Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام‌زادگان ملجاء و پناهگاهی برای انسان‌های درمانده از زندگی مادی است، گفت: امامزادگان در بُعد سیاسی نیز پناهگاه بودند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، همایش "نخستین سفیر" به همت هیئت امنای امامزاده علی ابن محمد باقر (ع) ‌در آستانه شهادت این امامزاده با حضور رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نماینده ولی فقیه در کاشان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار شد.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در این مراسم  با تجلیل و قدردانی از برگزاری ‌‌همایش "نخستین سفیر" اظهار داشت: برگزاری این همایش کاری ارجمند و ستودنی است زیرا از شخصیتی تجلیل می‌کنیم که اولا علاوه بر جایگاه فرزند امام بودن یک عالم‌ "فقیه، مجاهد، مهاجر فی سبیل الله، یک پرچم‌دار عرصه تبلیغ و در یک جمله خدمتگزار صادق برای مردم بودند.

وی در بخش نخست سخنان خود در تبیین جایگاه امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم افزود: ‌آنچه به این امامزاده برمی‌گردد بخش نخست آیه است، کسانی که با تمامی وجود ایمان آوردند آن هم در بیتی عظیم و در بیت امام در کنار برادری که او هم امام است و هم مراتب کمال و ایمان را طی کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان ‌اینکه امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) در بیت عظیم امام در کنار برادری که او هم امام است مراتب کمال و ایمان را طی کرده است، ابراز داشت: مردم فین و حصاران به مدینه آمدند و امام، پیشوا، مقتدا، امام جمعه و جماعت، بیان‌کننده حلال و حرام الهی می‌خواستند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در عالم رویا سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) را به عنوان سفیر در منطقه کاشان انتخاب کرد، گفت: این امامزاده واجب‌التعظیم هم سفیر امام باقر(ع) و امام صادق و هم مامور از جانب شخص رسول الله است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کرد: تمام ویژگی‌ها در شخصیت امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) جمع شده در حالی که هر فردی را به سفر تبلیغی نمی‌فرستند به خصوص اگر مطالبه از امام معصوم باشد.

وی تاکید کرد: آن حضرت بعد از سه سال حضور در منطقه در برابر حاکمان و ظالمان ناگزیر دست به شمشیر برد و در برابر ظالمان قیام کرد و همانند جد بزرگوار سید و سالار شهیدان سر از تن مبارکش جدا می‌شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) نماز جمعه را در مسجد جامع کاشان اقامه می‌کرد ولی به روستاهای اطراف سر می‌زد و آخرین نقطه آن حضرت مشهد اردهال است و بعد از توطئه دشمنان حرکت به سمت خاوه بود.

وی با بیان اینکه 6 هزار نفر پیاده و سواره، زن و مرد و کوچک و بزرگ به استقبال امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) آمدند، ابراز داشت: برگزاری مجالس متعدد عزاداری در منطقه کاشان نشان از دلدادگی به اهل بیت است که با آغوش باز مبلغ دین را پذیرفتند و در این راه شمشیر زدند و شهید دادند.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه اگر نامه امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) زودتر به منطقه فین و کاشان می‌رسید شاید قضایا به گونه دیگر رقم می‌خورد، گفت: امکانات آن روز محدود بود و دشمن شبانه به اردهال حمله کرد و شهادت این امامزاده واجب‌التعظیم بعد از شجاعت و مردانگی که از ویژگی های این خاندان است، رقم خورد.

وی ضمن اشاره به شباهت شهادت امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) و امام حسین(ع) تصریح کرد: آن حضرت تقریبا مانند سیدالشهداء تیر به پیشانی‌اش خورد و ضعف بر او غلبه کرد و از اسب به زمین می‌افتد و تکیه به تخته سنگی می‌دهد و به شهادت می رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم سراسر کشور حاجت‌های خود را از این امامزاده می‌گیرند،  تاکید کرد: امامزادگان به عنوان یاری‌گران سفیر امام هستند و از این رو مومن واقعی این افراد‌ند و از این جهت مردم کاشان امام‌زادگان را تعظیم می‌کنند.

وی با بیان اینکه انتصاب امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) به زهرای کوثر است، افزود: شخصیت این امامزاده بی‌نظیر و یا کم‌نظیر است؛ فرزند امام بودن، برادر امام بودن، به امر رسول الله مهاجرت را آغاز کردن، عالم بودن، فقیه بودن و مجاهد بودن از ویژگی‌های این امامزاده است.

حسینی‌بوشهری ابراز داشت: امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) پرچم‌دار عرصه تبلیغ و هدایت و روشنی بخش محافل دینی، اخلاقی و معنوی است؛ این شخصیت یک گوهر بسیار گرانبهاست و از مدینه با آن امکانات به عشق خدمت به مردم به سمت کاشان حرکت کرد و این پیامش امروز برای روحانیت است.

وی با بیان اینکه دلیل احترام از امامزادگان به دلیل یک قاعده انسانی و حق‌شناسی و سپاسگزاری است، گفت: از آنجا که پیامبر و امام در بین ما نیست، نشانه سپاسگزاری و حق‌شناسی تجلیل و تکریم امامزادگان و نوادگان پیامبر است چرا که حرمت مرد به پاسداری از فرزندان آن است.

امام جمعه قم با بیان اینکه امامزادگان حق حیات به گردن ما دارند، تصریح کرد: مراسم پرشکوه قالیشویان که در دنیا شناخته شده هرساله برگزار می‌کنیم و این‌ مراسم نشانه غیرت دینی و معنوی و ولایتمداری مردم منطقه است.

وی تاکید کرد: فرهنگ در جامعه نقش کلیدی دارد و این امامزادگان با آمدنشان به ما درس ولایتمداری آموختند و فرهنگ تشیع را زنده و احیا کردند در حالی که اصولا حیات بشر با امور مادی تامین نمی‌شود و با زیارت این امامزاده در ابعاد مختلف الهام می‌گیریم.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه بشر این قدرت را عطا کرده و از سویی دنیای غرب که در مادیت گاهی دچار اضطراب است و به دنبال پناهگاهی بوده تا آسایش و آرامش پیدا کند، افزود: امام‌زادگان ملجاء پناهگاهی برای انسان‌های درمانده از زندگی مادی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امامزادگان در بُعد سیاسی نیز پناهگاه بودند و دلیل اینکه خلفا اجازه زیارت اهل بیت (ع) را نمی‌دادند به این دلیل بود که وقتی در مقابل ضریح قرار می‌گرفتند از ظالم به مظلوم تبدیل می‌شدند و علیه آنان می‌شوریدند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امامزاده علی بن امام محمد باقر ع حسینی بوشهری امام زادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری سه شنبه شب در دیدار رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از بزرگ‌ترین خدمات را دانشگاه علوم پزشکی ارائه می دهد و با تلاش هایی که در استان شده شرایط به سمت پیشرفت است اما با افق شایسته هنوز فاصله وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: نگاهمان به مراکز استراتژیک در استان همچون آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی و بهداشت درمان که دستگاه هایی هستند که زیربنای تمدن را تولید می کنند باید تغییر کند.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) امنیت و سلامت را زیر ساخت تمدن عنوان کردند، به همین خاطر باید به حوزه سلامت فوق العاده توجه کرد و به لحاظ اعتبارات در حوزه تامین تجهیزات، زیرساخت و نیروی انسانی نیاز است این عرصه دیده شود و نیز مدیریت اقتصاد سلامت بر مساله پیشگیری متمرکز باشد، لذا باید روی خیرین پیشگیری در عرصه درمان کار و طراحی کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: اگر خیریه ها و وقف های پیشگیری از بیماری داشته باشیم هم هزینه آن کمتر است و هم اثر آن بیشتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: یکی از کارهایی که باید انجام داد استفاده از طب دریا برای سلامت است، در حالیکه می توان با آماده سازی عمق و کف دریا به راحتی پیاده روی دریایی داشته باشیم که در نشاط و شادابی و سلامت مفاصل بسیار موثر است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: استان بوشهر به خاطر شرایط خاصی که دارد و به ویژه در جنوب استان، باید بیش از جمعیت به لحاظ نیازهای درمانی توانمند باشد و جغرافیایی در عرصه سلامت موفق است که بیش از نیازهای استاندارد جمعیت بیمار، دارای توانمندی باشد.

وی با بیان اینکه به حوزه بهداشت و درمان مثل عرصه امنیتی باید کمک کرد گفت: پیشگیری، درمان، هم زیر ساخت و هم حوزه نرم افزار گران است، لذا کار سخت اما شدنی است و می طلبد مسئولان اعتبارات لازم را برای زیرساخت تامین کنند و به مساله درمان همانند مسائل استراتژیک نگاه داشته باشند.

وی با اشاره تصمیماتی در خصوص ساخت بیمارستان صنعت نفت در استانی دیگر گفت: نباید طوری باشد که صنعت و انرژی در این استان به همراه آلاینده ها باشد و بیمارستان نفت در استان دیگری احداث شود.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین خواستار تجهیز بیمارستان های شهرستان های دیگر شد و گفت: نباید تمرکز درمان روی مرکز استان باشد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مراجعه برخی از مردم به دیگر استان ها جهت درمان گفت: برخی از مردم برای درمان به خارج از استان مراجعه می کنند، در استان نباید کمبودی باشد که منجر به این شود بیمار به خاطر این کمبود امکانات به استان دیگری برود؛ اگر بیمار به خارج از استان مراجعه می کند به صورت اختیاری باشد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: بایستی طراحی استاندارد صورت گیرد که در یک بازه زمانی این کمبودها تمام شود.

کد خبر 6093649

دیگر خبرها

  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند