گذار را دولت متقبل شود به طوری که از ۴۰۰ میلیارد تومان ۳۰۰ میلیارد تومان به همدان و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای شبکه و توسعه فاضلاب ملایر اختصاص یابد‌.

وی اضافه کرد: بلوار فرودگاه نیز با وجود اینکه زیر پوشش آبفا نیست در راستای جمع‌آوری فاضلاب این منطقه و شهرک صنعتی قراردادی را منعقد کردیم تا خط فاضلاب ایجاد شود تا به جورقان و سپس به همدان منتقل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اضافه کرد: یکی از معضلات ما در گندزدایی آب استفاده از گاز کلر بود که با همکاری شرکت آبفای کشور و معاونت بهره‌برداری اکنون در هیچ نقطه‌ای از استان از گاز کلر استفاده نشده و از آب ژاول استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۶ کلرزن گازی در روستاها وجود دارد گفت: از این تعداد ۹۹ مورد به آب ژاول تبدیل شده است و بخش باقی مانده نیز به زودی انجام می‌شود.

بختیاری‌فر با تاکید بر اینکه در جذب اعتبارات ما نیز پیگیر هستیم تا سهم خود را از اعتبارات ملی دریافت کنیم تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ در بخش روستایی حدود ۵۶۶ میلیارد تومان اعتبار داریم که۴۰ درصد معادل ۲۲۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه در بخش آب نیاز به تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات داریم‌ گفت: در بخش فاضلاب روستایی اعتبار متناسب با اعتبارات شرکت است و حدود ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است که هنوز اعتباری دریافت نکرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات آب و فاضلاب شهری و روستایی ۷۹۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است که نسبت به افزایش خدمات هزینه خواهد شد.

وی به کار ویژه شرکت آبفا که عقد قرارداد در آبرسانی به روستاها بوده اشاره کرد و افزود: طی دو هفته اخیر قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده است که در آبرسانی روستاها به شرکت آبفا کمک کنند و بخشی از عملیات آبرسانی به روستاها را داشته باشند.

بختیاری‌فر تصریح کرد: بر این اساس ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار این کار است که ۱۶۰ روستا را آبرسانی کند و طی دو سال این رقم هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش‌ها نسبت به بلند مدت ۳۷ درصد است و اثرات زیادی بر حجم آبی استان گذاشته است یادآور شد: بر این اساس برای آبرسانی به مشترکان قرار است طبق قول استاندار و وزیر نیرو تا اردیبهشت‌ ماه سال ۱۴۰۱، یک‌هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب از تالوار به شهر همدان انتقال یابد که امیدواریم انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه بارش‌ها وضعیت خوبی ندارد تصریح کرد: در حال حاضر ذخیره سد کم و وضعیت متزلزل است و این مهم نسبت به یک ماه گذشته تغییر آنچنانی نکرده است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: کلرزنی آبرسانی از تالوار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان میلیارد تومان سال ۱۴۰۰ بختیاری فر کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان

تین نیوز

مسلم مخفی فرماندار همدان با اشاره به نارضایتی شهروندان از ارائه خدمات توسط راه آهن همدان گفت: در جلسه ای با مدیرکل راه آهن مسائل و دغدغه های مردم مطرح و پیگیری شد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مخفی با بیان اینکه در حال حاضر قطار همدان همه روزه در حال سرویس دهی است، اظهار کرد: روزانه این قطار ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد که این تعداد برای جمعیت همدان و شهرهای همجوار کفایت نمی کند.

وی با اعلام این خبر که با پیگیری های مدیریت راه آهن استان از ابتدای تابستان قطار پنج ستاره به مسافران همدان خدمات می دهد، اضافه کرد: این اقدام حتماً افزایش رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار همدان با بیان اینکه ترمینال ایستگاه راه آهن همدان ۹۵ درصد پیشرفت دارد، یادآور شد: امیدواریم این ساختمان که از محل سفر رئیس جمهور نیز اعتبار دارد، به زودی تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیرساخت بیان کرد: متأسفانه پروژه راه دسترسی به راه آهن همدان استاندارد لازم را ندارد البته برخی اقدامات ایمنی انجام شده است.

فرماندار همدان مطرح کرد: مجموعه عوامل راه آهن همدان به دنبال رضایتمندی مسافران هستند که امیدواریم با ایجاد زیرساخت های لازم این امر به طور کامل محقق شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، وی خاطرنشان کرد: راه آهن همدان به ملایر نیز به طول ۷۵ کیلومتر در دو قطعه کارگاهی در حال ساخت است که قطعه یک ۴۵ درصد و قطعه دو ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قطار ۵ ستاره به همدان می‌آید
  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان
  • آب تالوار آرسنیک ندارد/ نیترات آب در دشت شهرستان بهار بالاست
  • ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند