Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، به دنبال سفر سوم دی ماه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به زنجام و بیان اینکه «واگذاری غیراصولی روغن نباتی جهان به داشته های فرزندان شهدا لطمه وارد کرده است» بیژن اسمعیلی مدیرعامل این واحد تولیدی توضیحاتی درباره نحوه واگذاری این شرکت و مشکلات پس از آن به ایرنا ارسال کرده است.

در این توضیحات آمده است: ۴۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۲ درصد از کل سهام این شرکت توسط  شرکتهای سهامی عام کف و پخش سراسری داروگر و ... از طریق مزایده و بر مبنای گزارش ارزیابی سهام که توسط خود فروشنده تنظیم گردیده بود، در سال ۹۲ به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان ( ۵۰ درصد بالاتر از قیمت پایه ) و با اختلاف قابل توجه نسبت به پیشنهادات سایر شرکت کنندگان در مزایده به عنوان برنده انتخاب و اعلام شد و تاکنون ۶۵ درصد از مبلغ مزایده معادل ۲۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به فروشنده پرداخت شده است.

در این جوابیه با یادآوری اینکه طرفین معامله توافق کرده بودند که همه دارایی ها و بدهی های روغن نباتی جهان بر اساس گزارش کارشناسی انجام شده باشد و در صورت کشف اموال یا مطالبات خارج از گزارش موصوف طرفین نسبت به ایفاد تعهد اقدام خواهند کرد، آمده است: از جمله مواردی که در گزارش کارشناسی مبنای معامله، جزئی از  دارایی های شرکت جهان قید شده قطعه زمینی به مساحت ۸۴۶۰۰  مترمربع واقع در جهان شهر کرج می باشد که در گذشته محل روغن نباتی جهان بوده و ارزش زمین مذکور طبق نظر کارشناسان ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است لذا یکی از موارد مهم و انگیزه اصلی برای ورود به معامله زمین موصوف بوده که به عنوان پشتوانه مالی شرکت در نظر گرفته شده است.

«با این وجود پس از انعقاد قرارداد و استقرار مدیریت جدید و پرداخت ۵ فقره از چکهای اقساط معامله شرکت مواجه با ادعای یکی از بانکها مبنی بر تملک ۵۰ هزار مترمربع از زمین مذکور از طریق مزایده اجرای اسناد رسمی کرج شد. با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک کرج و ملاحظه پرونده اجرایی مشخص شد، ملک موصوف ۸ ماه قبل از معامله از طریق مزایده به تملک آن بانک درآمده و شرکت جهان در زمان انعقاد قرارداد نسبت به آن مالکیتی نداشته است لذا موضوع توسط مدیران شرکت مورد پیگیری حقوقی و قضایی قرار گرفت که پرونده آن دادگاه عمومی حقوقی تهران تشکیل و مفتوح رسیدگی می باشد.»

مدیرعامل مالک روغن نباتی جهان با طرح این موضوع که بدهی‌های این شرکت پیش از واگذاری بیشتر از ارقامی است که فروشنده گزارش نموده، بدهی‌های بانکی، مالیاتی و نیز تامین اجتماعی را از دیگر دیون این شرکت برشمرده و آورده است: مساله دیگر مبلغ ۳۱ میلیارد تومان بخشودگی جرایم بانکی در قالب دارایی های جدول تراز محاسبات فروش سهام مندرج در گزارش تعیین قیمت پایه سهام است که موضوع بخشودگی جرایم اظهاری غیرواقع بوده که در گزارش کارشناسی مورد تهاتر با بدهکاری های شرکت روغن نباتی جهان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه موارد اختلافی تا زمان حصول نتیجه در دست پیگیری است، نوشت: با توجه به ادعای مالکیت افراد حقیقی نسبت به اراضی محل استقرار کارخانه در زنجان دادخواست خلع ید علیه شرکت جهان طرح شده که منجر به صدور رای خلع ید و محکومیت پرداخت اجرت المثل علیه شرکت در حوزه قضایی استان زنجان شده و بنابراین این موضوع از جمله مورد مبهم در خصوص نحوه دریافت زمین از طرف شرکت در زمان مدیریت سابق بوده که این موضوع نیز در قالب شکواییه ای در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

در این جوابیه تاکید شده است: مساله واگذاری سهام شرکت جهان در گذشته از طریق نهادهای نظارتی بر علیه مدیران فعلی شرکت مورد پیگیری و رسیدگی در شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران مورد رسیدگی قرار گرفته که در نهایت منجر به صدور قرار منع تعقیب قطعی شده است.

مدیرعامل این شرکت در خصوص وضعیت شرکت روغن نباتی جهان در زمان انتقال و اقدامات انجام شده توسط مدیران جدید نیز آورده است: سرمایه ثبتی شرکت در سال ۱۳۹۲ برابر با ۱۴ میلیارد تومان بوده که در مقابل زیان های انباشته و بدهی های وقت شرکت پاسخگو نبود لذا ضمن ارزیابی مجدد دارایی ها و اموال صورت گرفته این سرمایه به ۳۷ میلیارد تومان افزایش یافت ولی برای جلوگیری از حالت ورشکستگی شرکت کافی نبوده و وضعیت مالی شرکت در گزارش حسابرسی شرکت درج شده است.

در این جوابیه با اشاره به وجود ۱.۶۱۷ میلیارد ریال زیان انباشته شرکت در ترازنامه آن که عمدتا بابت تسهیلات مالی سر رسید شده دریافتی در سنوات قبل و بهره و جرایم بیش از دارایی های جاری آن است، تاکید شده است: همچنین با وجود اعلام مسوولان استان به ویژه مدیرکل تامین اجتماعی در خصوص اشتغال ۶۲۰ نفر کارگر در ایام تحویل از مالکین قبلی به مالکین فعلی بررسی مدارک ثبت شده در سامانه تامین اجتماعی استان نشان می دهد که در سال ۱۳۹۲ شرکت دارای ۲۱۲ نفر کارگر مرد و ۸ نفر کارگر زن بوده است در این مدت و با وجود عدم تخصیص مواد اولیه به شرکت هیچ تعدیل نیرویی در شرکت انجام نشده و کاهش کارگران تنها ناشی از بازنشستگی بوده است هم اکنون نیز تعداد ۱۰۰ نفر کارگر مشغول به کار می باشند که درصورت تامین مواد اولیه به صورت مستمر قابل افزایش خواهد بود.

اسمعیلی با یادآوری مشکلاتی که در خصوص مطالبات تامین اجتماعی و امور مالیاتی در مسیر تولید برای این شرکت بوجود می‌آورد، نوشت: مشکل تحویل ندادن روغن خام به عنوان ماده اولیه مورد نیاز برای تولید این شرکت با وجود پیگیری ها در جریان سفر رییس محترم وقت قوه قضاییه و نیز مکاتبات متعدد و مستمر با استانداری زنجان و سازمان صنعت، معدن و تجارت همچنان حل نشده است و حتی مصوبه ستاد تسهیل کشور در خصوص همراهی سازمان امور مالیاتی برای راهگشایی حل مشکلات جهت امکان ثبت نام شرکت در سامانه جامع تجارت به منظور دریافت مواد اولیه منتج به نتایجی نبوده است.

مدیرعامل شرکت روغن نباتی جهان نوشته است: کل این مدت شرکت با پرداخت هزینه ۲۰۰۰ تن مواد اولیه به حساب شرکت بازرگانی دولتی ایران تنها ۱۴۰۰ تن مواد اولیه دریافت و بهای ۶۰۰ تن از مواد اولیه واریزی در ازای ادعای طلب ۶۰۰۰ تن مواد اولیه تحویلی به شرکت در زمان مالکیت سابق مسدود شده است.

بر این اساس، اختلاف فی مابین بازرگانی دولتی ایران و شرکت در خصوص تحویل کالا برگ در ازای ۶ هزار تن مواد اولیه تسویه نشده از طرف مالکین قبلی در هیچیک از موارد گزارشات تنظیمی در زمان برگزاری مزایده و همچنین مبایعه نامه طرفین نه تنها عنوانی در این خصوص مورد اشاره قرار نگرفته است بلکه در صورتهای تنظیمی شرکت مبلغ ۳ میلیارد تومان از بازرگانی دولتی طلبکار، که جزو دارایی های شرکت نیز محاسبه شده است).

مدیرعامل این شرکت با تاکید براینکه مطالبات کارگران به طور کامل پرداخت و دستمزدها نیز به روز رسانی شده است، تاکید کردند: در شرایط فعلی و نبود مواد اولیه پایداری تولید و حفظ اشتغال دچار آسیب خواهد زد.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی قوه قضاییه زنجان سامانه جامع تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سازمان امور مالیاتی کشور بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی قوه قضاییه زنجان سامانه جامع تجارت روغن نباتی جهان تامین اجتماعی میلیارد تومان تن مواد اولیه دارایی ها نفر کارگر شرکت جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۱۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: از مالکان جدید استقلال و پرسپولیس توقع داریم دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند و اجازه دهند استقلال و پرسپولیس با ثبات، به آرامش برسند.

محمدمهدی فروردین در گفت و گو با ایسنا واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را تحقق خواسته مردم و واکنش مثبت دولت به خواسته نمایندگان مردم در مجلس دانست و گفت: توسعه و ارتقای جایگاه فوتبال ایران در سطح بین المللی بدون عبور از فوتبال دولتی ممکن نیست. اگر قرار به رقابت با فوتبال کشورهای در حال توسعه و یا پیشرفته باشیم، باید قواعد بازی حرفه ای ها را رعایت کنیم.

وی ادامه داد: دوره فوتبال دولتی به سر آمده و هر سال سختگیری های کنفدراسیون فوتبال آسیا و مجامع بین‌المللی روی فوتبال ایران بیشتر می شود به طوری که در سال های اخیر دیدیم چگونه تیم های ایرانی به دلیل رعایت نکردن قاعده حرفه ای و نداشتن معیارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا آسیب دیدند و حتی بعضا جواز حضور در آسیا را از دست دادند.

دولت رئیسی به رویای چندساله واگذاری استقلال و پرسپولیس جامه عمل پوشاند

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: از مدتها قبل ضرورت انتقال مالکیت تیم‌های دولتی به بخش خصوصی احساس می شد چرا که پیش نیاز باشگاه‌داری همین تغییر و تحول است. تا وقتی دولت متولی باشد، به واسطه تعویض پی در پی مدیریت باشگاه ها که برگرفته از تغییر دولت ها و تغییر رویکردهاست، امکان ساختار سازی در باشگاه ها میسر نمی شود و از سطح تیم داری فراتر نمی رویم. بر همین اساس مجلس خواهان واگذاری تیم های دولتی به بخش خصوصی شد و خوشبختانه همزمان کنفدراسیون فوتبال آسیا روی مالکیت مشترک سرخابی‌ها انگشت گذاشت و با همکاری دولت و وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی، این اقدام سرعت گرفت. در نهایت، دولت آیت الله رئیسی به این رویای چند ۱۰ ساله که استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند، جامه عمل پوشاند.

فروردین از رئیس جمهور، وزیر ورزش و جوانان، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان خصوصی سازی و تمامی دولتمردانی که در واگذاری استقلال و پرسپولیس به هلدینگ پتروشیمی و بانک های خصوصی نقش و همکاری داشتند، قدردانی کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان زبان و چشم و گوش ملت، پیگیر واگذاری استقلال و پرسپولیس از دولت به بخش خصوصی بود و حالا که دولت به این خواسته منطقی، واکنش مثبت نشان داده، قطعا مجلس نقش نظارتی خود را حفظ خواهد کرد. از مالکان جدید استقلال و پرسپولیس هم توقع داریم دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه ها نباشند و اجازه دهند استقلال و پرسپولیس با ثبات، به آرامش برسند.

وی در پایان تاکید کرد: استقلال و پرسپولیس همیشه ویترین فوتبال و حتی ورزش ما بودند؛ اگر انتقال مالکیت آنها و واگذاری این باشگاه ها از دولت به بخش خصوصی موفقیت آمیز باشد، فصل تازه ای برای ورزش ایران آغاز می شود. خوشبختانه هر دو مجموعه ای که مالکیت سرخابی ها را برعهده گرفته اند، توان تبدیل این مجموعه ها به باشگاه های واقعی را دارند و می توانیم شاهد رشد کیفی و اقتصادی استقلال و پرسپولیس باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است / قرارداد با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • تمامی استخدام‌های شرکت واحد اتوبوسرانی مربوط به پیش از سال ۸۵ است/قرارداد اتوبوسرانی با ۱۶ شرکت خصوصی+فیلم
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند