Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@01:38:41 GMT

چلوخورشت هویج تبریزی با طعمی بی نظیر

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۳۴۴۱

چلوخورشت هویج تبریزی با طعمی بی نظیر

آفتاب‌‌نیوز :

خورشت هویج از دسته خورشت های اصیل ایرانی و دارای مزه خاصی است. علاقه‌مندان به غذا‌های تبریزی می‌توانند در برنامه غذایی خود، خورشت هویج را که همراه با آلو پخته می‌شود قرار دهند. این غذا هم می‌تواند به صورت ترش و ملس و هم شیرین طبخ شود. گوشت بوقلمون و مرغ هم می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوشت موجود در این خورش باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هویج مقدار زیادی کاروتن وجود دارد و رنگ نارنجی این گیاه هم به همین دلیل است.

مواد لازم برای تهیه چلوخورشت هویج تبریزی با گوشت و آلو

گوشت گوساله ۷۵۰ گرم

برنج ۱۰ پیمانه

هویج ۱ کیلوگرم

آلو خشک ۲۵۰ گرم

پیاز ۲ عدد

شکر به میزان لازم

زعفران ساییده شده ۲ قاشق غذاخوری

روغن به میزان لازم

نمک و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه چلوخورشت هویج تبریزی با گوشت و آلو

مرحله اول

ابتدا برنج‌ها را پاک کنید. سپس در ظرفی بریزید و آن‌ها را چند بار با آب سرد بشویید تا کمی از خاک یا گرد موجود شسته شود و چندین بار آب را خالی کرده و دوباره پر کنید. پس از آنکه تیرگی آب موجود در برنج رو به زلالی رفت، ظرف آن را از آب ولرم به همراه دو سوم نمک پر کنید و کنار بگذارید تا چند ساعتی برنج‌ها خیس بخورند.

مرحله دوم

قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا کمی داغ شود. پس از آن پیاز را به همراه روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید. به مواد داخل قابلمه به مقدار لازم ادویه اضافه کنید.

مرحله سوم

پس از آن که مواد به خوبی تفت داده شد باید گوشت را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد آغشته شوند و رنگ گوشت‌ها تغییر کند.

مرحله چهارم

پس از تغییر رنگ گوشت‌های داخل قابلمه، سه لیوان آب به قابلمه اضافه کنید تا گوشت‌ها بپزند.

مرحله پنجم

در این مرحله ابتدا باید هویج‌ها را بشویید. سپس آن‌ها را خلالی خرد کنید تا مانند سیب زمینی خلالی شوند.

مرحله ششم

ماهیتابه را روی حرارت بگذارید و مقداری روغن به آن اضافه کنید. هویج‌ها را به روغن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا تفت داده شوند.

مرحله هفتم

آلو و هویج‌های تفت داده شده را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید تا خوب بپزند.

مرحله هشتم

در این مرحله به سراغ پخت برنجتان بروید. قابلمه‌ای بزرگ را از آب پرکنید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. برنج‌های خیس خورده شده را آبکشی کنید و به قابلمه اضافه کنید. سپس بعد از جوشیدن، نمک را به همراه روغن اضافه کنید تا بجوشد.

مرحله نهم

پس از ده الی پانزده دقیقه جوشیدن برنج‌ها، آن‌ها را درون یک ظرف آبکش، آبکشی کنید. آب سرد را روی برنج بریزید و نمک‌های اضافی برنج‌ها را به این صورت بشویید.

مرحله دهم

برای پخت برنج، قابلمه‌ای را روی حرارت بگذارید و کف آن را کمی روغن بریزید و ته دیگ مورد علاقه‌تان را کف آن بچینید و برنج را به آرامی به قابلمه اضافه کنید. یک قاشق روغن بریزید و درب قابلمه را با دم کنی ببندید.

مرحله یازدهم

حرارت شعله را کم کنید، شعله پخش کن بگذارید و قابلمه برنج را روی آن قرار دهید تا دم بکشد.

مرحله دوازدهم

پس از دم کشیدن برنج، آن را درون یک دیس بکشید و روی آن را به همراه ترکیب زعفران و برنج تزئین کنید. همچنین درون یک ظرف دیگری خورش خود را بریزید.

مرحله سیزدهم

در آخرین مرحله پخت خورشت، زعفران را به همراه مقداری شکر و نمک به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید تا با مواد دیگر بجوشد و مخلوط شود. در این هنگام خورشت هویج تبریزی شما آماده سرو است.

نکات کلیدی برای تهیه چلوخورشت هویج تبریزی

ترشی و میزان شیرینی غذا بستگی به ذائقه شما دارد بنابراین می‌توانید مقدار آن را کم و زیاد کنید.

این غذا می‌تواند با مرغ و یا حتی گوشت بوقلمون طبخ شود.

بهتر است برای تهیه آن به جای هویج از زردک استفاده کنید، اما به علت آن که هویج همیشه در دسترس است بیشتر با آن تهیه می‌شود.

می‌توانید برای ترش شدن بیشتر خورشت از آب لیمو استفاده کنید.

زعفران باید در مرحله آخر اضافه شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: غذای ایرانی غذای سنتی آشپزی قابلمه اضافه کنید خورشت هویج تبریزی اضافه کنید روی حرارت برنج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)

مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطریکلیپ شگفت انگیزی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده که در آن مردی در هند یک مار کبرا را با مهارت در بطری قرار داد.

ایندین تایمز نوشت: مهارت و اعتماد به نفس شگفت انگیز این مرد توجه عموم را برانگیخت و این ویدئو در عرض ۱۰ روز بیش از ۱۹.۸ میلیون بازدید داشت و کاربران ضمن تحسین به او لقب "اسطوره" دادند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که این کار برای بسیاری دشوار است، اما مرد با سهولت و مهارت از عهده آن برآمد و مهارت خود را در برخورد با مار‌ها نشان داد و موفق شد مار کبرا را متقاعد کند که وارد بطری شود.

با وجود تلاش مار برای حمله به مرد، وی آرام و ثابت ماند. به تدریج سر مار را به سمت بطری و سپس دم آن هدایت کرد و درب آن را بست.

این تصاویر نگرانی برخی بینندگان را برانگیخت، زیرا بسیاری باور نمی‌کردند که این عملیات شگفت‌انگیز چقدر روان و آسان انجام شده است و این مرد را طوری توصیف کردند که گویی مخفیانه با مار کبرا برای انجام آنچه می‌خواهد ارتباط برقرار کرده است.

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مزرعه پرورش ۱۰۰ هزار مار کبرا در ویتنام؛ نحوه آماده سازی مار‌ها برای فروش (فیلم)

دیگر خبرها

  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • مرگ دردناک یک مرد تبریزی زیر چرخ‌های قطار مسافربری