Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:42:37 GMT

نتیجه ۵۰ درصد آزمایشات کرونا در جنوب کرمان مثبت است

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۰۱۷۲

نتیجه ۵۰ درصد آزمایشات کرونا در جنوب کرمان مثبت است

به گزارش ایرنا، علی اصغرخیرخواه روز دوشنبه در نشست شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به فعال شدن، تیم های نظارتی در شهرستان های جنوبی استان کرمان و پیگری مراقبت های بهداشتی در برابر کرونا با حساسیت بیشتر اشاره کرد و افزود: آمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در جنوب کرمان طی چند روز اخیر بیش از صد در صد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سهل انگاری در دریافت نوبت سوم واکسن یک اشتباه بزرگ است، افزود: این موضوع سلامت مردم را به مخاطره می اندازد.

خیرخواه بر دریافت نوبت سوم واکسن کرونا توسط مردم بویژه کارکنان مجموعه بهداشت و درمان تاکید و تصریح کرد: در روزهای اخیر تعداد بیماران سرپایی مبتلا به این بیماری در استان کرمان افزایش داشته است.

وی افزود: پیش بینی می شود طی ۲ سه هفته آینده آمار بیماران بستری و فوتی های ناشی از ابتلا به کرونا در جنوب کرمان افزایش پیدا کند لذا مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار داشت: افزایش آمار مبتلایان به کرونا یک هشدار جدی است تا سهل انگاری ها موجب ورود ما به پیک بعدی نشود.

وی با بیان اینکه سوش جدید کرونا بسیار مسری و تهدید کننده است، بر تکمیل واکسیناسیون برای کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا تاکید کرد.

وی شکل گرفتن دوباره مهمانی ها و مسافرت ها را عامل تسریع کننده شیوع کرونا در جامعه دانست و گفت: در هفته های اخیر مکان های زیارتی و تفریحی شلوغ و پر ازدحام شده و خیلی افراد بدون رعایت پروتکل ها در مکان های عمومی حاضر می شوند که این یک هشدار بزرگ است.

وی افزود: اگر مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند در تعطیلات سال نو دچار مخاطره جدی می شویم و تهدید بالقوه جدی سلامت در انتظار همه مردم است.

خیرخواه با بیان اینکه رنگ بندی کرونایی شهرها تغییر فاحشی داشته است، گفت: این تغییر رنگ بندی یک زنگ هشدار است که باید آمادگی خود را برای مقابله با این بیماری بیشتر کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تکمیل واکسیناسیون علیه کرونا و دریافت نوبت سوم امری ضروری است که این مهم از کارکنان دانشگاه آغاز می شود.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، هفت شهرستان جنوبی استان کرمان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش قرار می دهد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بهداشت و سلامت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه

رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان جیرفت گفت: آذرخش موجب مرگ یک زن ۲۸ ساله در شهر مردهک شهرستان عنبرآباد در جنوب کرمان شد.  

 جواد افشارمنش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این حادثه ساعت ۱۵.۴۵ عصر امروز در روستای کوشک‌مور شهرستان عنبرآباد رخ داده است.

روستای کوشک مور در ارتفاعات جبالبارز جنوبی قرار دارد از اینرو احتمال وقوع حوادث ناشی از آذرخش یا صاعقه در آن بیشتر است.

شهرستان عنبرآباد در ۲۵۷ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

هواشناسی کرمان اعلام کرد که طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی برای امروز(شنبه) و فردا در برخی مناطق استان، رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • چرا آمار سرقت‌ها در استان کرمان زیاد است
  • تراز تجاری ایران با آفریقا باید علاوه بر مثبت بودن پایدار باشد