Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «آینه در آینه» گفت: در حال حاضر فضا برای کار فرهنگی مهیا است و ما باید تکالیف خدمات فرهنگی و هنری را تعریف کنیم، زیرا دولت توجه جدی به مقوله هنر دارد. از این رو فضا را گشوده‌ایم و کار‌های خوبی هم در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ای صورت گرفته و در مساله هنر‌های تجسمی باید این ارتباطات تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یک‌شنبه (۱۰ بهمن‌ماه) در بازدید از نمایشگاه آینه در آینه در موزه هنر‌های معاصر که به ارائه آثار نفیس هنرمندان نسل انقلاب می‌پردازد، با اشاره به اهمیت موضوع هنر‌های تجسمی و همکاری بین دستگاهی برای گسترش این هنر، گفت: ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بستری را فراهم کنیم تا سایر دستگاه‌های دولتی هم پای کار آمده و برای گسترش هنر‌های تجسمی اقدام کنند.

به گفته وی حضور چند هزار هنرمند در جشنواره هنر‌های تجسمی فجر وظیفه ما را در خصوص اهتمام بیشتر به این حوزه سنگین‌تر می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از حوزه هنر‌های تجسمی دو اقدام ویژه در نظر گرفته‌ایم که بر همین اساس نخست خرید آثار و حمایت از هنرمندان این عرصه مدنظر است و سپس ما در پی فعالیت‌های جدید در عرصه اقتصاد فرهنگ و هنر هستیم که یکی از برنامه‌های اصلی ما در وزارتخانه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: جشنواره رسانه و عدالت می‌تواند الگویی کشوری باشد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در ۳۷ برنامه اصلی دولت یکی از برنامه‌ها مربوط به حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر است. در همین راستا کار بزرگی انجام شد و آن هم تصویب قوانینی برای اختصاص بودجه و اعتبارات برای هزینه در حوزه فرهنگ و هنر در دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی است. با این مصوبات نهاد‌های دولتی و اجرایی بخشی از بودجه و اعتبارات خود را برای هنر هزینه می‌کنند. تلاش می‌کنیم با ایجاد ساختار و راه‌کار‌های حقوقی از فضا‌های جدید اقتصاد فرهنگ و هنر بهره ببریم.

رئیس شورای هنر در ادامه گفت: در حال حاضر فضا برای کار فرهنگی مهیا است و ما باید تکالیف خدمات فرهنگی و هنری را تعریف کنیم، زیرا دولت توجه جدی به مقوله هنر دارد. از این رو فضا را گشوده‌ایم و کار‌های خوبی هم در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ای صورت گرفته و در مساله هنر‌های تجسمی هم باید این ارتباطات تقویت شود.

در بخشی از نشست نیز محمود سالاری به اهمیت جایگاه موزه در عرصه بین‌المللی و آبرو و اعتبار این موزه اشاره کرد و گفت: موزه هنر‌های معاصر بزنگاه هنر ایران در عرصه بین‌الملل است و همه سفرا و رایزن‌های فرهنگی این موزه را می‌شناسند.

همچنین در این نشست سیدعباس میرهاشمی دبیرکل هنر‌های تجسمی گزارشی از روند کار جشنواره و آمار هنرمندان حضور یافته ارائه کرد و افزود: مهم‌ترین مساله در موضوع جشنواره هنر‌های تجسمی فجر این است که باید در کنار ساختار جشنواره و حمایت‌های جدی از آن، برنامه مناسبی برای بهره‌برداری از جشنواره تعریف کنیم. در این صورت می‌توان امید در بین هنرمندان را ایجاد کرد.

یادآور می‌شود در این دیدار، محمود سالاری معاون امور هنری، سید محمود اسلامی معاون توسعه و مدیریت منابع، مهدی نورعلیشاهی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، احسان آقایی مدیر موزه هنر‌های معاصر و سید عباس میرهاشمی دبیر چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر حضور داشتند.

گفتنی است، نمایشگاه آینه در آینه با نگاهی پژوهشی به مقوله هنر اعتراضی و انقلاب ایران از سال‌های ۵۳ تا ۶۳ پرداخته و بخشی از جشنواره چهاردهم هنر‌های تجسمی فجر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی عرصه بین الملل هنر های تجسمی فجر وزارت فرهنگ فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه دبیران و مدیران جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در دوره بیست‌ویکم با تشکر از برگزار کنندگان این دوره از جشنواره گفت: برگزارکنندگان در این دوره مجموعه‌ای از عناصر هنری در بخش‌های مختلف را گردآوری کردند. حضور افراد تراز اول در این جلسه فرصت مغتنمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 اسماعیلی با بیان این مطلب، ادامه داد: جشنواره فیلم رضوان اتفاق مبارکی است و هرآنچه در جلسه مطرح شد سرشار از امید و انگیزه برای آینده بود.

اسماعیلی گفت: جشنواره امام رضا (ع) باید به عنوان معتبرترین جشنواره فرهنگی هنری کشور قرار گیرد چراکه تمام داشته‌ها و افتخارات فرهنگی هنری ما به برکت وجود امام رضا (ع) است.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین‌کوب گفت: آغاز قرن سوم همزمان با حضور علی‌بن موسی الرضا است و این درخشش تمدن اسلامی و ایرانی که از قرن سوم درخشش خود را آغاز کرده و در قرن پنجم به قله خودش رسیده، نشان دهنده‌ی این موضوع است که اساسا نام دیگر این تمدن تمدن رضوی است.

اسماعیلی در همین زمینه ادامه داد: مجالس در این دوره به صورت مجالس علمی و آزاداندیشی بوده و به‌طور کلی هر جامعه‌ای که می‌خواهد به حوزه تمدنی برسد با استفاده از ذات آزاداندیشی است که در فرهنگ اسلامی جاری است. دوره جمهوری اسلامی دوره‌ای نو از تمدن نوین اسلامی است. ما در حال بازخوانی تمدن رضوی هستیم.

اسماعیلی با اشاره به نگاه بین‌المللی در بنیاد امام رضا (ع) گفت: حضرت رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است. در سفر اخیر خود به پاکستان مشتاقان از مردم تا مقامات برای زیارت امام رضا (ع) ابزار علاقه می‌کردند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: بعد از امام حسین (ع) در میان ائمه‌اطهار (ع) این میزان از تشویق به زیارت را برای امام رضا (ع) داریم چرا که منبع فیض است.

اسماعیلی گفت: افتخار داریم در این جشنواره همگی خادم امام رضا (ع) باشیم.

وی در پایان با آرزوی بهره‌مندی از شفاعت و عنایت امام رضا (ع) و صلوات بر محمد و آل محمد به جلسه پایان داد.

جلسه دبیران و مدیران بیست‌ویکمین دوره جشنواره امام رضا (ع) پیش از ظهر امروز (۸ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محلل این وزارتخانه برگزار شد.

تبادل نظر درباره رویکرد‌های آتی جشنواره و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده از محور‌های این جلسه بود.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، فرهاد قائمیان دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی و فرهنگی امام رضا (ع)، سعید زمانی مدیرعامل بیست‌ویکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، محمدحسین لطیفی دبیر جشنواره فیلم رضوی و فیلم رضوان و جمعی از دبیران و مدیران این دوره از جشنواره از حاضران در جلسه بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود