Web Analytics Made Easy - Statcounter

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدرضا صالحی امیری درباره شرایط فدراسیون جودو برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: جودو یکی از فدراسیون‌های المپیکی ماست و تمام توان ما در کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون جودو بر این است که به هر نحو ممکن تعلیق ظالمانه جودو را لغو کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رشته شایسته درخشش در آسیا و جهان است و انتظار داریم قبل از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ تعلیق جودو لغو شود و جودوکاران در المپیک پاریس هم بدرخشند. ظرفیت ۹۰ هزاری این رشته بسیار بزرگ است و باید از آن حمایت کنیم.

وی در ادامه افزود: مسیر رفع تعلیق جودو حقوقی است و از حقوقدانان باسواد و توانمند بین‌المللی استفاده کردیم. روز یکشنبه با آرش میراسماعیلی جلسه داشتیم و مکانیسم‌های رفع تعلیق را بررسی کردیم. در بازی‌های المپیک زمستانی در پکن با توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک این را به‌عنوان خواسته جودو مطرح می‌کنم. آنچه برای ما به‌عنوان کمیته ملی المپیک ایران اهمیت دارد این است که جودو در اولین فرصت از تعلیق خارج شود. این موضوع باعث جهش و افزایش شتاب برای حضور در المپیک و آسیاست.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین خاطر نشان کرد: در مجمع عمومی ۱۷ اسفند ماه حضور فدراسیون جودو مانعی ندارد و قطعاً شرکت می‌کند. برای انتخابات هم از IOC استعلام گرفتیم. از نظر من به‌عنوان رئیس کمیته ملی المپیک فدراسیون جودو می‌تواند در مجمع انتخابات کمیته شرکت کند، چون مجامع ما داخلی است و فدراسیون جودو در داخل کشور مشکل ندارد، اما در اساسنامه این موضوع مسکوت است و نیاز به استعلام داریم. ارزیابی شخصی من این است که حتی برای مجمع انتخابات هم فدراسیون جودو می‌تواند شرکت کند، ولی باید اجازه دهیم تا IOC جواب دهد.

«فدراسیون وزنه‌برداری رئیس ندارد. آیا با وزیر ورزش صحبتی داشتید تا ببینید تکلیف این فدراسیون چه خواهد شد؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: در مورد وزنه‌برداری با سجادی صحبتی داشتم. با دیگر دوستان در وزارت ورزش نیز صحبت کردم. اینطور که روند نشان می‌دهد طی روزهای آینده فردی به‌عنوان سرپرست معرفی و کار را آغاز می‌کند. مرادی در وزنه‌برداری که رشته پرمشقتی است، زحمت کشیده. باید انصاف را در قضاوت افراد رعایت کنیم. هر فردی نکات مثبت و منفی دارد، ولی مرادی برای وزنه‌برداری زحمت کشیده است و چه به فدراسیون برگردد و چه برنگردد، باید از زحمات وی تقدیر شود. وزیر ورزش طی روزها و یا هفته‌های آتی سرپرست فدراسیون را معرفی می‌کند.

صالحی امیری در پاسخ به این سؤال که «آیا در مجمع ۱۷ اسفند ماه باید ادامه حضور مسئولان کمیته و اعضای هیئت اجرایی توسط اعضای مجمع تأیید شود؟»، هم خاطر نشان کرد: یکی از بحث‌ها در مجمع تصویب آیین‌نامه برگزاری انتخابات و بعد از آن تعیین زمان مجمع انتخاباتی است. وقتی مجمع تصویب کند طبق اساسنامه منعی برای حضور وجود ندارد.

وی در مورد استعفای مجید شایسته از هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: او از مدیران دلسوز، سختکوش و اخلاق‌مدار است. در چهار سال گذشته از وی عملکردی مثبت دیدم و کنار من بود. شایسته کمک زیادی به من و کمیته ملی المپیک داشت. همه اعضای هیئت اجرایی با استعفای وی مخالف بودند و خواهش کردیم روند کاری خود را ادامه دهد و ان‌شاءالله ادامه همکاری میسر می‌شود.

رئیس کمیته ملی المپیک راجع به غیبت شایسته در نشست هیئت اجرایی این کمیته در روز یکشنبه، تصریح کرد: در هر صورت برخی از اعضا در جلسات هستند و برخی نیستند و این روند طبیعی است. شایسته حتماً در مجموعه کمیته ملی المپیک به‌عنوان همکار در کنار من خواهد بود. وی مشاور من هم هست.

وی درباره حضور تیم فوتبال امید ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: با عزیزی خادم در ارتباط هستم. مهدوی‌کیا هم با جدیت پیگیر و در حال سازماندهی است. تیم امید با ظرفیتی که در جامعه فوتبال وجود دارد و حضور مربی خوش‌نام خود، در هانگژو خواهد بود.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد اینکه علیرضا دبیر اعزام تیم اصلی یا تیم دوم کشتی به بازی‌های آسیایی را به بعد از ۱۷ اسفند موکول کرده است، گفت: فدراسیون کشتی سرآمد فدراسیون‌های ما و دبیر قهرمان المپیک و مورد احترام من و جامعه ورزش است. همه باید کمک کنیم به وفاق و همدلی در ورزش قهرمانی برسیم و این مسیری بوده است که در چهار سال گذشته به آن اعتقاد داشتم. به علاوه باید به فدراسیون‌های قهرمانی، المپیکی و آسیایی کمک کنیم که در بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس بدرخشیم. اینکه چه کسی و چه تیمی در بازی‌های آسیایی اعزام شود نیازمند بحث کارشناسی بین کمیته فنی و ستاد بازی‌هاست و من در امور فنی دخالت نمی‌کنم.نقشه راه کمیته ملی المپیک تا ۱۷ اسفند/ انتخابات قبل از بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود یا بعد از آن؟

 

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک ایران کمیته ملی المپیک ایران رئیس کمیته ملی المپیک بازی های آسیایی فدراسیون جودو هیئت اجرایی وزنه برداری ۱۷ اسفند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!

ورزش ایران و جهان، امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده‌ آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ورزش می‌تواند موجب ترشح هورمون رشد شود.

هورمون رشد در طول شبانه روز به شکل ضربانی ترشح می‌شود و برخی محرک‌های فیزیولوژیک می‌توانند، ترشح هورمون رشد را تحریک کنند. دو تا از قوی‌ترین این محرک‌ها، ورزش و خواب هستند و هورمون رشد نقش‌های متفاوتی در طول زندگی دارد؛ از تاثیر روی رشد، بازیافت عضله، استخوان و کلاژن گرفته تا تنظیم جنبه‌های انتخابی عملکرد متابولیک شامل افزایش متابولیسم چربی و حفظ ترکیب بدنی سالم تر در آینده و ورزش های قدرتی  و هوازی می‌توانند موجب افزایش قابل توجه ترشح هورمون رشد شوند و با افزایش شدت ورزش، ترشح بیشتر می شود.

والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟

شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس بسیار کم است و باید در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ به عنوان آخرین تورنمنت برای کسب سهمیه، عملکردی متفاوت داشته باشد و در اکثر مسابقاتش برنده از زمین خارج شود.  

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید. در پایان این مرحله رنکینگ فدراسیون جهانی به روز می‌شود و چهار تیم برتر از این طریق سهمیه المپیک را به دست می‌آورند.

استقلال از بازیکن پرسپولیس سند و مدرک خواست؛ پیامی داری، منتشر کن

یاسین سلمانی، بازیکن پرسپولیس در حالی مدعی دریافت پیشنهاد مالی چشمگیر از باشگاه استقلال شده است که استقلالی‌ها مدعی هستند بالاترین پولی که به این بازیکن پیشنهاد کرده‌اند، ۸ میلیارد تومان بوده است.

یاسین سلمانی، بازیکن جوان پرسپولیس که به دلیل آسیب دیدگی شانس همراهی این تیم در فصل جاری را از دست داد، جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد قبل از عقد قرارداد با پرسپولیس، پیشنهاد مالی بهتری از استقلال داشت اما با این که استقلال پول به مراتب بیش‌تری می‌داد، پرسپولیس را انتخاب کرد.

بیرو به سپاهان می‌رسد؟

دروازه‌بان شماره یک تیم فوتبال پرسپولیس که دوران نقاهت بعد از مصدومیت را طی می‌کند، احتمالا نمی‌تواند تیمش را در دیدار برابر سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر همراهی کند.

علیرضا بیرانوند که از ناحیه مچ دست دچار مصدومیت شده بود و حالا چند روزی است تمرینات اختصاصی خود را آغاز کرده است، به دنبال این است که هرچه زودتر به ترکیب اصلی تیمش بازگردد اما شرایط او به گونه‌ای نیست که بتواند زمان نزدیکی برای بازگشت او به دروازه پرسپولیس متصور بود.

نمی‌شود کسی را به زور به تیم ملی آورد/ شرایط موسوی و غفور را نمی‌دانیم

ستاره سابق والیبال ایران در مورد غیبت امیر غفور و سید محمد موسوی در اردوی تیم ملی والیبال گفت: این بچه‌ها زحمات زیادی برای والیبال کشیده‌ و خاک والیبال را خورده‌اند. توقع جامعه این است که در این شرایط بیایند و به تیم ملی کمک کنند اما نمی‌دانیم شرایط این بازیکنان چگونه است.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید. در پایان این مرحله رنکینگ فدراسیون جهانی به روز می‌شود و چهار تیم برتر از این طریق سهمیه المپیک را به دست می‌آورند.

اعتراض استقلال به رای محرومیت حسینی در کمیته استیناف

مسئولان حقوقی استقلال نسبت به رای کمیته انضباطی درباره کاپیتان خود اعتراض کردند.

حسین حسینی کاپیتان استقلال به دلیل مصاحبه‌ای که بعد از بازی با شمس‌آذر انجام داد از سوی کمیته انضباطی یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد تا در بازی حساس برابر تراکتور در هفته بیست و پنجم لیگ برتر غایب باشد.

آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران

پس از گذشت حدود یک هفته از اعلام قانون جدید فدراسیون فوتبال، مدیر تیم فوتبال سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد که به نظر می‌رسد راهکار جدید فدراسیون برای پیشگیری از حواشی تقابل سپاهان و پرسپولیس و پیرو آخرین بخشنامه جرایم باشگاهی باشد.

در چند روز گذشته فدراسیون فوتبال در ادامه قوانین جدید این فصل، این بار سراغ صحبت‌های اعضای تیم‌ها رفت و اعلام کرد که بیانیه‌ها و مصاحبه‌های غیر فنی اعضای تیم‌ها علیه فدراسیون، سازمان لیگ، هیات فوتبال استان، باشگاه‌ها، کمیته‌های فدراسیون و اعضای باشگاه‌ها جریمه حداقل ۲ میلیارد تومانی در پی خواهد داشت که البته این قانون سکه‌ای است که دو رو دارد.

غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان

تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۴ پرو شرکت نمی‌کند. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان از ۲۲ تا ۲۶ می (۳ تا ۶ خرداد) در لیما پرو آغاز می‌شود. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری لیست وزنه‌برداران حاضر در این مسابقات را اعلام کرد و نامی از وزنه‌برداران ایران وجود نداشت.

علاوه بر ایران کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و کره شمالی هم وزنه‌بردار در این لیست ندارند و شرکت نمی‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • به روز رسانی| پائز: با قلب و عشق‌مان تمام دانش و مهارتمان را به کار گرفته‌ایم تا به المپیک برسیم
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟