Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@09:15:31 GMT

جزئیات برکناری رئیس یک شعبه ممتاز بانکی

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۳۰۵۴

جزئیات برکناری رئیس یک شعبه ممتاز بانکی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، نظامی رئیس مرکز بازرسی وزارت اقتصاد گفت: پیرو ابلاغ بخشنامه در خصوص آسان‌گیری و حذف ضامن از فرآیند پرداخت تسهیلات خرده بانکی، همکاران ما از طریق بازرسی میدانی و همچنین سامانه نظارت مردمی متوجه شدند که بخشنامه مربوطه به برخی از شعب ابلاغ نشده و بعدا ابهاماتی برای مردم ایجاد شده است که در این راستا چندین اقدام فوری در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به کلیه بانک‌های دولتی و نیمه دولتی ابلاغ شد که بخشنامه داخلی بانک را با قید فوریت در سایت اطلاع‌رسانی هر بانک درج کنند و همچنین فرآیند و جزئیات بخشنامه را به نحو مقتضی در شعب بانک‌ها به اطلاع مسئولان، مسئولان شعب و مردم برسانند. همچنین آدرس سامانه رسیدگی به شکایات بانک‌ها و آدرس سامانه نظارت مردمی وزارت اقتصاد نیز در معرض دید مردم قرار بگیرد.

وی افزود، در مرحله بعد هیئت‌های بازرسی ویژه‌ای در هر بانک و همچنین مرکز بازرسی وزارت اقتصاد تشکیل شد تا با بازرسی میدانی نحوه اجرای بخشنامه را نظارت کنند. گزارش‌های همکاران ما حاکی از آن است که اغلب بانک‌ها با توجه به اینکه چند روزی هم از بخشنامه گذشته است، مقید به اجرای بخشنامه هستند و در نهایت اندکی هم بی‌نظمی و تخلف مشاهده شد که منجر به برکناری یکی از مدیران شعب ممتاز شد. تعدادی هم به کمیته انضباطی و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شدند و این رسیدگی‌ها همچنان ادامه دارد.

رئیس مرکز بازرسی وزارت اقتصاد ادامه داد، در برخی موارد مشاهده شد شبهه‌ای برای برخی شهروندان ایجاد شده مبنی بر اینکه قرار است به کلیه کارمندان تسهیلات صد میلیونی پرداخت بشود، در حالیکه بخشنامه وزارت اقتصاد صرفا بر این نکته تاکید دارد که در فرآیند اعطای تسهیلات خرده بانکی یکی از شرایط آن که داشتن دو ضامن بود، دیگر نیازی به ضامن نیست تحت شرایطی حقوق بگیران با ارائه گواهی کسر از حقوق و اعتبارسنجی می‌توانند تسهیلاتشان را به آسانی دریافت کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1128032 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز وزارت اقتصاد بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، باعنایت به دستورالعمل شماره 468/03 به تاریخ 5 اردیبهشت 1403 معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص شفاف سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، از تاریخ 30 فروردین سال 1403 حداکثر تراکنش خرید از هرکارت متعلق به مشتری حقیقی، از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال  و مجموع تراکنش‌های انجام شده کارتی در کل شبکه بانکی نیز روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد