Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - رضا سید آقازاده گفت: هند جزو ۱۰ بازار اول صادراتی ایران است و ما در ۹ ماهه نخست امسال بیش از یک میلیارد دلار محصول به هند صادر کرده ایم که احتمالا تا پایان سال این رقم به یک و نیم میلیارد دلار برسد.

او گفت: ایران می تواند بیش از ۲۰ میلیارد دلار انواع محصول به هند صادر کند، که یکی از راه‌های رسیدن به این هدف را تدوین و اجرای موافقتنامه تجارت ترجیحی می دانیم، که اگر این موضوع در دستور کار قرار گیرد، تجارت ما دو برابر خواهد شد و شاهد افزایش و تنوع مبادلات دو کشور خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

تهیه نقشه راهبردی صنعت در حوزه تجارت و رشته فعالیت‌های صنعتی

به گفته آقازاده تاکنون ۵ دوره مذاکره برای جمع بندی درباره توافقنامه تجاری ترجیحی بین مقامات دو کشور برگزار شده و حتی متن توافقنامه نیز نهایی شده و در حال تهیه فهرست کالایی هستیم که اگر همکار طرف هندی موافقت کند، موافقتنامه امضاء خواهد شد که این امضاء به سود صادرکنندگان است.

هند، مقصد کالاهای صنعتی ایران 

تجارت هند هم مانند چین، بازار بزرگ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری دارد، که با توجه به توسعه اقتصادی و تنوع سطح درآمد آن، ایران این ظرفیت را دارد که بتواند هند را به بازار محصولات صنعتی خود تبدیل کند.

 در ۹‌ماهه نخست سال۱۴۰۰، ارزش تجارت ایران با هند حدود ۴/ ۲میلیارد دلار بوده که ۳۴/ ۱میلیارد دلار از آن را صادرات کالایی بدون نفت‌خام و حدود ۰۵/ ۱میلیارد دلار از آن را واردات تشکیل داده که در مقایسه با ۹ماهه نخست۱۳۹۹ ارزش صادرات، حدود ۷۴‌درصد افزایش و ارزش واردات، حدود ۳۷‌درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه تجارت تراز تجاری میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی

مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌ الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی، با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

قدرت‌الله جمال، معاون وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل شده است. مانند سایر کشورها صادرات دارد و در بسیاری از تولیدات به خودکفایی رسیده است. 

در ادامه این نشست جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را نیز ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است