Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام احمدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اراضی رفع تصرف شده در مناطق حفاظت شده تنگ صیاد در محدوده شهرستان بروجن، جنگلی هلن در محدوده شهرستان کیار و شیدا در شهرستان بن قرار دارند.

وی گفت: تعارضات زیست‌محیطی در مناطق تحت مدیریت این اداره کل در استان همچون پارک ملی، پناهگاه حیات‌وحش، مناطق حفاظت شده و آثار طبیعی ملی بیشتر به ایجاد شخم و شیار برای کشت دیم و یا ایجاد جاده کشاورزی، حفر کانال آب و ساخت اتاقک‌های کارگری محدود می‌شود و موارد ویلا سازی و یا زمین‌خواری در این مناطق چندان دیده نشده است که با پیگیری‌های انجام شده و تعامل سازنده با مراجع قضایی علاوه بر آزادسازی مناطق تصرف شده، برخی تغییرات ایجاد شده در مناطق نیز به وضع سابق بازگشت داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با تاکید بر لزوم اجرای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تعرض به اراضی زیست‌محیطی و آموزش محیط‌بانان و جوامع محلی در این رابطه یادآور شد: با توجه به دستورالعمل قانونی برای مستندسازی اراضی ملی تلاش می‌شود مراحل مستندسازی محدوده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست استان نیز به زودی به پایان برسد تا شرایط برای رفع تداخلات اراضی به شیوه‌ای مناسب‌تر مهیا شود.

ضریب محیط‌بان به مناطق زیست‌محیطی استان کمتر از نصف استاندارد جهانی است

وی در خصوص ارتقای سطح حفاظت فیزیکی از اراضی زیست‌محیطی استان نیز گفت: در حال حاضر ضریب محیط‌بان به مناطق تحت مدیریت این اداره کل از استاندارد جهانی بسیار فاصله دارد به گونه‌ای که بر اساس این استاندارد باید در هر هزار هکتار یک محیط‌بان فعال باشد اما این آمار در چهارمحال و بختیاری کمتر از نصف این استاندارد است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تصریح کرد: اقداماتی برای افزایش تعداد محیط‌بانان صورت گرفته است اما لازم است سازمان اداری و استخدامی کشور و همچنین سازمان برنامه‌وبودجه در این راستا حمایت بیشتری داشته باشند.

وی همچنین به سخت‌گذر بودن بسیاری از مناطق تحت مدیریت این اداره کل در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری به منظور تقویت و بازسازی ناوگان موتوری، انجام گشت و کنترل و پایش مداوم در مناطق و مبارزه جدی با متخلفان در حوزه محیط‌زیست، ۴۰ دستگاه موتورسیکلت فراجاده‌ای (آفرود) برای تحویل به نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست خریداری شد که تاکنون ۱۶ دستگاه در اختیار این نیروها قرار گرفته است.

احمدی مشکلات ناشی از حضور تورهای گردشگری در مناطق چهارگانه محیط‌زیست استان را اندک دانست و یادآور شد: هرگونه ورود گردشگر به این مناطق به شکلی برنامه‌ریزی شده است تا علاوه بر نظارت نیروهای حفاظتی و جلوگیری از آسیب به محیط زمینه توسعه گردشگری نیز به نحو مطلوبی فراهم شود.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری هشت منطقه شامل یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و پنج منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود ۱۱/۶۳ درصد مساحت این استان را در بر می‌گیرند.

پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد و مناطق حفاظت‌شده هلن، سبزکوه، شیدا و قیصری از جمله مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری به شمار می‌روند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست بروجن کیار چهارمحال وبختیاری تصرف اراضی تخریب محیط زیست یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست بروجن کیار سازمان حفاظت محیط زیست بروجن کیار چهارمحال وبختیاری تصرف اراضی تخریب محیط زیست یگان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست زیست محیطی حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد

مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی استانداری، در سی و ششمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور که به ریاست رئیس جمهور و با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور، وزیر کشور، وزیر صمت، وزیر بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با صدور مجوز زیست محیطی بهره برداری از معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین موافقت شد.

در این جلسه پس از توضیحات استاندار خراسان شمالی مناطق چهارگانه محیط زیست مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت و با صدور مجوز بهره برداری معدن سرب روی آلبلاغ شهرستان اسفراین موافقت شد و مورد تصویب شورای عالی محیط زیست کشور قرار گرفت.

کد خبر 750195

دیگر خبرها

  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر