Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حاجی‌زاده روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی قم بیان کرد: نیازمند تقویت ساختارهای اطلاع‌رسانی استان برای انعکاس دقیق خدمات دولت به مردم و امیدآفرینی هرچه بیشتر هستیم و دستگاه‌های اجرایی باید نقاط ضعف خود را در این رابطه جبران کنند.

وی با اشاره به این که ضعف در اطلاع رسانی خدمت‌رسانی‌ها موجب سوءاستفاده دشمنان شده‌است، افزود: البته در خصوص تبیین خدمات ارائه شده به مردم، اقدام‌های قابل توجهی نیز انجام می‌شود که به دلیل جزیره‌ای بودن تاثیرگذاری لازم را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید به عرصه مهم و حساس روابط عمومی توجه لازم را داشته باشند و در حوزه اطلاع رسانی، همه ظرفیت‌ها به صورت یکپارچه به میدان آورده شود.

حاجی‌زاده با اشاره به این که به دنبال ایجاد ریل‌گذاری جدید در این بخش هستیم، گفت: فعالیت در عرصه اطلاع‌رسانی نیازمند استفاده از ابزار هنر و مهارت‌های تخصصی در حوزه ارتباطات است.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه استان باید در رساندن صدای مردم به مسئولان از همه ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنند و مدیران نیز باید پاسخ‌گوی اصحاب رسانه باشند.

وی با اشاره به این که در دهه فجر باید برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی از همه امکانات استفاده شود، ادامه داد: پاسخ‌گویی به هجمه‌های دشمنان نیز از جمله مسائلی است که باید بیش‌ازپیش مورد توجه اصحاب رسانه استان قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا اومیکرون در استان، تاکید کرد: لازم است تا همگان نسبت به رعایت اصول بهداشتی به خصوص تزریق واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اهتمام بیشتری داشته باشند.

در این جلسه که با حضور مدیران و نمایندگان رسانه‌های استان قم ترتیب یافت، پیرامون مباحثی همچون تصویب و اجرای آیین‌نامه شورای اطلاع رسانی استان و تعیین اولویت‌های کاری برای فعالیت‌ رسانه‌ای در قم، لزوم تشویق مردم به رعایت بیشتر و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به وضعیت شیوع کرونا اومیکرون در استان و ایجاد حساسیت در این خصوص، لزوم افزایش توجه مدیران، فرهنگیان و دانش‌آموزان به رعایت شدن نکات بهداشتی در مدارس برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تبیین نقش موثر واکسیناسیون در کاهش آمار ابتلا و فوت‌ ناشی از کرونا و کاهش حداکثری تجمع‌های غیر ضرور با توجه به گسترش شیوع کرونا در قم، بحث و تبادل نظر شد.

وضعیت کرونایی قم که از چهارم بهمن‌ماه جاری به رنگ زرد درآمده بود، هشتم بهمن‌ماه قرمز شد.

ویروس «کرونا» موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.    

 برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک»، «فاصله‌گذاری اجتماعی» و «پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری» و همچنین «تزریق واکسن» توصیه شده است.   

شهروندان برای طرح هر گونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند. 

ویروس کرونا ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌ صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد و ۳۰ بهمن سال ۱۳۹۸ ویروس کرونا در ایران و استان قم شناسایی و اعلام شد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا قم استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم استانداری قم ویروس کرونا قم استانداری قم اطلاع رسانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اعضای شورای اجرایی برگزار شد، وضعیت هوشمندسازی دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر مصوبات جلسات ۲۴، ۲۵ و ۲۶ شورای اجرایی و آئین نامه بند (ج) تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۲ آئین نامه مربوطه بررسی شد.

همچنین وضعیت اجرا و آسیب شناسی پروژه‌های پیشران دولت هوشمند که در جلسه ۲۶ شورای اجرایی تصویب شده است مورد واکاوی قرار گرفت.

اعضای کمیسیون راهبردی اهم توجه به متناسب سازی برنامه‌های هوشمندسازی و تحول دیجیتال دولت با استعدادهای ساختاری و سرمایه انسانی دستگاه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات برای ارائه و تصمیم‌گیری در جلسه ۲۷ ام شورا تاکید داشتند.

کد خبر 6095039 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است