Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@02:31:38 GMT

کشف زمین خواری در سیرجان

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۰۱۸۳

کشف زمین خواری در سیرجان

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  سرهنگ مرتضی امیرسبتکی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان سیرجان در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر تصرف بخشی از اراضی دولتی متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محدوده روستای"خیرآباد"، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او می‌گوید: در این رابطه ماموران به همراه نماینده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند که با بررسی میدانی و استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد افرادی اقدام به تصرف غیرقانونی ۴۲ هکتار اراضی دولتی کرده و با احداث بنا و حصارکشی، بخشی از این زمین‌ها را به فروش هم رسانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان، در ادامه ۲ متهم دخیل در این تصرفات غیرقانونی شناسایی و دستگیر شدند و ضمن هماهنگی قضایی، این اراضی که ارزش آن‌ها بیش از ۸۴۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، رفع تصرف و به بنیاد مسکن بازگردانده شد.

این مسئول انتظامی گفت: پیگیری‌های دیگر پلیس امنیت اقتصادی سیرجان در رابطه با کشف برخی موارد مشابه در حوزه این شهرستان ادامه دارد و از شهروندان در خواست داریم قبل از خرید هرگونه زمین در محدوده و یا در حاشیه شهر و مناطق روستایی، از طریق بنیاد مسکن، اداره راه و شهرسازی، منابع طبیعی و دیگر نهاد‌های مربوطه استعلام‌های لازم را به عمل آورند و موارد خاص یا مشکوک در رابطه با تصرف و خرید و فروش غیر قانونی اراضی را به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین خواری اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی جنتی، رئیس هیأت اجرایی حزب اعتدال و توسعه در اولین نشست هم اندیشی سران حزب که با هدف اتخاذ تصمیم های کلان و راهبردی در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضای ارشد و دبیران استانی برگزار شد، ضمن انتقاد به نحوه اعمال خشونت در برخورد با زنان بی حجاب و برخوردهای گزینشی و جانبدارانه برخی از نهاد های قدرت اظهار نمود: متأسفانه افرادی که خودی محسوب می شوند، هرگونه تخلف آنان نادیده گرفته می شود، ولی کسانی که غیر خودی نامبرده می شود کمترین تخلف مطبوعاتی آنان نیز موجب احضارشان به دادسرا می شود.

وی گفت: اتفاقات اخیر در مورد امام جمعه تهران و نادیده گرفتن تخلفات ایشان که نوعی دهن کجی به مردم یکی از این موارد است و ده ها مورد دیگر نیز از تخلفات و موارد غیر قانونی وجود دارد که با آن برخوردی صورت نگرفته است.

وی افزود: متأسفانه فساد در کشور به صورت نهادینه و سیستماتیک در آمده و از نظر شفافیت ایران در رتبه آخرین کشور های عضو سازمان ملل متحد قرار دارد. ناکارآمدی و بی توجهی به مشکلات اساسی مردم از جمله وجود تورم افسار گسیخته موجبات نارضایتی اقشار مختلف مردم را پدید آورده است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902213

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • آزادسازی ۲هزار متر از زمین های کشاورزی در رامسر
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور