از اعتراض اهالی رسانه به وضعیت سالن نشستها تا اعتراض کارگردانها به معضل پخش صدا در سالن اصلی برج میلاد
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۳۷۵۰
جشنواره چهلم روز دوشنبه 11 بهمن ماه با اکران فیلم سینمایی «بیرو» کار خود را آغاز کرد و در اولین روز شاهد حضور پر رنگ اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران در خانه جشنواره بودیم.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در روز اول جشنواره یکی از مهمترین اتفاقات حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در خانه جشنواره بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
یکی دیگر از اتفاقات مهم در روز نخست جشنواره فیلم فجر اعتراض دو کارگردانی بود که فیلمشان در برج میلاد نمایش داده شد. مرتضیعلی عباسمیرزایی و محمدحسین مهدویان در نشست خبری فیلمهایشان به کیفیت پخش صدای فیلم اعتراض کردند. در واقع کیفیت پخش صدای فیلم معضلی است که در همه سالهای برگزاری جشنواره در برج میلاد توسط سینماگران مختلف مطرح شده اما همچنان برای حل این معضل اقدامی صورت نگرفته است. باید دید که مسئولان جشنواره برای روزهای بعدی چه تمهیداتی میاندیشند.
یکی از نکات جالب توجه درباره روز نخست جشنواره حضور پرشور اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران در خانه جشنواره بود. بر خلاف سالهای گذشته که معمولاً روز اول فیلمها با استقبال کمی روبرو میشوند، در جشنواره سال جاری شاهد بودیم که در هر دو سانس ظرفیت بالایی از سالن اصلی برج میلاد تکمیل شد و حتی برای فیلم «مرد بازنده» بسیاری از مخاطبان به بالکن سالن اصلی مراجعه کردند.
شاید عجیبترین اتفاق روز نخست اکران زودهنگام فیلم «مرد بازنده» باشد. فیلم سینمایی «مرد بازنده» که در سانس دوم نمایش داده شد، باید ساعت 16 روی پرده میرفت که حدود 10 دقیقه زودتر نمایش این فیلم آغاز شد و بسیاری از مخاطبان بی اطلاع از این مسئله دقایقی از فیلم را از دست دادند.
اما شاید مهمترین حاشیه روز نخست جشنواره مربوط به عکاسان رسانهها باشد. در سالن سعدی برج میلاد که نشستهای روز اول در این مکان برگزار شد تمهیدات مناسبی برای استقرار عکاسان صورت نگرفته و در هر دو نشست شاهد اعتراض چند عکاس بودیم به طوری که در نشست «مرد بازنده» تعداد زیادی از عکاسان به نشانه اعتراض سالن را ترک کردند.
ازدحام اهالی رسانه در سالن سعدی و ظرفیت پایین این سالن علاوه بر مشکلاتی اعم از نبود صندلی و تراکم جمعیت خطر شیوع ویروس کرونا را نیز در پی دارد که لازم است مسئولان جشنواره برای این مهم در روزهای آتی تمهیداتی داشته باشند؛ تجربه سال گذشته و برگزاری نشستها در سالن اصلی میتواند در روزهای بعدی جشنواره تکرار شود.
انتهای پیام //
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: فرهنگ و هنر وزیر ورزش و جوانان فیلم سینمایی برج میلاد جوانان و نوجوانان جشنواره فیلم فجر برج رسانه ویروس برج میلاد جشنواره فیلم فجر رسانه فیلم سینمایی ویروس حمید سجادی مرد بازنده بیرو روز اول جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی اهالی رسانه مرد بازنده برج میلاد سالن اصلی روز نخست
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینهکرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بیدلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبراییلی که از وی به عنوان یکی از طراحان برنامههای اقتصادی سید ابراهیم رییسی یاد شده است، در نوشتاری در شبکه فیلتر شده ایکس نوشت: خبرگزاری دولت در گزارشی با استناد به گزارش جدید صندوق بینالمللی پول، اظهار شادمانی و افتخار کرده است که دولت ایران کم خرجترین دولت در میان کشورهای در حال توسعه است. البته گزارش را ناقص دادهاند. دولت ایران از حیث مخارج ناچیزش نسبت به تولید ناخالص داخلی، فقط میان کشورهای درحال توسعه رتبه اول را کسب نکرده است. دولت ایران پس از هائیتی، لبنان، ونزوئلا و یمن، کمخرجترین دولت جهان است.
او از زاویهای کارشناسی مساله را مورد بررسی قرار داده و تاکید کرده است: لکن نسبت اندک مخارج دولت به GDP یک دستاورد و مایه افتخار نیست، یک فاجعه تمام عیار است. عدد ۱۳.۵ درصد برای نسبت مخارج دولت به GDP یعنی از کیک بزرگ اقتصاد ایران، تنها ۱۳.۵ درصد توسط دولت صرف هزینههای آموزش و پرورش، سلامت، امنیت، زیرساخت و... در یک کلمه «رفاه عمومی» میشود.
در ادامه این رشته توییت امده است: سهم بسیار اندک سلامت و آموزش و پروش در تولید ناخالص داخلی ایران در مقایسه با میانگین جهانی، از تبعات این پروژه کوچکسازی دولت است که سالهاست در دستور کار دولتهای مختلف ماست. حقوق ناچیز و نامکفی کارمندان دولت، یکی دیگر از نتایج این سیاست است؛ به نحوی که مکرر میشنویم نخبگان نه تنها تمایلی به خدمت در دولت ندارند، بلکه در حال ترک دولت نیز هستند. هرچه نسبت مخارج دولت به GDP کمتر باشد، رفاه عمومی در آن کشور کمتر است. و این رتبه که خبرگزاری دولت به آن میبالد، رتبه داشتن کمترین رفاه عمومی است!
وی سپس نسبت مخارج دولت به تولید ناخالص داخلی در برخی کشورها به شرح ذیل است:
نام کشور | نسبت مخارج دولت به تولید ناخالص داخلی |
فرانسه | ۵۸ |
ایتالیا | ۵۶ |
اتریش | ۵۲ |
آلمان | ۴۹ |
سوئد | ۴۷ |
برزیل | ۴۶ |
پرتغال | ۴۴ |
انگلیس | ۴۴ |
ژاپن | ۴۴ |
کویت | ۴۱ |
کانادا | ۴۱ |
آمریکا | ۳۶ |
چین | ۳۳ |
ایران | ۱۳.۵ |
وی در ابتدای این نوشتار حکایتی از مولانا را نیز مورد اشاره قرار داده و تاکید کرده است: مولانا در مثنوی روایت میکند که یک صوفی مسافر در راه به خانقاهی رسید و شب آنجا ماند. خرش را آب و علف داد و در طویله بست و به جمع صوفیان رفت. صوفیان که فقیر و گرسنه بودند، پنهانی خر مسافر را فروختند و غذا و خوردنی خریدند و آن شب جشن مفّصلی بر پا کردند. مسافر خسته را نیز به این میهمانی دعوت کردند. پس از صرف غذا، رقص و سماع آغاز کردند. مُطرب آهنگِ سنگینی آغاز کرد و اینگونه خواند: «خر برفت و خر برفت و خر برفت». مسافر که نمیدانست منظور از خر در ترانه، همان خر اوست، تصور می کرد که ترانه صوفیان زیباست؛ لذا او نیز همراه دیگران شروع به خواندن شعر خر برفت کرد: «از ره تقلید، آن صوفی همین/ خر برفت، آغاز کرد، اندر حنین» صبح که مسافر داستان عزم سفر کرد، تازه فهمید که خر خودش بود که برفت.
لازم به توضیح است جبراییلی در سال گذشته به عنوان رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص منصوب شد.
۲۲۳۲۲۳
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903064