Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمدمراد بیات در آئین ۵۵ سالگی کارخانجات مخابراتی ایران با اشاره به نیم قرن فعالیت این کارخانجات گفت: یکی از مشکلات ما در یک صدسال اخیر این است که برند با قدمت دیرینه کم داشتیم.

او با بیان اینکه آی تی ام سی در هزاره صنعت متولد شده و اکنون عزم و اراده بر این است که این صنعت به بلوغ برسد، گفت: استراتژی هزاره سوم تولید محصولات جدید بر مبنای عصر فناوری است چراکه عصر فناوری با عصر صنعت متفاوت است و باید برای این عصر استراتژی متفاوت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیات با بیان اینکه صنعت مخابرات امروز بنا دارد که در شاخه‌های مختلف از جمله بانکداری الکترونیک وارد شود، گفت: استراتژی‌های عصر حاضر باید نو شوند، چون استراتژی‌های قبلی امروز کافی نیست.

مدیرعامل فابا گفت: اگر در گذشته صنعت بانکداری و تلکام دو صنعت جدا بود، در وضعیت فعلی اینگونه نیست و به یک پیوند جدید خواهند رسید.

دبیرکل رویداد بین‌المللی تراکنش با بیان اینکه مجموعه کارخانجات مخابراتی ایران در عرصه‌های هوشمندسازی، محصولات و سولوشن‌های نوآورانه بانکی ورود کرده است، گفت: این امر نشان از تدوین استراتژی‌ها و برنامه‌های این شرکت همسو با فرایند شتابان فناوری است.

او از انعقاد توافق‌نامه همکاری مرکز فابا و itmc خبر داد و بیان کرد: با این توافق‌نامه زمینه برای توسعه محصولات دانش‌بنیان بیشتر فراهم می‌شود و ایران در عرصه فناوری می‌تواند روز به روز موفقیت‌های بیشتری کسب کند.

صادق خانی علی اکبری، مشاور عالی مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران با بیان اینکه درد دهه ۴۰ سرانه برخورداری از تلفن در ایران با فاصله ۲۷ درصدی با متوسط سرانه جهانی کمتر از نیم درصد بود، گفت: در ابتدای انقلاب این آمار به ۲ درصد رسید.

او با بیان اینکه رشد و پیشرفت صنعت تلفن و مخابرات مرهون تلاش‌های بعد از انقلاب است، گفت: دولت‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فراهم کردن شرایط زمینه رشد این صنعت را در ایران فراهم کردند.

روح‌اله نصیری، مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه روند بازار‌های مخابراتی کشور تغییر کرده است، گفت: استراتژی کارخانجات مخابرات ایران نیز به سمت خروج از بازار‌های تک محصولی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها رفته است.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر قـرارداد‌های مـخابراتی بـا هدف انتقال دانش فنی و ایجاد اشتغال اجرا شده است، گفت: بخش زیادی از مراکز سوئیچ ثابت و همراه منصوبه در شبکه مخابراتی کشور تولید این مجموعه صنعتی ملی بوده و درحال حاضر نیـز پشتیبانی از بستر مذکور را پس از سال‌ها در اختیار دارد که این موضوع نشان از اخذ یک سیاست راهبردی و مدبرانه در سطح مدیریت کلان کشور بوده است.

تولید انواع محصولات جنرال مبتنی بر سیـستم‌های الکترونیک و مکانیک، راک‌های رکتی فایر، منابع تغذیه و ترانسمیشن، ساخت کولر و رکتی فایر‌های مخابراتی، سامانه ایستگاه هواشناسی، سامانه برنامه‌ریزی آبیاری هوشمند و اجرای قراردادهـای نـگهداری و پشتیبانی مـراکز مخابراتی بخشی از فعالیت‌های مخابرات ایران است که نصیری به آن اشاره کرد که با تکیه بر دانش فنی و نیروی انسانی متخـصص و کارآمد و با ورود به حوزه‌های نوین مخابراتی و غیرمخابراتی حاصل شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید محصولات دانش بنیان حوزه مخابرات بانکداری توسعه محصولات کارخانجات مخابراتی ایران کارخانجات مخابرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده عصر امروز در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهکیلویه و بویراحمد گفت:  حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی ضروری بوده و هیچ گونه کم‌کاری و بی‌مهری پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه باید به سمت تولیدات دانش بنیان در این بخش حرکت کرد، افزود: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه تعاونی های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعالتر شوند، تاکید کرد: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 161 تعاونی و تشکل بخش کشاورزی افزود: در راستای مردمی سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

احمدزاده ادامه داد: گیاهان دارویی و سایر بخش های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد و وجود آب فراوان، زمین های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی