Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علیرضا یعقوبی رییس پلیس فتا ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در ده ماهه اول سال ۱۴۰۰ در جهت مبارزه با کلاهبرداری اینترنتی بیش از ۱۹۷۰ حساب بانکی مربوط به کلاهبرداران توسط کارشناسان پلیس فتا ایلام مسدود شده که این نوع کلاهبرداری جرم اول در حوزه سایبری استان ایلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در این مدت مبلغ دو میلیاردو یکصد میلیون تومان نیز توسط افسران سایبری پلیس فتا به حساب مالباختگان و همشهریان ایلامی عودت شد است.

این مقام انتظامی گفت: توصیه می‌شود شهروندان ایلامی پیگیر اخبار و پیام‌های پیشگیرانه پلیس فتا باشند چرا که پلیس فتا شیوه‌های جدید کلاهبرداری را به صورت مستمر اطلاع رسانی می‌کند.

سرهنگ یعقوبی به آن دسته از شهروندانی که در فضای مجازی مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند، توصیه کرد؛ سعی کنند در کوتاه ترین زمان به پلیس فتا ایلام مراجعه و در صورتیکه این امر برای آنان میسر نیست، موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

انتهای پیام 

منبع: فارس

کلیدواژه: سایبری جرم کلاهبرداری اینترنتی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی

رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در راستای اجرای طرح عملیاتی پیش‌دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی، گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار وحید مجید؛ رئیس پلیس فتا فراجا اظهار کرد: با اجرای طرح عملیاتی پیش‌دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی شامل "لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ"، گردانندگان، مدیران و اعضا 10 نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

این مقام ارشد سایبری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 9835 تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی 3842 فقره تارنمای مشکوک تعداد 1765 مورد مجرمانه مشاهده گردیده که از این تعداد 765 مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود گردیده و مابقی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی‌های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 91 درصد کماکان بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را به خود اختصاص داده است.

هشدار پلیس فتا برای کلاهبرداری در عید فطر

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از این پلیس نسبت به پاکسازی و امن‌سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب که مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده است، بیان کرد: بخش اعظم گزارشات این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش‌دستانه در خصوص اینگونه جرائم که باعث نگرانی خانواده‌های ولایتمدار ایرانی  شده قطعا در اولویت این پلیس است.

سردار مجید از هموطنان خواست: همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک، مجرمانه و یا هر گونه پیشنهاد و نظر از طریق شماره تلفن 096380 با پلیس فتا در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور ایلام
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • سنگ چاقو تیز کنی که برای قصاب ۸۰۰ میلیون ریال آب خورد!
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد