Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – در آستانه اولین سالگرد درگذشت علی انصاریان مدافع اسبق تیم های استقلال، پرسپولیس و تیم ملی کشورمان بسیاری از هم‌تیمی‌های سابق او نسبت به فوت نابهنگام این چهره محبوه فوتبال و سینمای کشورمان اظهار تأسف می‌کنند. اصغر طالب نسب در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره صعود تیم ملی ایران به جام جهانی، بازی پیش روی استقلال مقابل هوادار و اولین سالگرد علی انصاریان که با او در استقلال هم تیمی بود اظهاراتی را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره صعود تیم ملی به جام جهانی چه صحبتی دارید؟

تیم ملی نتایج خوبی گرفت ولی با امتیازاتی که قبلا کسب کرده بود مطمئن بودیم که حتی اگر این بازی ها را هم می‌باخت به جام‌جهانی می‌رفتیم. ضمن اینکه اسکوچیچ زحمت زیادی کشید ولی بازیکنان ما چون در سطح بالای اروپا فوتبال بازی می‌کنند توانستند تا این اندازه مطمئن تیم مان را به جام جهانی ببرند.

حضور مهدی طارمی در ترکیب تیم ملی با شرایط خاص رسیدنش به ایران را چطور توصیف می‌کنید؟

از لحاظ فردی طارمی ثابت کرد یک عاشق به تمام معنای وطن و پرچمش است. او ثابت کرد بعد از نسل علی دایی که با طحال پاره برای تیم ملی فوتبال بازی کرد حالا نسل امروز فوتبال کشور هم با سختی زیاد خودشان را می‌رسانند و بدون استراحت ۹۰ دقیقه بازی می‌کنند و گل صعود هم می‌زنند. اما حرف من با کادر فنی تیم ملی است.

چه حرفی با کادر فنی تیم ملی دارید؟

شاید مهدی طارمی که یک جوان پر شور است و متوجه شرایطش نباشد اما آیا مربیان باتجربه حاضر در کادرفنی نباید مراقب چنین ستاره ارزشمندی در تیم ملی باشند! طارمی که ۳ بامداد به تهران رسیده شاید نهایتاً باید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برای تیم ملی بازی می‌کرد. ممکن بود کشاله اش پاره شود. ممکن بود مینیسک پاره کند و یا آسیب های جدی تر ببیند. چرا ما بازیکنان را فدای اهداف‌مان می‌کنیم؟ چرا بعد از گل مهدی تعویضش نکردیم؟ مگر کریم انصاری فرد روی نیمکت نبود؟ مگر مهدی‌قائدی را نداشتیم؟ نباید نگاه ما به مسائلی مثل صعود به جام جهانی تا این اندازه خودخواهانه باشد. طارمی برای تیم ملی زحمت کشیده است حداقل مردم باید این روزها را به یاد داشته باشند و فردا روزی، اگر به ایران برگشت و در استادیوم مرتکب اشتباهی شد این ستاره‌های بزرگ فوتبال شان را خار و ذلیل نکنند و به آنها ناسزا نگویند. متاسفانه حافظه فوتبال بسیار ضعیف است. اگر مهدی در این مسابقه آسیب می‌دید و به جام‌جهانی نمی‌رسید خیلی زود فراموش می‌شد.

این هفته مصادف شده با سالگرد درگذشت علی انصاریان که شما در استقلال با او هم تیمی بودید. خاطره ای از او دارید؟

یادش گرامی و روحش شاد! یکی از فوتبالیست های دوست داشتنی بود که من کنارش بازی کردم اما یک موضوع را باید درباره او بگویم. من هرگز دخالتی در مسائل اعتقادی هم تیمی‌ها و دوستانم ندارم. این اخلاق من است ولی لازم می‌دانم این را بگویم که یکبار در حین برگزاری مسابقات استقلال من روزه بودم و بر خلاف ظاهر علی انصاریان متوجه شدم که او هم روزه است. مهدی رحمتی هم روزه می‌گرفت. شاید خیلی ها این مسائل را ندانند و یا درباره علی انصاریان تصور دیگری در ذهنشان باشد. ولی علی یک پسر معتقد و با خدا بود و دو فاکتور ویژه داشت. یکی اینکه بچه معتقدی بود و دوم اینکه همیشه با مادرش بود.

درباره بازی استقلال با هوادار و شرایط این تیم چه صحبتی دارید؟

استقلال در شرایطی قرار دارد که در دور برگشت دیگر نباید امتیاز الکی از دست بدهد. شاید در مسابقاتی مثل سپاهان در اصفهان یا فولاد در اهواز مساوی یا باخت بدهد قابل توجیه باشد ولی در مسابقاتی مثل هوادار دیگر نباید امتیاز از دست بدهد. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود حق امتیاز از دست دادن مقابل تیم‌هایی مثل هوادار را ندارد. برای تیم رضا عنایتی احترام خاصی قائلم ولی استقلال در نیم فصل اول طوری خودش را به همه شناساند که از این تیم توقع می‌رود با چهار یا پنج برد متوالی در دور برگشت خودش را از دیگران جدا کند، در غیر اینصورت قهرمانی اش به اما و اگر کشیده می‌شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی استقلال استقلال تیم ملی خبر ویژه علی انصاریان جام جهانی برای تیم تیم ملی هم تیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی: اجازه نمی‌دهم زور بگویند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛این روزها کمیته انضباطی با صدور رای درباره دانیال اسماعیلی‌فر و سیدحسین حسینی، بازیکنان پرسپولیس و استقلال حسابی خبرساز شده و نکته جالب توجه اینجاست که دقیقا ۱۳ سال قبل در چنین اوقاتی علی دایی سرمربی وقت پرسپولیس یکی از جدی‌ترین منتقدان این کمیته به حساب می‌آمد.

در گزارش خبرورزشی آمده است: علی دایی پس از پیروزی تیمش مقابل نفت تهران طی مصاحبه‌ای که پنجم اردیبهشت سال ۱۳۹۰ در خبرورزشی منتشر شد، به‌شدت از احضار خودش به کمیته انضباطی انتقاد کرد و گفت: من چنین دعوت‌هایی را قبول ندارم اما به احترام فدراسیون فوتبال می‌روم البته شاید هم چنین کاری را نکنم و وکیلم را بفرستم اما سوالم اینجاست که کجای دنیا به خاطر یک اوت‌دستی مربی را به کمیته انضباطی احضار می‌کنند! همه این اتفاقات به خاطر بازی چند روز قبل ما با استیل آذین است. در آن مسابقه اگر بازیکن استیل آذین روی زمین افتاده بود و ما گل می‌زدیم، می‌توانستند بگویند بازی جوانمردانه را رعایت نکردیم ولی اصلا چنین اتفاقی رخ نداده بود. بهتر است آقایان سواد فوتبالی خودشان را بالا ببرند و بدون غرض‌ورزی قضاوت کنند. باور کنید از برخی تصمیمات کمیته انضباطی خنده‌ام می‌گیرد. اگر لازم باشد در این رابطه با فیفا مکاتبه می‌کنم تا به همه نشان بدهم حق با من بوده است چون آدمی نیستم که در فوتبال از حق خودم بگذرم و اجازه بدهم به من زور بگویند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899298

دیگر خبرها

  • جام حذفی همیشه برای من خوش‌یمن است
  • سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس قربانی داد
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی: با استعفای اکبرپور مخالفت می‌شود/ او خسته است و نیاز به استراحت دارد
  • پرسپولیسی‌ها علیه مهندس استقلال
  • داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است
  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا
  • فلاحت‌زاده: داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است
  • پرسپولیسی‌ها در مسیر مهندس استقلال
  • علی دایی: اجازه نمی‌دهم زور بگویند!