Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@03:18:17 GMT

طبع کدو حلوایی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۲۲۸۳

طبع کدو حلوایی چیست؟

کدو حلوایی یا کدو تنبل سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و سایر ریز مغذی های مفید برای بدن است.

به گزارش برنا؛ کدو حلوایی از خانوادۀ سبزیجات و صیفی‌جات است. کدوها به دو دسته کدوهای تابستانی و زمستانی تقسیم می‎‌شوند. نوع تابستانی آن، کدو سبز است که پوست صاف و نازکی دارد و معمولاً به صورت سرخ کرده و برای خورشت از آن استفاده می‌‎شود؛ نوع زمستانی آن که پوست سخت و نارنجی رنگ و اندازه‎ نسبتاً بزرگی دارد، به خاطر طعم شیرین، به کدو حلوایی معروف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام دیگر این کدو، کدو تنبل است.

طبع کدو حلوایی چگونه است؟

از دیدگاه طب سنتی طبع کدو حلوایی سرد و تر بوده، اما سردی آن از سایر اقسام کدو کمتر است. به همین جهت برای افراد با مزاج گرم و خشک نافع بوده و می‎تواند به رفع مشکلات ناشی از خشکی زیاد طبع، مانند لاغری مفرط کمک کند. افراد با مزاج سرد و تر بهتر است در صورت تمایل به مصرف این گیاه، کدو حلوایی را با مصلحات آن مصرف کنند.

مصلح کدو حلوایی

همان‎طور که گفته شد طبع کدو حلوایی سرد و تر بوده و کسانی که مزاج سرد دارند، باید آن را به همراه مصلح مصرف کنند. در طب سنتی برای انواع کدو، روغن زیتون، زیره سیاه و نعنا به عنوان مصلح معرفی شده است. این مصلحات با طبع گرمی که دارند، سردی و تری کدو را تعدیل می‎کنند.

مختصری بر خواص کدو حلوایی

از خواص کدو حلوایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پیشگیری و کنترل پیشرفت انواع سرطان (به دلیل داشتن مقادیر بالای کاروتنوئید) شاداب کننده پوست صورت و ایجاد محافظ در برابر  آلودگی هوا، تشعشعات ماوراء بنفش و استرس (استفاده از ماسک کدو حلوایی به خاطر بتاکاروتن موجود در آن) کاهش علائم افسردگی  تقویت حافظه درمان کم خوابی پیشگیری از پوکی استخوان و پوسیدگی دندان (مصرف تخم کدو حلوایی) درمان کرم روده (مصرف تخم کدو حلوایی) درمان خس خس سینه، اخلاط خونی ریه و تسکین سرفه‎های خشک   غذایی مناسب برای گرفتگی سینه (مصرف کدوی پخته شده با عدس) رقت قلب و نرم شدن عواطف (مصرف کدوی پخته شده با عدس) ملین قوی و رفع یبوست (مصرف کمپوت کدو مخلوط با سیب) درمان مشکلات پروستات (مصرف تخمه‎ کدو به همراه کمپوت کدو مخلوط با سیب) رفع سنگینی معده و اسهال و تسکین درد بواسیر (مصرف کدوی پخته شده و صاف شده، به همراه مقداری شکر) بهبود یرقان و کارکرد صفرا (مصرف کدوی پخته شده و صاف شده، به همراه مقداری شکر) ادرارآور و رافع اختلالات کلیه و سوزش ادرار و جلوگیری از سنگ‌سازی (مصرف آب کدوی پخته) درمان گلودرد (غرغره آب کدوی پخته شده) رفع عطش ناشی از تب (مصرف کدوی پخته شده در شیر یا آب)  قطع خونریزی و بهبود زخم (استفاده از پوست سوزانده شده کدو به همراه روغن زیتون)

 

 باید این نکته را در نظر داشت که از نظر طب سنتی زیاده‌روی در مصرف هیچ خوراکی صحیح نبوده و می‌‎تواند باعث ایجاد اثرات سوء در بدن شود؛ زیاده‎روی در خوردن کدو هم می‌تواند اشتها را کم و معده را ضعیف کند. همچنین مصرف زیاد کدو برای افراد مسن و سردمزاج و همچنین کسانی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند، می‎تواند ایجاد فتق و قلنج و سنگینی در معده ‎کند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سبزیجات پوست پوست طب سنتی مشکلات لاغری طب سرطان پوسیدگی دندان قلب مشکلات شیر طب سنتی طب سنتی مواد غذایی طبع گرم طبع سرد کدو تنبل مزاج شناسی کدوحلوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌ای که پس از یک سال، اجرایی نشده است!

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: همه اقدام‌های لازم صدور- صورتحساب خرید گوشی همراه انجام شده است و تا سه ماه دیگر، اجرایی خواهد شد.

به گفته آقای برادران، هدف از اجرای این طرح، شفافیت در خرید گوشی همراه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • هوملس: مقابل پی‌اس‌جی پخته بازی کردیم
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • وعده‌ای که پس از یک سال، اجرایی نشده است!
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است