Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمود هاشمی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: ۲۴۳ میلیارد تومان برای گازرسانی این تعداد روستا هزینه شده است و عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۱۲ روستای استان نیز همزمان با دهه فجر آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: با همت کارکنان شرکت گاز تا پایان سال ۱۴۰۰ و در ادامه نهضت گازرسانی در استان، تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی خراسان جنوبی از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: امسال گازرسانی به ۲۱۲ روستا را در تعهد داریم که بالاترین تعهد در سطح شرکت‌های گاز سراسر کشور است و خوشبختانه با تلاش انجام شده به ۲۳۲ روستا رسیده و امیدواریم این آمار تا پایان سال جاری افزایش یابد.

وی افزود: شهرستان‌های سرایان و فردوس به‌طور کامل از نعمت گاز برخوردار هستند و در حوزه روستایی این ۲ شهرستان هیج پروژه‌ای باقی نمانده است.

هاشمی تصریح کرد: تا هفته دولت سال آینده تمامی شهرستان‌های استان به‌صورت کامل از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: در مجموع دهه فجر امسال ۶۸۰ پروژه گازرسانی با هزینه ۳۸۵ میلیارد تومان در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۲۳۳ پروژه نیز آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی درباره پروژه‌های قابل افتتاح گفت: بهره‌برداری از خط انتقال بشرویه به دیهوک با هزینه اجرایی ۷۲ میلیارد تومان از پروژه‌های دهه فجر است که با اجرایی شدن آن شهر دیهوک نیز به شبکه سراسری گاز می‌پیوندد.

وی افزود گفت: در حوزه صنعت هم گازرسانی به ۱۳۹ واحد صنعتی با هزینه ۴۵ میلیارد تومان از برنامه‌های دهه فجر امسال است.

هاشمی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم حوزه مسکن جان تازه گرفت افزود: در حوزه مسکن روستایی گازرسانی به هزار و ۶۳۷ مسکن در ۳۶۳ روستا با هزینه ۲۱ میلیارد تومان انجام شده است که هزار و ۶۳۷ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: در حوزه شهری هم ۱۶۹ واحد گازرسانی شده که چهار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: هر مسکن که مسیر مشخص داشته باشد و ساختمان‌ها به مرحله نصب انشعاب رسیده، شرکت گاز استان جلوتر از سایر سازمان‌ها خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به پروژه‌هایی که در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود افزود: گازرسانی به ۱۱۲ روستا و ۸۶ واحد صنعتی در استان از جمله پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آنها در دهه فجر آغاز خواهد شد.

هاشمی گفت: سه پروژه زیرساختی نیز کلنگ‌زنی می‌شود که بسیار حایز اهمیت است و در استمرار گازرسانی نقش حیاتی دارد.

وی عنوان کرد: این پروژه‌ها در مسیر خوسف به ماژان، مسیر دوست‌آباد به سرایان و خط تقویتی شوسف - نهبندان اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: گازرسانی به مجتمع گلخانه نهبندان نیز از پروژه‌هایی است که در دهه فجر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات گازرسانی به پاسگاه‌های مرزی استان گفت: تاکنون در ۲ حوزه درمیان و سربیشه عملیات اجرایی شروع شده است و پس از آن برای نهبندان و زیرکوه برنامه‌ریزی می‌شود.

هاشمی افزود: ۱۳ پاسگاه مرزی، ۱۶ برجک و بازارچه ماهیرود با این پروژه گازدار خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه برخی مشترکان گاز صنعتی در پرداخت گازبها بی‌انضباط هستند گفت: اگر مطالبات شرکت گاز به‌موقع پرداخت نشود از این طرف در پرداخت هزینه‌های پیمانکاران با مشکل مواجه می‌شویم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی مطالبات گازبها را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که بیش از ۸۰ درصد آن در حوزه صنعت است.

وی ادامه داد: بی‌نظمی در پرداخت‌ها آن هم در واحدهای صنعتی باعث بروز مشکلاتی در شرکت گاز برای ارایه خدمات بهتر شده است.

هاشمی گفت: واحدهای اداری نیز در پرداخت قبوض بی‌نظم هستند ولی به خاطر اینکه در ارایه خدمات به مردم دچار اختلال نشوند گاز را قطع نمی‌کنیم و نیاز است در حوزه صنعت و اداری پرداخت گازبها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: منابع مالی تمامی پروژه‌های گازرسانی در سطح استان از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تامین می‌شود لذا پرداخت به‌موقع قبوض نقش موثری در تامین مالی این شرکت دارد.

برچسب‌ها گاز رسانی افتتاح طرح خراسان جنوبی توسعه روستایی اعتبارات دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گاز رسانی افتتاح طرح خراسان جنوبی گاز رسانی افتتاح طرح خراسان جنوبی توسعه روستایی اعتبارات دهه فجر مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی عملیات اجرایی میلیارد تومان پروژه ها دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان در برنامه پرسمان گفت: تا کنون ۴۰۰ هزار نفر از روستائیان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان، به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند.


اربابی افزود: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و سایر اقشار، بیمه شدن بر اساس استعلام و دهک بندی انجام می‌شود که دهک ۱تا۵ رایگان است و بیمه نامه شان به صورت الکترونیک تمدید می‌شود.


وی با اشاره به استقبال کم دهک‌های ۶ تا ۱۰ از بیمه سلامت گفت: تخفیف‌های خوبی برای این دهک‌ها در نظر گرفته شده که می‌توانند استفاده کنند، به طور مثال افراد دهک۶، برای یکسال، تنها بیست درصد حق بیمه‌ی خود یعنی ۳۸۷ تومان را پرداخت می‌کنند.


این رقم برای هر فرد در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه اش معادل ۵۸۰ هزار تومان برای یکسال، هر فرد دهک ۸، ۷۷۵ هزار تومان، دهک ۹، ۹۶۹ هزار تومان و برای هر فرد دهک ۱۰ یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان در سال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره گیری ۱۶۶۶#* از وضعیت بیمه خود استعلام بگیرند که در صورت نداشتن بیمه، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و خود را بیمه کنند حتی افرادی که از دهک خود اطلاع ندارند و یا دهک شان مشخص نیست نیز می‌توانند بصورت رایگان یکماه زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند تا وضعیت شان مشخص شود.

اربابی با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از مزایای بیمه سلامت باید در اداره کل بیمه سلامت نشان دار شوند افزود: بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیش از ۹۵ درصد مؤسسات درمانی استان قرارداد دارد.


وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از اتباع بیگانه نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سازمان مهاجرت اتباع، این افراد نیز برای داشتن مجوز اقامت یا تمدید آن، باید حتما پوشش بیمه داشته باشند و بیمه برای اقامت آنان جنبه اجباری دارد که در این خصوص می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی