Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ در سال ۱۳۹۹ بیش از ۸۰ هزار بیمار بستری با ویزای درمانی به ایران مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛‌ سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حضور بیمار، فرایند درمان و ترخیص باید نظام‌مند و مطابق با استانداردهای جهانی باشد، اظهار کرد: از این رو ما با همکاری و تعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال تشکیل مجموعه‌ای هستیم که بتوانیم بیماران را از مبدا کاملاً منطبق با استانداردها به ایران بیاوریم، آخرین پروتکل‌های درمانی به‌روز شده را اجرا و بعد از درمان دوباره به کشور مبدا برگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حال حاضر 200 مرکز پزشکی، دارای مجوز پذیرش بیمار خارجی (IPD) هستند که از این تعداد 186 مورد بیمارستان و 14 مرکز جراحی و کلینیک‌های کوچک برای اعمال جراحی محدود، هستند. این مراکز در 22 دانشگاه علوم پزشکی و تحت نظارت وزارت بهداشت مستقر و در حال فعالیت هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر این موضوع که تمام خدمات پزشکی در کشور قابل ارائه است، گفت: خدمات موسسه رویان در زمینه سلولی مولکولی ناباروری، پیوند مغز استخوان، پیوند اعضا (مشروط به اینکه گیرنده و دهنده هر دو از یک کشور باشند)، اعمال جراحی بزرگ قلب، جراحی‌های مرتبط به ارتوپدی، اعمال جراحی چشم، جراحی پلاستیک و زیبایی، پوست و مو، دندانپزشکی و ایمپلنت‌ها از جمله بزرگ‌ترین اقداماتی است که در کشور به بیماران خارجی ارائه می‌شود.

کریمی بیان کرد: در سال 99 بیش از 80 هزار بیمار بستری با ویزای درمانی به ایران مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند. این تعداد جدا از بیمارانی است که به صورت سرپایی و یا در مراکز جراحی محدود خدمات مورد نیاز را دریافت کرده‌اند. در مجموع به صورت تخمینی طی سال گذشته به بیش از یک میلیون بیمار خارجی خدمات درمانی ارائه شده است. سال 99 سالی همراه با پاندمی کرونا بود. با فروکش کردن این ویروس خدمات چندین برابر ارائه خواهد شد .

وی افزود: از نظر تعداد، بیماران از 99 کشور به ایران مراجعه کردند که بیشتر آنها از کشورهای همسایه همچون افغانستان، عراق، آذربایجان و عمان بوده‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص طب سنتی نیز گفت: ایران به دلیل قدمت تاریخی، طب سنتی قوی دارد. مطالب در این زمینه به صورت علمی استخراج و به شکل پروتکل درمانی جهت استفاده در سلامتکده‌ها تدوین و ابلاغ می‌شوند. سلامتکده‌ها نیز موظفند مطابق این پروتکل‌ها، خدمات را به بیماران ارائه دهند.

وی افزود: به دلیل فضای نمایشگاه از 14 بیمارستان جهت ارائه توانمندی‌ها دعوت کرده‌ایم تا زمینه‌ای برای آشناسازی خدمات درمانی کشور باشد. در صورت تمایل بقیه بیمارستان‌ها و مراکز دارای مجوز نیز خدمات را در اختیار قرار می‌دهند.

آمار کرونا در ایران| فوت 30 نفر در شبانه‌روز گذشتهتزریق واکسن کرونا به کودکان نیاز به رضایت کتبی ندارد/ برای واکسیناسیون کودکان به کجا مراجعه کنیم؟وزیر بهداشت: وارد موج ششم کرونا شده‌ایم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت بیمارستان بهداشت و درمان وزارت بهداشت بیمارستان معاون درمان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روح و روانم خیلی درگیر است و افسردگی امانم را بریده است، اما نمی‌توانم هزینه جلسات مشاوره با روانشناس را بپردازم. این گفته مسعود، جوان ۳۵ ساله است.
خدمات روانشناسی خدمات با تعرفه‌های بالایی است؛ به طوری که بیش از ۷۰ درصد مردم توانایی مراجعه به روانشناسان را ندارند. بهرام عین الهی،وزیر بهداشت سال گذشته از تحت پوشش قرار دادن این خدمات خبر داد.

اکنون ۲۰ درصد افراد جامعه به نوعی دچار اختلالات روان هستند و نیاز به حدود ۱۰۰ هزار روانشناس و مشاور داریم .براساس طبقه بندی‌های بین‌المللی، حدود ۴۰۰ نوع بیماری روانی داریم که سازمان روانشناسی و مشاوره نقش پررنگی در پیشگیری از ابتلا افراد جامعه به این‌ اختلالات دارد.

بیشتر بخوانید: نرخ پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد + جزییات

رئیس سازمان بیمه سلامت محمد مهدی ناصحی می‌گوید «سازمان بیمه سلامت خدماتی مانند روان درمانی فردی، خانواده درمانی، گروه درمانی و خدمت مشاوره را تحت پوشش قرار داده است».
به گفته ناصحی «سهم پرداختی سازمان در بخش سرپایی جهت خدمات فوق، معادل ۷۰ درصد تعرفه دولتی است».

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره علی فتحی آشتیانی به فارس می‌گوید« آنچه وزیر بهداشت درباره بیمه خمدات روانشناسی گفته این است که خدمات بیمه‌ای فقط مشمول روانشناسانی می‌شود که تخصص روانشناسی بالینی و سلامت دارند.اما اگر کسی نیاز به خدمات روانشناسی عمومی، تربیتی، شخصیت،مشاوره خانواده، شغلی و در کل که ۱۴ رشته می‌شود این رشته‌ها مشمول بیمه نمی‌شود.»

در حالی که به گفته رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تعداد متخصصان رشته‌های روانشناسی بالینی و سلامت بسیار کم است و همه خدمات روانشناسی نیازمند پوشش بیمه‌ای هستند؛اما برداشت وزارت بهداشت این بوده که روانشناسی فقط مشمول این دو گرایش است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1228740 برچسب‌ها روان شناسی

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند