Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:39:39 GMT

تکمیل طرح آبرسانی به محلات عشایری شهرستان طبس

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۲۶۷۹

تکمیل طرح آبرسانی به محلات عشایری شهرستان طبس

«مهدی عصمتی‌پور» مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از طبس با اشاره به فاز نخست طرح آبرسانی به محلات عشایری چاه مسافر شهرستان طبس اظهار داشت: با افتتاح این طرح ۵۸ خانوار در سه محله عشایری از آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند همچنین آب 8 هزار و ۱۵۰ رأس دام سبک و سنگین عشایر تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مطالعات طرح آبرسانی پایدار به عشایر در پنج شهرستان استان انجام شده است، گفت: طرح آبرسانی به عشایر محلات عشایری بمرود شهرستان زیرکوه را به اتمام رساندیم و فاز سوم طرح آبرسانی به محلات خواجه منجیکو شهرستان نهبندان نیز در دست اجراست.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی اضافه کرد: در مجموع ۱۲ پروژه امور عشایری استان با اعتبار حدود ۲۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و به دلیل خشکسالی‌های اخیر بیشتر پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر در حوزه‌های عمرانی به‌ویژه آبرسانی پایدار به محلات عشایری، حفر چاه برداشت آب، مرمت و بهسازی قنوات و آب انبارها، چاه‌های مالداری و نصب تلمبه‌های بادی است.

وی گفت: پروژه حفر چاه برداشت آب در محله عشایری درح سربیشه با اعتبار ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، مرمت و بازسازی دو حلقه چاه مالداری در محلات عشایری نهبندان با اعتبار یک‌میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال، اجرای شبکه آبرسانی به محله عشایری محمدلاله با اعتبار یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و بهسازی چاه و آبرسانی به محله عشایری چاه حیدر در سربیشه نیز با اعتبار ۷۵۰ میلیون ریال از مهم‌ترین پروژه‌های افتتاحی است.

عصمتی‌پور افزود: با تلاش و برنامه‌ریزی دقیق، نهایت اهتمام خود را برای اثربخشی هرچه بیشتر برنامه‌ها در دهه فجر به کار می‌گیریم لذا اطلاع‌رسانی خدمات ارزنده نظام در حوزه عشایری به‌ویژه در این استان حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت ۷۲ هزار نفری عشایر خراسان‌جنوبی در شهرستان‌های مرزی و ۲۰ درصد دیگر در حوزه کویری استان مستقر هستند، خاطرنشان کرد: در مجموع عشایر خراسان‌جنوبی ۳۵ درصد مواد پروتئینی استان را تأمین می‌کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۶۴

منبع: فارس

کلیدواژه: عشایر طبس عشایر خراسان جنوبی طرح آبرسانی محلات عشایری محله عشایری میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کوچ عشایر قره داغ از قشلاق‌های دشت مغان شروع میشود و به ارتفاعات شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان، سراب وکلیبر ختم می شود و به تعلیف جمعیت دامی خود می‌پردازند. هر ساله پس از ارائه درخواست عشایر، کارشناسان استانی از محل بازدید کرده و در صورتی که تعداد خانوار‌های مستقر در منطقه بیش از ۲۰ خانوار باشند راه قبل از کوچ قشلاقی عشایر، برای عبور وسائط نقلیه برطبق مشخصات استانداراد بهسازی و مرمت می‌شود. 

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
درخواست اصلاح راه عشایران زحمت کش قره داغ اهر ارسباران
با خطر مواجه ایم. خیلی خطرناک‌ است، لطفاً پیگیری کنید.
با تشکر از مسئولین محترم شهروندخبرنگار جمهوری اسلامی ایران
اهر ییلاق روستای کقالق بطرف کمربندی اهر تبریز

دیگر خبرها

  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان