Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهد گفت: اندیشکده‌ها باید تلاش کنند، تولیدات علمی را تبدیل به بسته‌های اجرایی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در نشست با اعضای اندیشکده سیاست گذاری شهری، اظهار کرد: ارتباط بین دانش و سیاست‌گذاری یکی از مسائل اساسی تمامی حکومت‌های ملی، محلی و بین‌المللی است.

وی افزود: گسست فراوان بین این دو حوزه، برخی از جوامع را رنج می‌دهد، زیرا نمی‌توان توقع داشت یک سیاست گذار دارای تمامی دانش‌های اداره جامعه خود باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید با اشتراک اندیشه‌های پاک و نو از تمامی دانش‌ها، در سیاست‌گذاری استفاده کرد.

شهردار مشهد تصریح کرد: یکی از کارهایی که حلقه‌های میانی از جمله اندیشکده‌ها قادر به انجام آن هستند، کمک به شکل‌گیری ایده و کم کردن فاصله بین جوامع علمی و سیاست‌گذاری است؛ سیستم‌های امروز حاکم بر جامعه ما نشان می‌دهد که در سطح دولت‌ها و پارلمان‌های محلی، تخصص‌های فردی شخص اول، گرایش‌های زیادی در برنامه‌های میان مدت و رویه‌های جاری ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: توجه همه جانبه برای اداره کشور و شهرها یک نیاز است، امروز به نظر می‌رسد که مرزهای جغرافیایی و دولت‌های مرکزی در ادبیات‌های جهانی، جایگاهی ندارد. امروزه شهرها با یکدیگر ارتباط خوبی برقرار می‌کنند و کانون اصلی توجه به حساب می‌آیند.

ارجائی گفت: زمانی، تمام نخبگان ورزشی در تیم‌های ملی بازی می‌کردند و بازی‌های المپیک و جام‌های جهانی آوردگاه اصلی، ورزش در سطح دنیا بود، اما امروزه لیگ اروپا تراز بالاتری از جام جهانی دارد؛ یعنی یک باشگاه در درون یک شهر توانسته با جمع‌آوری ستارگان از ملیت‌های مختلف حرف اول را بزند و با هر تیم ملی که مسابقه می‌دهد، برنده باشد.

وی تاکید کرد: در عرصه اقتصاد نیز به همین گونه است، شرکت‌های بین‌المللی بعضاً بر اقتصادهای ملی کشورهای پایه گذار چیره‌تر هستند، روال در حوزه دیپلماسی نیز به همین گونه است؛ افراد از مرز ملیت‌ها و جغرافیایی گذشته‌اند، رسانه نیز همین گونه است و در برخی از کشورها خط مشی آن کشور و قسمتی از دنیا را مشخص می‌کنند.

شهردار مشهد گفت: روح حاکم بر این شهر باید روح حاکم بر سیاست گذاری و جوامع علمی باشد که این امر در حال حاضر کمتر رخ می‌دهد. امروزه در کوچک‌ترین موضوعات بدیهی اختلاف نظرات زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در یک مقوله بسیار ساده به اسم زائر و گردشگر نیز اختلاف نظرهای زیادی در مشهد وجود دارد، در این رابطه نیازمند تصمیم‌گیری‌های جدی هستیم، اظهار کرد: اندیشکده‌ها باید تلاش کنند تولیدات علمی را تبدیل به بسته‌های اجرایی کند، همچنین طرح جامع باید بازنگری شود، فرصت ایجاد طرح جامع پیش روی ما است، اما اگر باهم فاصله داشته باشیم این توسعه به شرق در مشهد، قاسم آباد دیگری را رقم می‌زند.

ارجائی خاطرنشان کرد: تولید بسته‌های اجرایی و عملیاتی و برقراری ارتباط بین دانشگاه و حوزه اجرا (پیمانکاران، انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران) خروجی این جلسه باشد، ما با در کنار هم بودن و گفت‌وگوی منظم رشد خواهیم کرد. ما باید در عرصه اجرا و علم ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای تشکیل سازمان سیما و منظر در تلاش هستیم، در این زمینه باید معاونت‌ها نیز پای کار آیند، طرح پژوهشی هویت بخشی مشهد نیز پیشنهاد خوبی است که باید به آن بپردازیم.

کد خبر 552483

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار مشهد شهرداری مشهد اندیشکده کلانشهر مشهد شهر برنامه ریزی شهری کلانشهر مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بسته های اجرایی اندیشکده ها سیاست گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار داد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.   به گزارش تسنیم؛ روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است.   وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌های معتبر در این جلسات شرکت کردند.   معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • با گذشت دو سال از ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی خبری از اجرایی شدنشان نیست
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • راهکارهای بهبود فضای بالکن
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی