Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:57:50 GMT

قوه قضاییه و حوزه تفاهم نامه امضا کردند

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۲۵۰۸

قوه قضاییه و حوزه تفاهم نامه امضا کردند

ایسنا/قم تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دستگاه قضا و حوزه‌های علمیه با امضای حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه و آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه تنظیم و منعقد شد.

در بخشی از متن این تفاهم‌نامه آمده است: با عنایت به جایگاه بی‌بدیل حوزه‌های علمیه به‌عنوان مهد و خاستگاه انقلاب اسلامی و نقش آن در پاسخگویی فعال به نیازها و مطالبات انقلاب نظام و تمدن اسلامی منطبق با معارف اسلام ناب محمدی (ص) و فقه جواهری و با توجه به نقش خطیر قوه قضاییه در پیشگیری از وقوع جرم و احقاق حق و ابطال باطل و احیای حقوق عامه و تحقق عدالت و مبارزه با فساد و آثار پربرکت آن در کارآمدی و اثربخشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای جامعه اسلامی و تحقق تمدن اسلامی عدالت محور در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول و تعالی و به‌منظور نیل به اهداف مشترک و ارتقای سطح همکاری و تشریک مساعی تفاهم‌نامه همکاری بین قوه قضاییه و حوزه منعقد می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این متن اضافه شده است: همفکری و هم‌افزایی دو مجموعه در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی، بین‌المللی و رسانه‌ای در چارچوب اهداف ظرفیت‌ها و ماموریت‌های نهاد از موضوع این تفاهم‌نامه می‌باشد.

بر اساس این گزارش، انتقال تجارب و تبادل دستاوردهای مختلف در تمامی عرصه‌ها و زمینه‌های آموزشی از قبیل طراحی دوره‌ها و برنامه‌ریزی آموزشی، برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌ها، سخنرانی‌ها و گردهمایی‌ها جشنواره‌ها، سمینارها و همایش‌های تخصصی و نمایشگاه‌ها با موضوعات مشترک مورد توافق طرفین، کارگاه‌های مشاوره‌ای و برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی دانشی و مهارتی کوتاه‌مدت مشترک، بهره‌گیری از اساتید و فضلای حوزه برای فعالیت مشترک و حضور علمی اجتماعی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور، استفاده متقابل از امکانات آموزشی علمی پژوهشی و فضاهای در اختیار، همکاری در آماده‌سازی تربیت و تامین نیروهای انسانی متخصص با توجه به نیازهای حال و آینده قوه و همکاری در تدوین سرفصل‌ها و کلیات رشته‌های مصوب و ایجاد و حمایت از مراکز تخصصی در موضوعات و رشته‌های مرتبط با قوه و تدوین متون لازم دو طرف از محورهای همکاری علمی و آموزشی در این تفاهم‌نامه بیان شده است.

در ادامه متن تفاهم‌نامه آمده است: همکاری در پاسخ به نیازهای بنیادین حل مسائل راهبردی چالش‌های تخصصی حال و آینده، همکاری و مشارکت در طراحی و اجرای پژوهش‌های بنیادین و کاربردی و پیمایش‌های متناسب با اهداف و وظایف و ماموریت‌های مشترک، استفاده از ظرفیت تولیدات علمی و پژوهشی طرفین و نیز برنامه‌ریزی در زمینه‌های تعریف تدوین تصحیح تحقیق و ترجمه متون مورد توافق با حفظ حقوق مادی و معنوی طرفین، تبادل و بهره‌گیری مشترک بانک‌های اطلاعاتی منابع آثار طرح‌های تحقیقاتی طرفین و متون و اسناد دو مجموعه، راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی آزاداندیشی و کاربست نظریه‌های اسلامی در موضوعات مورد توافق، توسعه همکاری‌های فقهی و قضایی برای پاسخگویی به مسائل «مستحدثه» جدید جامعه و تلاش برای تبیین حوزه‌های جدید قانون‌گذاری و پر کردن خلاءهای موجود از جمله محورهای ۱۶ گانه همکاری‌های پژوهشی در این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه قم تفاهم نامه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو

محمد ثابت اقلیدی در حاشیه امضا تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با یک سرمایه‌گذار درزمینهٔ گردشگری و میراث فرهنگی در نمایشگاه ایران اکسپو گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه‌شده در این نمایشگاه شامل ایجاد مراکز اقامتی، تفریحات آبی، زیستگاه‌های عشایری، تفرجگاه‌های بومی و بهره‌برداری از عناصر بافت تاریخی شیراز به‌عنوان تأسیسات گردشگری و فرهنگی است که توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ارائه‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به رونمایی چند کمپین گردشگری ازجمله خلیج‌فارس، مثلت کرامت نور و مثلت طلایی و همچنین امضای شش تفاهم‌نامه بین استانداران استان‌های مدنظر این کمپین‌ها و مدیران کل میراث فرهنگی افزود: در این نمایشگاه مذاکرات متنوعی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انجام‌شده است.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه اجرای کمپین‌های گردشگری نقش به سزایی در تکمیل زنجیره‌های ارزش دارد گفت: کمپین مثلت طلایی، خلیج‌فارس و کرامت نور همچنین برنامه‌های حوزه صنایع‌دستی به رشد و توسعه اقتصادی هر بخش نیز کمک خواهد کرد.

او در ادامه بابیان اینکه برای نمونه هم تفاهم‌نامه اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با یک سرمایه‌گذار پروژه هتل گردشگری در شهرستان فیروزآباد در این نمایشگاه منعقد شد، گفت: ساخت، تجهیز، راه‌اندازی هتل و همکاری سرمایه‌گذار در پروژه‌های میراث فرهنگی فارس ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس به همکاری متقابل سرمایه‌گذار در ایجاد برخی از زیرساخت‌های گردشگری به‌عنوان دیگر موضوعات مطرح‌شده در این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: این پروژه سرمایه‌گذاری یک هتل در شهرستان فیروزآباد است که در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او همچنین به یک توافق نامه دیگر هم در زمینه زیر ساخت تاسیات گردشگری در استان فارس هم اشاره کرد که در نمایشگاه ایران اکسپو به امضا رسید

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد