Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز علیرضا رضازاده مشاور وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری از اجرای 5 راهبرد کلان بخش کشاورزی خبر داد و گفت: اجرای اینها می‌تواند انقلابی بزرگ در بخش کشاورزی ایجاد کند.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی به کلید خوردن مدیریت واحد تولید و تجارت محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: پس از هشت سال از تصویب قانون تمرکز وظایف بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی (قانون انتزاع) و پس از 60 سال جدا شدن مدیریت بازار از بخش تولید، اکنون همه وظایف بخش بازرگانی و بازار به وزارت جهاد کشاورزی برگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در همین راستا قرارگاه امنیت غذایی هم آغاز به کار کرده و روزانه معاونت‌های وزارت جهاد و دستگاه‌های متولی دیگر از ساعت 6 صبح جلسه دارند و تصمیمات این حوزه را بررسی و رصد می‌کنند. اقدامات روزانه اعلام می‌شود و تصمیم‌گیری‌ها در آن قرارگاه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این قرارگاه تنها وظیفه هماهنگی بین معاونت‌ها را دارد، گفت: طی چهار ماه اخیر 120 جلسه در مرکز و 834 جلسه در سطح استان‌ها تشکیل شده است.

رضازاده از هوشمندسازی کشاورزی خبر داد و گفت: یکپارچه‌سازی آمارها از اولویت‌ها است که در این راستا رصدخانه کشاورزی ایران در وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده و همه اطلاعات این بخش از زراعت گرفته تا دام و طیور یکپارچه می‌شود که می‌تواند انقلابی بزرگ در تولیدات کشاورزی ایجاد کند.

وی افزود:‌ از اول دی‌ماه هر چهارشنبه جلسات رصدخانه کشاورزی ایران برگزار می‌شود. 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی از راه‌اندازی قرارگاه صدور سند اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی مصمم است تا پایان دولت، همه زمین‌های کشاورزان سنددار شود، اگرچه این ادعای بزرگی است، اما وزیر جهاد امیدوار است که این کار اجرایی شود.

رضازاده گفت: متأسفانه در حال حاضر از 18 میلیون هکتار اراضی کشاورزی تنها 4 درصد آن سنددار است. 

به گفته مشاور وزیر جهاد کشاورزی، از دو هفته پیش این قرارگاه تشکیل شده و جلسات آن سه‌شنبه‌ها با حضور وزیر برگزار می‌شود.

رضازاده از تشکیل قرارگاه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی هم خبر داد و گفت: اولین جلسه این قرارگاه روز گذشته با هدف افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش تشکیل شد.

به گفته رضازاده، سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی کشور 11.3 درصد است، اما سرمایه‌گذاری در این بخش کمتر از 4 درصد است. 

وی همچنین از راه‌اندازی قرارگاه دیپلماسی غذایی کشاورزی خبر داد و گفت: این قرارگاه هفته گذشته با هدف افزایش صادرات ما به ویژه به کشورهای منطقه راه‌اندازی شده است.

به گفته این مسئول، با 15 کشور همسایه مرز آبی و خاکی داریم که سهم ما از بازارهای آنها تنها 2 درصد است در حالی که ایران می‌تواند به هاب اصلی محصولات غذایی و کشاورزی در منطقه تبدیل شود.

رضازاده ادامه داد؛ این قرارگاه با حضور معاونت اقتصادی امور خارجه و رئیس سازمان توسعه و تجارت در وزارت جهاد راه‌اندازی شده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی همچنین از راه‌اندازی کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی ایران به ریاست قائم‌مقام وزیر در قرارگاه امنیت غذایی خبر داد و گفت: فردا اولین جلسه کارگروه در وزارت جهاد برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این کارگروه درباره مسائل بخش کشاورزی تصمیم‌گیری می‌کند. 

رضازاده در ادامه صحبت‌های خود از افتتاح 1696 پروژه مرتبط با حوزه کشاورزی با اعتبار 6 هزار و 490 میلیارد تومان خبر داد و گفت: 362 مورد پروژه کلان با اعتبار 4 هزار و 900 میلیارد تومان است که 18 هزار و 800 نفر اشتغال مستقیم و 37 هزار و 600 شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رضازاده مشاور وزیر مشاور وزیر جهاد مشاور وزیر جهاد کشاورزی مشاور وزیر جهاد کشاورزی کشاورزی خبر داد و گفت وزارت جهاد بخش کشاورزی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس