Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:29:53 GMT

برگزاری باشکوه جشن ملی ۱۴۰۰ در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۱۹۳۹

برگزاری باشکوه جشن ملی ۱۴۰۰ در اردبیل

حجت‌الاسلام حسن باقری در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی را گرامی می‌داریم و به روان پاک این شهدا تهیت و درود می‌فرستیم.

وی تصریح کرد: همه ساله در ایام دهه فجر برنامه‌های مختلف با شعار محوری اعلام شده به صورت سراسری برگزار می‌شود که امسال نیز شعار محوری ایام دهه فجر جشن ملی ۱۴۰۰ تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا با برنامه‌های مختلف مردم را به صحنه کشیده و زمینه شادی و سرور آنها را در عید انقلاب فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام باقری افزود: به دور از گرایش‌های سیاسی، حزبی و جناحی ملت ایران در این جشن ملی حضوری با شکوه خواهند داشت چرا که انقلاب اسلامی ثمره تلاش تک تک ایرانیان است و ضروری است تا در این آئین‌های بزرگداشت حضوری باشکوه را تجربه کنند.

وی به راه‌اندازی پویش پرچم در سراسر کشور در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در قالب پویش پرچم در همه سردرب ادارات و منازل ایرانیان پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز درمی‌آید.

حجت‌الاسلام باقری از برگزاری بیش از ۵۴۰ برنامه متنوع در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در مناطق مختلف استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این برنامه‌ها در شهرها، روستاها و جامعه عشایری با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود که در ۲۵ کمیته تدوین و تدارک این برنامه‌ها را شاهد بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در نخستین روز از ایام‌الله دهه فجر و همزمان با ورود تاریخی امام راحل به میهن اسلامی مزار شهدا گلباران شده و مسئولان استان با حضور در گلزار شهدای علی‌آباد نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و زیارت قبور انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام باقری بیان کرد: برنامه بانگ تکبیر و به صدا درآمدن زنگ انقلاب را همزمان با سراسر کشور در دبیرستان مدرس اردبیل و ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح فردا شاهد خواهیم بود تا نمادی از وحدت و عزت را در این آئین به نمایش بگذاریم.

وی به رژه موتورسواران نیروهای مسلح در خیابان امام و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بیعت و میثاق مجدد با آرمان امام و رهبری اشاره کرد و گفت: در این روز ورزش صبحگاهی کارگری، همایش دوچرخه‌سواری و افتتاح نمایشگاه کتاب را شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام باقری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در گرامیداشت ایام دهه فجر برنامه‌های متنوعی برای پاسداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده شده که از جمله آن می‌توان تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، افتتاح پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و زیربنایی را نام برد.

وی تصریح کرد: در این ایام اهدای کمک هزینه ازدواج و جهیزیه برای نوعروسان، توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، برپایی نمایشگاه کتاب و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام باقری از برگزاری مسابقات قرآنی با همراهی حافظان قرآن در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد محلات خبر داد و افزود: در عید بزرگ انقلاب اسلامی برنامه‌های ترکیبی به صورت حضوری و در شبکه‌های مجازی با توجه به شرایط کرونایی تدارک دیده شده است.

وی اهمیت جهاد تبیین را در این شرایط سخت تهاجم فرهنگی استکبار جهانی یادآور شد و خاطر نشان کرد: با اعزام ۴۲۲ طلبه و روحانی به مساجد استان سعی بر این است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی در این ۴۳ سال برای مردم تبیین و روشنگری شود.

حجت‌الاسلام باقری ضرورت اهمیت روشنگری نسل جوان و نوجوان را در شناخت وضعیت موجود و عقب‌ماندگی‌های دوران ستمشاهی یادآور شد و اضافه کرد: در این غوغای فضای مجازی و تبلیغات مسموم دشمن که عمدتاً جوانان و زنان را هدف قرار داده‌اند، بهتر است در دفع این توطئه‌ها روشنگری و بیان حقایق مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: در گرامیداشت دهه فجر ویزیت رایگان، اعزام گروه‌های جهادی، همایش حجاب و عفاف، تجلیل از فعالان تولید در عرصه روستایی و عشایری و همچنین تجلیل از خانواده‌های ایثارگران مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن در شرایط کنونی به صورت حضوری در نظر گرفته شده اما ما تابع تصمیم ستاد ملی و استانی کرونا هستیم که با تشخیص آنها برگزاری راهپیمایی یا به صورت حضوری و یا به صورت رژه خودرویی و فعالیت در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

کد خبر 5413635

منبع: مهر

کلیدواژه: دهه فجر شهدا انقلاب اسلامی ایران پرچم فضای مجازی راهپیمایی 22 بهمن مزار شهدا ورزش صبحگاهی دوچرخه سواری جشن انقلاب دهه فجر ویروس کرونا مطالبات مردم گیلان از دولت بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه شیوع کرونا بارش برف خراسان رضوی مشهد برف و کولاک همدان انقلاب اسلامی ایران حجت الاسلام باقری انقلاب اسلامی برنامه ها دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟

ایسنا/یزد حوزه هنری استان یزد به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی را در استان برگزار کرد.

نام گذاری روز بیستم فروردین ماه به نام «روز هنر انقلاب اسلامی» پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در سال ۱۳۷۲ و به پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و به دستور مقام معظم رهبری، اتفاق افتاد.

این مناسبت در واقع فرصتی است برای معرفی و گسترش هنر انقلاب اسلامی که هنرمندان کشورمان طی چند دهه گذشته با برداشتی ماهرانه از مبانی هنر کهن ایرانی ـ اسلامی و منطبق با شرایط و امکانات روز، آنها را خلق و توسعه داده‎اند.

با توجه به تقارن هفته هنر انقلاب اسلامی با تعطیلات رسمی و ایام عید فطر در برخی از استان‌ها برنامه‌های هفته هنر با تاخیر برگزار شد که استان یزد هم از این جریان مستثنی نبود ولی در عین حال برنامه‎های متنوع از برگزاری چهل و چهارمین محفل طنز «قند شکن» با حضور مسئولان، شاعران، طنزپردازان و عموم مردم که با شعرخوانی طنزپردازان استان و کشور از جمله «محمد حسین مهدویان»، «امین شفیعی» و «احمد رفیعی وردنجانی» تا مراسم افتتاحیه دومین جشنواره طنز عدلیه(دادخند) که با حضور دادستان یزد و معرفی حجت‌الاسلام «مهدی پرنیان» به عنوان دبیر  این رویداد  هنری ادبی، به بهانهی این مناسبت در یزد برگزار شد.

البته برنامه‌های دیگری مانند اکران و تحلیل فیلم «تک تیرانداز» در مدرسه فیلم حوزه هنری یزد با حضور هنرمندان، توزیع بلیط  فیلم‌های آسمان غرب و آپارتچی با موضوع دفاع مقدس بین هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، تجدید میثاق جمعی از هنرمندان استان و کارکنان حوزه هنری یزد با شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی در قالب ویژه برنامه «آسمانی‌ترین رفیق» همراه با غبارروبی قبور مطهر شهدا که همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای حمله تروریستی راسک در گلزار شهدای خلدبرین یزد به همراه شعرخوانی، بیان خاطره و سخنرانی سردار فتوحی از یادگاران دوران دفاع مقدس درباره شهدا و عملیات وعده صادق برگزار شد را نیز می‌توان در این باره نام برد.

برگزاری نشست نقد کتاب «به من نگو فرمانده» اثر بانوی نویسنده یزدی «نجمه السادات موسوی بیوکی» با حضور استاد «محمد قاسمی پور» پژوهشگر و نویسنده کشوری و جمعی از نویسندگان استان در حوزه هنری، همچنین برگزاری کارگاه آموزشی »مصاحبه در تاریخ شفاهی و خاطره نگاری» با حضور استاد «محمد قاسمی پور» و جمعی از نویسندگان استان، رونمایی از کتاب «رازی بین من و تو» اثر «محمد رضا امیر خانی» نویسنده یزدی به همراه  اجرای نمایشنامه خوانی این اثر  با حضور هنرمندان استان در سالن استاد فرج نژاد حوزه هنری یزد، نیز از دیگر برنامه‎های شاخص حوزه هنری استان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی بود که البته کمتر از سوی رسانه‎ها به آن پرداخته شد.

بازدید هنرجویان هنرستان فنی و حرفه‎ای سما از حوزه هنری استان یزد و آشنایی آنها با ساختار، برنامه ها  و چشم اندازهای حوزه هنری، تماشای تولیدات باشگاه فیلم و تبیین سند تحول حوزه هنری استان نیز از دیگر برنامه‎ها در این هفته بود.

البته بهتر بود مسئولان مربوطه در همان زمان، اطلاع رسانی گسترده‌تری در خصوص تأخیر در برگزاری برنامه‌های این هفته انجام می‌دادند تا انعکاس مطلوبی از این برنامه‌ها را در رسانه‌ها شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل