Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@18:16:33 GMT

صالحی امیری: با استعفای شایسته مخالفیم

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۳۸۶۸

صالحی امیری: با استعفای شایسته مخالفیم

رییس کمیته ملی المپیک گفت: در دیدار با توماس باخ در مورد خواسته جامعه جودو که لغو تعلیق ظالمانه است، صحبت می‌کنم.

به گزارش ورزش سه به نقل از ایسنا، رضا صالحی امیری در مورد اینکه جودو می تواند در مجامع کمیته ملی المپیک شرکت کند یا خیر، بیان کرد:  جودو یکی از رشته های المپیکی ما است و تمام توان کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و خود فدراسیون این است با تمام توان تحریم و تعلیق ظالمانه جودو را لغو کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جودوی ایران شایسته درخشش در بازی های آسیایی و المپیک است. انتظار ما این است تعلیق قبل از بازی های آسیایی لغو شود و ورزشکاران این رشته بتوانند در هانگژو حضور داشته باشند و ان‌شاءالله در پاریس ۲۰۲۴ بدرخشند.

 

او ادامه داد: جودو جمعیت ۹۰ هزار نفری دارد که باید حمایت شوند. نکته این است مسیر لغو تعلیق حقوقی است و باید از حقوقدان های با سواد و توانمند بین المللی استفاده کرد. با آرش میراسماعیلی جلسه داشتم و در مورد مکانیزم‌هایی که کمک می کند تا این تعلیق ظالمانه لغو شود را گفتگو کردیم. من در سفری که به همراه آقای سجادی به پکن دارم، در دیدار با توماس باخ خواسته جامعه جودو را مطرح خواهم کرد. آن چیزی که برای ما به عنوان کمیته ملی المپیک اهمیت دارد این است که فدراسیون جودو در اولین فرصت از تعلیق خارج شود. سپس نیاز به جهش و شتاب است تا در بازی های آسیایی و المپیک حضور داشته باشد.

 

*جودو منعی برای حضور در مجمع ۱۷ اسفند ندارد

 

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که جودو در مجمع انتخاباتی حضور دارد؟ تصریح کرد: ما در ۱۷ اسفند مجمع عادی داریم که قطعا شرکت می کند و برای مجمع انتخاباتی هم استعلام کرده ایم. البته از نظر من به عنوان رییس کمیته ملی المپیک جودو می تواند در مجامع ما شرکت کند چون جودو در داخل مشکلی ندارد. در مورد حضور در انتخابات، اساسنامه ما در این مورد مسکوت است و نیاز به استعلام داریم. ارزیابی شخصی من این است که جودو حتی می تواند در مجمع انتخاباتی شرکت کند اما باید اجازه بدهیم IOC جواب ما را بدهد.

 

* سرپرست وزنه برداری در روزهای آتی مشخص می شود

 

رییس کمیته ملی المپیک در مورد بلاتکلیفی فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد:  در مورد وزنه‌برداری با آقای سجادی صحبت داشتم و با دیگر دوستان هم در وزارت ورزش صحبت کرده‌ام. این طور که روند نشان می دهد طی روزهای آینده تعیین تکلیف می شود و فردی به عنوان سرپرست معرفی می‌شود و کار را آغاز می‌کند. باید از مرادی قدردانی کنم. او در وزنه‌برداری که رشته پر مشقتی است، زحمت کشید. باید انصاف را در قضاوت افراد رعایت کنیم. هر فردی نکات مثبت و منفی دارد ولی مرادی در چند دهه گذشته برای وزنه‌برداری زحمت کشید و چه به فدراسیون برگردد و چه برنگردد، باید از زحمات او تقدیر شود. آنچه مطلع هستم وزیر در روزها و یا هفته های آتی سرپرست فدراسیون را معرفی می‌کند.

 

* در مجمع مجوز فعالیت می گیریم

 

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که با توجه به پایان دوره هیات اجرایی برای ادامه فعالیت نیاز به گرفتن مجوز از مجمع دارد؟ تاکید کرد: یکی از بحث های جدی در مجمع ۱۷ اسفند، تصویب آیین نامه برگزاری انتخابات و بعد بحث تعیین زمان مجمع انتخابات است. وقتی مجمع تصویب کند طبق اساسنامه منعی برای ادامه فعالیت وجود ندارد.

 

* هیات اجرایی با استعفای شایسته مخالفت کرد

 

او در مورد اینکه مجید شایسته از هیات اجرایی کمیته ملی المپیک استعفای کتبی داده است یا خیر، گفت: او از مدیران دلسوز، سخت کوش و اخلاق مدار است. در  چهارسال گذشته از او عملکرد مثبتی دیدم و کمک زیادی به من و کمیته ملی المپیک داشت. همه اعضای هیات اجرایی با استعفای او مخالف بودند و خواهش کردیم روند کاری خود را ادامه دهد  و ان‌شاءالله ادامه همکاری میسر خواهد شد.

 

صالحی‌امیری در مورد غیبت  شایسته در نشست هیات اجرایی روز یکشنبه، تصریح کرد: در هر صورت برخی از اعضا در جلسات  هستند و برخی نیستند و این روند طبیعی است. شایسته حتما در مجموعه کمیته ملی المپیک به عنوان همکار در کنار من خواهد بود. ضمن اینکه مشاور من هم است.

 

صالحی امیری درباره وضعیت حضور تیم امید در بازی‌های آسیایی گفت: با عزیزی خادم در ارتباط هستم. مهدوی کیا هم با جدیت پیگیر و در حال سازماندهی است و من شخصا این باور را دارم که تیم امید با توجه به ظرفیتی که در جامعه فوتبال است و حضور مربی خوشنام و نامدار خود در هانگژو حضور پیدا خواهد کرد.

 

* کشتی سرآمد فدراسیون های ما است

 

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که علیرضا دبیر تصمیم گیری در مورد اعزام تیم اصلی  خود به بازی‌های آسیایی را به بعد از 17 اسفند موکول کرده است و حالا که انتخابات تعویق افتاد، تکلیف چیست؟ گفت: فدراسیون کشتی سرآمد فدراسیون‌های ما و دبیر قهرمان المپیک و مورد احترام من و جامعه ورزش است. همه وظیفه داریم کمک کنیم به وفاق و همدلی در ورزش قهرمانی برسیم و این مسیری بوده که در چهار سال گذشته به آن اعتقاد داشتم. باید به فدراسیون‌ها کمک کنیم که در بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس بدرخشند. اینکه چه کسی و چه تیمی در بازی‌های آسیایی اعزام شود نیازمند بحث کارشناسی بین کمیته فنی فدراسیون و ستاد فنی کمیته ملی المپیک است و من در امور فنی دخالت نمی‌کنم.


 

وزارت ورزش و جوانان سیدرضا صالحی امیری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان سیدرضا صالحی امیری بازی های آسیایی کمیته ملی المپیک صالحی امیری مجمع انتخابات وزنه برداری هیات اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تا کمتر از سه ماه دیگر باید کاروان ورزش ایران در المپیک 2024 پاریس شرکت کند و سپس بازی های داخل سالن آسیا و همچنین المپیک زمستانی را در سال جاری در پیش دارد، بودجه مدنظر این کمیته از سوی مجلس رد شده و کاهش یافته است.

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد کاهش بودجه کمیته ملی المپیک عنوان کرد: "در مورد بودجه  رایزنی خوبی با سازمان برنامه ریزی بودجه داشتیم اما در  لایحه  بودجه که به مجلس رفت، ردیف اصلی بودجه ما که مربوط به رویدادهای بین المللی بود، حذف شد و  سازمان برنامه‌ریزی و بودجه تلاش کرد و قسمتی از آن عدد برگشت تا برای سه رویداد  مشکلی نداشته باشیم اما اگر آن عدد تغییر نمی کرد بودجه خوبی داشتیم. شاید الان بودجه رشد زیادی نداشته باشد اما باز هم در مجلس در حال بررسی است و اصلاحات اولیه صورت گرفته و منتظر رقم نهایی هستیم."

او در بخش بعدی این اتفاق را یک شوک بزرگ در سال المپیک می داند: "انتظار نبود در سال المپیک چنین اتفاقی برای بودجه کمیته ملی المپیک رخ دهد. شوک بزرگی در سال ۱۴۰۳ به کمیته ملی المپیک وارد شد. دلیل اینکه جلسه قبلی هیات اجرایی هم کنسل شد این بود که اعضای هیئت اجرایی، رئیس و من به عنوان دبیرکل با کمک سازمان برنامه‌ریزی و بودجه در تلاش بودیم تا بخشی زیادی از اشکالاتی که در لایحه بودجه کمیته ملی المپیک بود را اصلاح کنیم. عدد ۳۸۰ میلیارد تومانی را سازمان برنامه‌ریزی و بودجه برای ما اصلاح کرد. قرار شد کمیسیون تلفیق و کمیسیون فرهنگی مجلس هم کمکی به ما داشته باشند و اگر این دو اتفاق رخ دهد عدد ۵۰۰ میلیارد تومانی که از ما کم کرده بودند حدودا برمی‌گردد. امیدوارم با این اصلاح و کمک مازادی که در مجلس می‌شود، این گره‌ها باز شود. امیدواریم این مشکل حل شود. سال گذشته تنها یک رویداد رسمی داشتیم اما امسال سه رویداد در پیش رو داریم. "

دیگر خبرها

  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند