Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@16:14:01 GMT

دستگیری شکارچیان متخلف در تالاب مره قم

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۱۰۱۵

دستگیری شکارچیان متخلف در تالاب مره قم

باشگاه خبرنگاران جوان قم -  محمدرضا عابدی مقدم گفت: در جریان گشت و کنترل تالاب‌ها و زیستگاه‌های حساس استان، دو شکارچی متخلف در تالاب مره توسط محیط بانان شناسایی و دستگیر شدند.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه این دو شکارچی ۸ قطعه اردک وحشی را شکار کرده بودند، گفت: دو سلاح ساچمه زنی به همراه تعدادی گلوله، دوربین شکاری و ادوات شکار از این شکارچیان متخلف کشف و ضبط و گزارش تخلف آن‌ها جهت رسیدگی به اداره حقوقی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم همچنین از کشف دو رشته تور شکار پرندگان در تالاب مره خبر داد و گفت: یک رشته دام بسیار بزرگ در یکی از نقاط حساس تالاب مره شناسایی و تخریب شد و یک رشته دام دیگر نیز به همراه دو قطعه اردک خوتکای زنده گیری شده از یک متخلف زیست محیطی کشف شد.

عابدی مقدم همچنین با اشاره به کشف بیش از ۸۰ قطعه بلبل زیر دم سرخ در یکی از پرنده فروشی‌های سطح شهر قم، گفت: این متخلف زیست محیطی، پرندگان را از دیگر استان‌ها به شهر قم منتقل کرده و آن‌ها را به فروش می‌رساند که این پرندگان اکنون در حال تیمار و نگهداری هستند.

عابدی در پایان بر ضرورت مشارکت همه مردم در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست تأکید کرد و گفت: شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود از تخلفات صید و شکار، نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی را با شماره تلفن‌های ۱۵۴۰ و ۳۶۲۰۷۲۹۹ در میان بگذارند.

تالاب مره در ضلع غربی منطقه حفاظت شده کویر و در دشت مسیله قرار دارد، این تالاب از جمله پنج تالاب مهم استان قم بوده که در کیلومتر ۵۰ جاده قم – گرمسار قرار گرفته که به صورت گسترده پذیرای انواع پرندگان مهاجر در گونه‌های متنوع فلامینگو، تنجه، انواع مرغابی، حواصیل ها، کاکایی ها، سلیم ها، چوب پا، خروس کلی است.

این تالاب درفصل زمستان به خصوص در زمان سیلاب پهنه‌های بزرگ آبی را به وجود آورده که مساحت آن به بیش از ۱۰ هزار هکتار می‌رسد و پذیرای گونه‌های متعددی از پرندگان مهاجر است و در سایر فصول به صورت دشت‌های رسی نمایان می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شکارچی متخلف دستگیر تالاب مره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • دستگیری متخلف شکار و صید در بندرلنگه
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران