Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:42:56 GMT

افزایش ۱۰ درصدی خون گیری در استان همدان

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۹۸۵۷

افزایش ۱۰ درصدی خون گیری در استان همدان

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- افشین محمدی گفت: خوشبختانه در استان همدان با کمبود خون مواجه نیستیم و با توجه به برودت هوا ۵ هزار ارسال، واحد خون به تهران، سیستان و بلوچستان و گیلان داشته ایم.

او گفت: استان همدان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش خون گیری داشته است با اینکه این آمار در استان‌های دیگر هفت درصد بوده است در ۱۰ماه اخیر، ۳۲۲۴ واحد خون توسط هم استانی‌ها اهدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی گفت: با توجه به اینکه جراحی‌های غیر اورژانسی مثل تعویض مفصل، در بیمارستان‌ها از سر گرفته شده و بیماران تمایل بیشتری نسبت به قبل به انجام این جراحی‌ها دارند، با برنامه ریزی و نیازاحتمالی بیماران به خون دربیمارستان، ذخایر خون استان بیشتر شده است.

مدیرکل انتقال خون همدان گفت: اهدای پلاکت به روش آفرزیس روشی است که میتوان ۵ تا ۶ واحد پلاکت را اهدا کرد که خوشبختانه استان همدان از این روش برخوردار بوده و جزء استان‌های برتر است، پلاکت‌ها در این روش از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار هستند این روش زمان بر بوده و قبل از انجام آن باید آزمایشاتی انجام شود.

 محمدی گفت: بزرگسالانی که دچار کمبود پلاکت می‌شوند، در زمان گرفتن میزان نیاز بدن خود اگر به روش افرزیس باشد، میتوان برای آن‌ها از یک فرد که ساختار آنتی ژنی یکدستی دارد انجام پذیرد و به نفع بیمار بوده و در روند مرخصی کمک بسیاری می کند، اما اگر به روش انتقال خون انجام شود میزان واحد آن کم بوده و به ناچار از پلاکت‌های چند فرد با آنتی‌ژن‌های متفاوت گرفته می‌شود، هزینه تهیه کیت‌های افرزیس بسیار بالا بوده که خوشبختانه در طرح تحول سلامت بیشتر مبلغ توسط بیمه پرداخت می‌شود.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون خون گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر مظلومی در خصوص تامین، تدارک و وضعیت توزیع کود در سال ۱۴۰۲ (افزایش ۲۷ درصدی نسبت به پنج سال گذشته و ۱۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱) ابراز خشنودی کرد و افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آمادگی دارد نیاز کودی استان درکشت بهاره را تهیه و تامین کند.

او گفت: برنامه ابلاغی پارسال، تامین، تدارک و توزیع ۱۱۸ هزار و ۵۲۵ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه بود که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم اجرا شد.

 

 

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون