Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که این روزها روند رو به رشد به خود گرفته است، امروز هم در یک روند افزایشی با رشد 10 هزار و 22 واحدی شاخص کل بورس به رقم یک‌میلیون و 294 هزار و 669 واحد رسید. 

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 2966 واحد به رقم 330 هزار و 726 واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 175 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 7.2 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 435 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 610 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 78 صدم درصد افزایش یافتند.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن با 91 صدم درصد رشد همراه شد.

شاخص آزاد شناور 9 دهم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس یک‌درصد رشد کرد، اما شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود، 48 صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای بانک ملت، فولاد مبارکه، گل‌گهر، پالایش نفت تهران، ایران‌خودرو، مخابرات و چادرملو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران، شاخص کل 87 واحد رشد کرده و به رقم 17 هزار و 618 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به 976 هزار میلیارد تومان رسید.

همچنین ارزش بازار پایه که بیش از 312 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.1 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 205 هزار فقره معامله کردند.

ارزش معاملات سهام امروز 971 میلیارد تومان بود. اوراق مالی اسلامی در فرابورس 454 میلیارد تومان بود. اما عملیات بازار باز که در آن اوراق بانک مرکزی توسط بانک‌ها خرید و فروش می‌شود و ارقام آن در فرابورس درج می‌شود، به 153 هزار میلیارد تومان رسید. بنابر این در ارزش معاملات فرابورس گرچه 155 هزار میلیارد تومان ذکر شده است، اما کمتر از یک‌هزار میلیارد تومان آن مربوط به خرید و فروش سهام است و بقیه مربوط به خرید و فروش اوراق در قالب عملیات بازار باز بوده است.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان، بیمه پاسارگاد، فرابورس ایران، بیمه سامان و پالایش نفت لاوان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته است.

به گزارش فارس، همان گونه که رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد، قرار است تا پایان سال سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 99 تا قبل از به پایان رسیدن سال جاری به حساب 49 میلیون سهامدار عدالت واریز شود. 

همچنین با توجه به مردمی شدن بورس و حضور حدود 58 میلیون ایرانی در بازار سرمایه که عمدتاً دارای سهام خرد و پراکنده هستند، لازم است به جهت رعایت حق‌الناس، مدیران شرکت‌های بورسی و فرابورسی سود سهام افراد حقیقی را به صورت متمرکز و از طریق سامانه سجام واریز کنند.

کارشناسان توصیه می‌کنند مردم در بازار سرمایه با چشم‌انداز بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند و باید بازار سرمایه نقش تأمین مالی برای اقتصاد و بنگاه‌های اقتصادی را ایفا کند. لازمه آن، سرمایه‌گذاری مردم در این بازار است، اما باید حقوق سهامداران خرد در کنار سهامداران حقیقی رعایت شود. از جمله اینکه سود سهام آنها به صورت غیرمستقیم و به موقع واریز شود و حق‌الناس مردم بر گردن مدیران شرکت‌های بورسی باقی نماند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بورس معاملات بازار شاخص بورس تهران ریسک و نوسان هزار میلیارد تومان رسید درصد رشد شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص

به گزارش خبرنگار مهر شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) با افت ۲۰۱۴۴ واحدی به ۲,۲۸۴,۸۳۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۵۳۴.۹۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۸۰۰ میلیارد سهم بود که طی ۳۲۴,۴۵۹ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۲,۰۱۰.۶۷۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۹۳۹,۰۳۳.۹۸۵ میلیارد ریال شد.

امروز فملی، فولاد و شپنا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای حکشتی، وامید و نوری از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، خاور و شگویا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای فجهان، ودی و غصینو نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

کد خبر 6090965 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس