Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان کیسه هوا یا ایربگ بزرگترین فراخوان تاریخ صنعت خودرو است و تاکنون 67 میلیون دستگاه خودرو در جهان برای رفع عیب کیسه های هوای کارخانه ژاپنی تاکاتا فراخوانده شده اند.

به گزارش «انرژی امروز» از سایپانیوز، شرکت خودروسازی کره ای کیا موتور در آمریکا 410 هزار دستگاه خودرو را برای رفع عیب کیسه های هوا فراخوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدل هایی که شامل این فرخوان هستند عبارتند از سدونای مدل های 2017 تا 2019، سول، سول برقی، فورته سال های 2017 تا 2018، فورته کوپه 2017.

پوشش «یونیت کنترل کننده کیسه هوا» موسوم با ACU‌ مخفف Air Bag Control Unit به مدار چاپ شده روی تراشه حافظه آسیب وارد می کند و به همین دلیل ممکن است در تصادف های شدید، کیسه هوای این خودروها باز نشود.

کیا می گوید این معضل از ماه ژوئیه سال 2021 آشکار شد. کیا 13 شکایت مشتری و 947 کلیم گارانتی دریافت کرده است. خوشبختانه این معضل پیش از آن که حادثه ای به وجود آید، مورد شناسایی قرار گرفته است.

خودروهای فراخوانده شده به نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش کیا مراجعه می کنند و ACU‌ مورد بازرسی قرار می گیرد و در صورت نیاز تعویض شده و نرم افزارهای مرتبط با این تراشه به روز رسانی می شوند. مثل همه فراخوان ها، انجام این تعمیر و رفع مشکل برای صاحبان خودرو هزینه ای ندارد و کل هزینه های تعویض بر عهده خودروساز است.

به صاحبان خودرو از طریق ایمیل از 21 مارس اطلاع رسانی می شود. در ایالات متحده NHTSA یا اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی متولی پیگیری شکایت مشتریان و فراخوان ها است و صاحبان خودرو با شماره تلفن 1-888-327-4236 این اداره می توانند از وضعیت خودروی و فراخوان های آن مطلع شوند یا به آدرس اینترنتی www.nhtsa.gov مراجعه کنند.

فراخوان کیسه هوا یا ایربگ بزرگترین فراخوان تاریخ صنعت خودرو است و تاکنون 67 میلیون دستگاه خودرو در جهان برای رفع عیب کیسه های هوای کارخانه ژاپنی تاکاتا فراخوانده شده اند.

میلیون ها آمریکا در حال رانندگی با خودروهایی هستند که مشمول این فراخوان هستند اما صاحبان این خودروها به نمایندگی ها مراجعه نکرده اند یا نمی کنند. یکی از دلایل آنها هم خرید و فروش های مکرر است و معمولاً اطلاع رسانی به خریداران اول هر خودرو انجام می شود و هنگام خرید و فروش شماره تماس یا اطلاعات ایمیل برای دریافت فراخوان به روز رسانی نمی شوند. به همین دلیل در اکثر موارد، اطلاعیه های فراخوان اصلاً به دست کسانی که صاحب اول خودرو نیستند نمی رسد.

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی NHTSA صفحه ای به این موضوع اختصاص داده است. با وارد کردن شماره اختصاصی خودرو یا همان VIN‌ در این صفحه، صاحبان کنونی خودروها می توانند باخبر شوند که خودروی آنها مشمول فراخوان و رفع عیب رایگان هست یا نه. کسانی که به تازگی خودروی دست دوم خریده اند، واجب است که به این صفحه مراجعه کنند و خاطر جمع شوند خودروی آنها جزو خودروهای فراخوانده شده نباشد.

برچسب هاژاپن فراخوان کیاموتورز (Kia Motors)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ژاپن فراخوان کیاموتورز Kia Motors آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو فراخوانده شده دستگاه خودرو کیسه هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راه سمنان ۳۶۴ خودروی حادثه‌ساز را توقیف کرد

سرهنگ موسی بزرگی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: توقیف این تعداد خودرو در فروردین ۱۴۰۳ نشان از افزایش ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.

وی با اشاره به اهمیت اعمال قانون و نظارت پلیس راه در ماه فروردین به علت تعطیلات نوروزی و سفرها به منظور ارتقای امنیت ترافیکی، خاطرنشان کرد: پلیس راه سمنان طی فروردین ۱۴۰۳ ا حدود ۶۰ هزار خودرو برخورد قانونی انجام داد که در این بین حدود سه هزار خودرو دارای تخلفات حادثه‌ساز و خطرآفرین از قبیل سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، انحراف به چپ، و استفاده راننده از تلفن همراه، بودند.

وی با اشاره به اینکه برخوردهای قانونی با تخلفات رانندگی از سوی پلیس راه نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۳۰ درصد افزایش داشت، تاکید کرد: اعمال قانون و توقیف خودروهای دارای تخلفات حادثه‌ساز راهی موثر برای کاهش سوانح جاده‌ای محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تصاویر عجیبی از خودروی سانتافه در نمایشگاه خودروی پکن + تصاویر
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • پلیس راه سمنان ۳۶۴ خودروی حادثه‌ساز را توقیف کرد
  • خودروی سانگ‌یانگ کوراندو 2024 چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • فیلم | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!​
  • ۱۹ بازیکن به اردوی والیبال دختران نوجوان فراخوانده شدند