Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت عمران شهر‌های جدید برای تأمین مسکن کارگری، تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش بازارنیوز، در این تفاهم نامه همکاری که به امضای علی رسولیان معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و علیرضا جعفری سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید رسیده است، طرفین بر حمایت از نیرو‌های شاغل در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تأمین مسکن کارگری در جهت ترویج اسکان پایدار در شهر‌های جدید با توجه به اجرای طرح جهش تولید مسکن در سطح کشور تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تأمین مسکن شاغلان، ترویج اسکان پایدار در شهر‌های جدید، ایجاد رضایتمندی اجتماعی در اقشار کارگری به لحاظ ایجاد تعلق خاطر ساکنان به محل سکونت خود، برنامه‌ریزی اسکان تمامی اقشار شاغل به‌صورت ترکیبی اعم از مدیران، کارکنان و کارگران، کاهش تردد نیروی کار شاغل در راستای افزایش بهره‌وری نیروی کار و کاهش ترافیک در ورودی و خروجی کلانشهرها، تسریع و تسهیل شرایط تأمین مالی پروژه‌ها و شاغلان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، از جمله زمینه‌های همکاری دو طرف در این تفاهم نامه همکاری است.

طرفین در این تفاهم نامه متعهد شده‌اند نسبت به اولویت گذاری محور‌های استقرار شهرک‌های صنعتی از نظر میزان جمعیت شاغل، اطلاع رسانی، معرفی و ساماندهی متقاضیان شاغل در واحد‌های صنعتی، معرفی برنامه‌ها، ظرفیت‌ها و طرح‌های تأمین مسکن در قالب شهر‌های جدید و یا شهرک‌های مسکونی، پیگیری ثبت مشخصات، احراز شرایط و تشکیل پرونده متقاضیان، پیگیری و معرفی سازنده و برقراری تسهیلات بانکی مصوب در قالب طرح جهش تولید مسکن اقدام کنند.

همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و شرکت عمران شهر‌های جدید در قالب این تفاهم نامه به مدت دو سال معتبر و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

۲۲۰ هزار واحد مسکونی نیاز داریم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این در نشست مشترک با معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که فراهم آوردن زمینه اسکان و آرامش کارگران در مناطق همجوار شهرک‌های صنعتی به کاهش هزینه‌های بخش صنعت منجر و کمبود نیروی کار در شهرک‌های صنعتی را جبران خواهد کرد، گفت: باید شرایط، تسهیلات و مشوق‌های لازم تعریف و برنامه‌ریزی شود تا کارفرما و صنعتگر برای حفظ نیروی کار خود متقاضی ایجاد مسکن برای کارگران باشد.

به گفته علی رسولیان در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در بیش از ۴۸ هزار واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اشتغال دارند که با توجه به این حجم و گستردگی، تأمین مسکن و آسایش آن‌ها از طریق کاهش هزینه رفت و آمد و ترافیک برای ما امری مهم تلقی می‌شود. در حال حاضر ۱۱ محور با ۵۵ شهرک صنعتی در کشور شناسایی شده که با توجه به اشتغال حدود ۳۶۵ هزار نفر در این شهرک‌ها، ۲۲۰ هزار واحد مسکونی برای سکونت آن‌ها مورد نیاز است.

همچنین به گفته رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین بالغ بر ۵۵ هزار نفر در محور صنعتی تهران ـ ایوانکی شناسایی شده‌اند که تا کنون تعداد ۳۸۰۰ نفر آن‌ها برای استقرار و سکونت در شهر جدید ایوانکی اعلام آمادگی کرده‌اند.

رسولیان اظهار امیدواری کرده همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت عمران شهر‌های جدید، فرصت مناسبی را برای هر دو بخش در جذب نیروی انسانی برای واحد‌های صنعتی و ارتقاء شهر‌های جدید فراهم کند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۶ شهرک و ۳۲۶ ناحیه صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۶ هزار و ۸۴۱ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۸ هزار و ۵۳۵ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۸۲ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۱ هزار و ۹۱۰ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.




/ایسنا

برچسب ها: مسکن ، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ، شهرک لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QZu

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مسکن سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شهرک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شهرک ها و نواحی صنعتی عمران شهر های جدید تفاهم نامه تأمین مسکن نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس برش استانی، سهمیه آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد و در بخش شهری تعداد ۸۹ هزار واحد بود که ۳۹ هزار واحد تعریف و ۳۷ هزار واحد قرارداد بسته شده و ۲۶ هزار واحد تحویل نیز داده شده است.

مالک رحمتی، جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی که با حضور وزیر راه برگزار شد، گفت: ۳۵ درصد از سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن عملیاتی شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سرعت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان مدتی کاهش یافته بود که با دستور وزیر محترم شاهد رشد این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه در بخش خودمالکی شهری تعداد ۴۰ هزار واحد سهمیه داریم که همگی به بانک معرفی شده‌است، گفت: ۱۰ هزار واحد تا به امروز عملیاتی شده است. 

رحمتی ادامه داد: در خودمالکی روستایی نیز سهمیه ۴۸ هزار واحدی داشتیم که ۲۳ هزار واحد به بانک معرفی و ۱۴ هزار واحد نیز عملیاتی شده است.

رحمتی با بیان اینکه تعداد ۲۹ هزار واحد در طرح بازآفرینی شهری داریم که ۱۶ هزار واحد پروانه گرفته‌اند، اظهار کرد: ۷۵۰ هکتار زمین روستایی برای این طرح به تازگی تأمین شده و ۱۵ الی ۱۰ هزار واحد نیز در این زمین ساخته خواهد شد.

وی به تأمین زمین ۵۰۰ هکتاری در روستای شادآباد مشایخ تبریز اشاره کرد و گفت: در مجموع نزدیک به هزار و ۱۰۰ هکتار زمین برای واحدهای نهصت ملی مسکن تأمین می‌شود که در این صورت می‌توانیم در دو سال پیش رو شاهد رشد اجرای این طرح در استان باشیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه