Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز یکشنبه سی و یک ژانویه ۲۰۲۲ (یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰)

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را مرتبط به تغییر سیاست دولت سنگال در خصوص جمع آوری زباله اختصاص داده است. این روزنامه با تیتر «تبدیل زباله به درآمد» می گوید سیستم سنتی جمع آوری زباله که توسط عده ای از مردم این کشور انجام می شد با تغییر و تحول رسمی، به بازاری جدید در حوزه بازیافت تبدیل خواهد شد که منبع درآمد خوبی را برای آن ها به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیویورک تایمز همچنین به تلاش متحدان دونالد ترامپ برای تغییر شکل قانون رای گیری در ایالات متحده می پردازد که رای های مردم باید توسط مقامات ایالتی به تایید برسد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل عکس و مطلب اصلی صفحه نخست خود را به دیدار اسحاق هرتزوگ رئیس جمهور رژیم اسرائیل با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی اختصاص داده است. دیداری که در آن هرتزوگ گفته که امارات و اسرائیل درکنار هم امنیت را برای کسانی که در منطقه به دنبال صلح هستند به ارمغان خواهند آورد! این روزنامه همچنین به دردسرهای رژیم اسرائیل در انتخاب موضع مشخص در خصوص بحران اوکراین می پردازد و در گزارش دیگری می خواهد به این سوال پاسخ دهد که آیا سویه های دیگری از کرونا را در آینده شاهد خواهیم بود؟

یواس ای تودی

روزنامه یواس ای تودی در ادامه سلسله پرونده های خود با عنوان «تاریخ فراموش شده رنگین پوستان» که به فعالیت های عدالت طلبانه سیاهپوستان آمریکایی در طول تاریخ می پردازد، در این شماره داستان جکسون ژیلس مامور رساندن نامه آمریکایی در ابتدای قرن بیستم را بازتاب داده که بعد از مشکلات فراوانی که بر سر راهش قرار دادند، نقشی تعیین کننده را در گرفتن حق رای برای سیاهپوستان ایفا کرد.

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست عکس اصلی صفحه نخست خود را به تقلای مردم شمال شرق آمریکا برای خروج از طوفان برفی شدید در این منطقه اختصاص داده است. این روزنامه همچنین در مقاله ای از بالا رفتن سرسام آور نرخ اجاره مسکن در ایالات متحده سخن به میان آورده و آن را معضلی برای میلیون ها آمریکایی عنوان می کند. واشنگتن پست همچنین در گزارشی از دیدار احتمالی مسئولان آمریکایی و روس در هفته جاری برای حل بحران اوکراین خبر می دهد.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز گزارش اصلی صفحه نخست خود را به آنچه بزرگترین آزمایش موشکی کره شمالی از سال ۲۰۱۷ به این طرف خوانده، اختصاص داده است. این روزنامه همچنین در گزارش دیگری از تلاش فعالان محیط زیستی ژاپن به لغو تامین بودجه کارخانجات تولید زغال سنگ در این کشور توسط دولت خبر می دهد. ژاپن تایمز همچنین در مقاله ای دلایل چین برای میزبانی مسابقات المپیک زمستانی را چیزی فراتر از کسب مدال های طلا عنوان می کند.

گِلوب اَند میل

روزنامه گلوب اند میل از تحرکات نیروهای نظامی ارسالی کانادا به مرزهای اوکراین می پردازد و در دیگر خبر مربوطه از درخواست دولت این کشور برای بازگشت کارمندانی که حضور آن ها در سفارت شهر کیف لازم نیست خبر می دهد. این روزنامه همچنین از آغاز تحقیقات پلیس شهر اوتاوا در خصوص توهین های تظاهرکنندگان ضد اجباری شدن واکسن به قبرهای کشته شدگان جنگی کانادایی می گوید. گلوب اند میل عکس اصلی صفحه نخست خود را نیز به پیروزی ۲-۰ تیم ملی فوتبال کانادا مقابل آمریکا و قرار گرفتن در یک قدمی صعود به جام جهانی قطر اختصاص داده است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز به جز انتخاب عکس رافائل نادال تنیسور اسپانیایی به عنوان عکس اصلی صفحه نخست خود بعد از قهرمانی او در مسابقات تنیس آزاد استرالیا، در گزارشی اقتصادی، به باقی ماندن تورم در اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان در سال های متمادی آینده خبر می دهد. این روزنامه همچنین در مقاله ای با عنوان «خستگی از کووید» ادامه پیدا کردن مکرر بیماری کووید ۱۹ در بین مردم جهان را برای رهبران کنونی بسیاری از کشورها عاملی خطرناک در حفظ قدرت خود لقب می دهد. 

ای بی سی

روزنامه ای بی سی چاپ اسپانیا ماند تقریبا تمامی روزنامه های این کشور، عکس اصلی صفحه نخست خود را به قهرمانی رافائل نادال تنیسور اسپانیایی در مسابقات تنیس آزاد استرالیا و تبدیل شدن او به پر افتخارترین تنیسور تاریخ اختصاص داده است. این روزنامه با انتخاب عکسی بزرگ از او در موقع بالا بردن جام قهرمانی و تیتر «نادال افسانه ای» پیروزی اش مقابل دنیل مدودف تنیسور روس در دیداری که از حیث مدت زمان دومین بازی طولانی تاریخ رقابت ها بود را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

تلگراف

روزنامه تلگراف در گزارشی به احتمال تغییر موضع وزارت بهداشت بریتانیا برای لغو اجباری شدن زدن واکسن نیروهای خدمات پزشکی در این کشور می پردازد. این روزنامه از قول وزیر بهداشت این کشور می گوید که در صورت اجباری شدن واکسن برای پرستاران و دیگر نیروهای درمانی، این کشور دچار کمبود ۸۰ هزار نیرو خواهد شد. تلگراف همچنین در گزارشی دیگر اعلام می کند که هر شاغل طبقه متوسط در انگلیس در طول عمر خود مبلغی سنگین نزدیک به یک میلیون پوند را به عنوان مالیات به دولت پرداخت می کند.

تایمز

روزنامه تایمز در گزارشی از تلاش دولت بریتانیا برای وضع قانونی در راستای ممنوع کردن سرمایه گذاری های این کشور در بخش های مربوط به دولت روسیه چه از طرف دولت بریتانیا و چه از طرف تجار بریتانایی و بالعکس، در صورت حمله روسیه به اوکراین خبر می دهد. این روزنامه همچنین در گزارش دیگری به حل نشدن ۹۵ درصد پرونده های مربوط به سرقت که عمدتا مروبط به سرقت منازل در بریتانیا است می پردازد و می گوید درصد موفقیت پلیس در به دام انداختن سارقان در مدت هفت سال به نصف کاهش یافته است.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تیترروزنامه ها روزنامه های جهان روزنامه همچنین همچنین در گزارش اختصاص داده تایمز روزنامه خبر می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت

ابراهیم حافظی، رئیس اداره مطبوعات این سازمان، به نمایش بیش از 50 عنوان روزنامه، سالنامه و مجله از قدیمی ترین و نفیس ترین منابع موجود در این نمایشگاه اشاره کرد که در معرض دید عموم مراجعان، محققان، پژوهشگران و علاقه مندان قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگ مکتوب از دیرباز پایدارترین و ماندگارترین جلوه گاه فکر و دانش بشر بوده، مطبوعات هم از آغاز پیدایش خود بخشی از فرهنگ مکتوب به شمار می‌روند، به طوری که از آن به عنوان یکی از مواد مهم اولیه نگارش تاریخ و بررسی رویدادها نام می‌برند و در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و ساختن افکار عمومی نقش مهمی بر عهده دارند. 
حافظی بر این اساس، نشریات قدیمی و نفیس را دارای جایگاهی ویژه برای معرفی میراث مکتوب و ارزشمند تاریخی یک کشور توصیف کرد که شاکله هویت فرهنگی هر جامعه را تشکیل می دهد.  
جمیله جهانی، کارشناس مطبوعات، آثار به نمایش درآمده را معرفی کرد و گفت: «کاغذ اخبار»(اولین نشریه ایران)، «وقایع اتفاقیه»(نخستین روزنامه رسمی ایران)، «زاهریر دباهرا»(به معنای پرتوی روشنایی): نخستین نشریه غیرفارسی ایران و دومین نشریه ایران و کهن‌ترین نشریه آسوری زبان دنیا و چاپ ارومیه، «سالنامه شرق ایران» منتشر شده در سال 1316 توسط عبدالباقی و قاسم طهرانیان با قطع 17×10 و چاپ سربی، «روزنامه شرف»اولین روزنامه گرافیکی ایران منتشر شده در محرم 1300 قمری با چاپ سنگی، «سالنامه تمدن» که توسط احمد تمدنی در سال 1314 توسط چاپخانه خراسان به شکل سربی در قطع 21×16 به چاپ رسیده، ازجمله مطبوعاتی است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.


وی همچنین «روزنامه صوراسرافیل» در تهران به مدیریت میرزاجهانگیرخان شیرازی و میرزاقاسم خان تبریزی در  ربیع الثانی 1325 قمری، «دانش» اولین نشریه آموزشگاهی در رجب 1299 قمری در تهران و مطبعه خصوصی مدرسه دارالفنون به خط نسخ منتشر شده، «مکتب تشیع»، «مجله فلاحت و تجارت»، روزنامه «تربیت» و «مجله الکمال»: نخستین مجله دینی چاپ مشهد را از دیگر این منابع عنوان کرد.  
این نمایشگاه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از 2 لغایت 15 اردیبهشت 1403 برای بازدید علاقه مندان برقرار است.
آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی با موجودی بیش از 2 میلیون نسخه روزنامه، مجله و سالنامه، یکی از غنی ترین آرشیوهای ایران محسوب می‌شود که از قدیمی‌ترین روزنامه های چاپ شده و نفیس تا منابع روز را در بردارد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های قم یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه نهم اردیبهشت ماه
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌ها _ یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روزنامه‌های اقتصادی یک‌‎شنبه ۹ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۸ اردیبهشت
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت