Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@19:27:53 GMT

آنچه تلویزیون‌ های هوشمند در مورد ما می‌ دانند

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۴۱۲۱

‍‍‍‍‍‍

تلویزیون هوشمندتان در مورد شما چه می‌داند؟ تلویزیون شما با داده‌ها چه می‌کند؟ تشخیص خودکار محتوا یا ACR چیست؟ آیا باید از تلویزیون خود به عنوان مرورگر استفاده کنید یا از تلفن هوشمند خود به عنوان ریموت کنترل تلویزیون؟ از خود در برابر جاسوسی تلویزیون هوشمند محافظت کنید

به گزارش گاردین، تماشای تلویزیون در ظاهر یک سرگرمی خوش خیم به نظر می‌رسد با این وجود، همزمان با آن که تمام تلویزیون‌ها هوشمند می‌شوند از طریق روتر شما نیز به اینترنت متصل می‌شوند و از طریق آن توانایی تماشای شما را نیز کسب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، به محض آن که تلویزیون‌تان را روشن می‌کنید تلویزیون‌های هوشمند ساخته شده توسط برند‌هایی مانند ال جی، سونی و سامسونگ در حال جمع آوری اطلاعات از خود تلویزیون و هم چنین از سیستم عامل و برنامه‌ها هستند و سپس به جمع آوری اطلاعات از دستگاه‌هایی می‌پردازند که به تلویزیون خود وصل می‌کنید از جمله Chromecast Google، Apple TV و Fire Stick آمازون.

«روونا فیلدینگ» مدیر بخش مشاوره حفاظت از داده‌ها در شرکت Miss IG Geek می‌گوید تلویزیون دیگر تنها وسیله‌ای برای نمایش محتوا نیست بلکه به یک آینه دو طرفه تبدیل شده است و این امکان را فراهم می‌سازد که شما در زمان واقعی توسط شبکه‌ای از تبلیغ کنندگان و کارگزاران داده مشاهده شوید.

او می‌افزاید: «هدف از این کار جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات در مورد رفتار، علایق، ترجیحات و مشخصات جمعیتی شماست تا بتوان با استفاده از آن از طریق تبلیغات هدفمند کسب درآمد کرد».

اجتناب از جاسوسی توسط تلویزیون هوشمند دشوار است. مطالعه پژوهشگران دانشگاه نورث ایسترن و امپریال کالج لندن نشان داد که داده‌های تلویزیون‌ها و دستگاه‌های هوشمند به بخش تجارت تبلیغاتی گوگل و نتفلیکس ارسال می‌شود حتی اگر فردی نتفلیکس را نداشته باشد و برنامه‌های آن را تماشا نکند.

تلویزیون هوشمندتان در مورد شما چه می‌داند؟

داده‌های جمع آوری شده توسط تلویزیون هوشمند شما به سازنده، برند و ورژن (نسخه) آن بستگی دارد. «توبی لوئیس» رئیس جهانی تحلیل تهدیدات در شرکت امنیت سایبری Darktrace می‌گوید: «از جنبه نظری، اکثر تلویزیون‌های هوشمند قادر به جمع‌آوری داده‌های صوتی، تصویری و استفاده از آن هستند».

فعال سازی صوتی یکی از ویژگی‌های بالقوه برای جمع‌آوری مقادیر زیادی از داده‌ها است. میکروفون‌ها و نرم افزار‌ها به دستورالعمل‌ها گوش می‌دهند و می‌توانند مکالمات و صدا‌های دیگر را در محدوده خاصی ضبط کنند. این صدا‌های ضبط شده ممکن است برای تجزیه و تحلیل برای طرفین ثالثی ارسال شوند.

ردیابی بین دستگاهی موضوع دیگری است که باید در نظر گرفت. به گفته فیلدینگ داده‌های جمع آوری شده از طریق تلویزیون هوشمند زمانی که با اطلاعات سایر دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن‌های همراه، لپ تاپ و تجهیزات اتوماسیون خانگی ترکیب شوند ارزشمندتر خواهند شد. او می‌افزاید: «در آن صورت می‌توان جزئیات بیش‌تری را در مورد افراد متوجه شد: تاریخچه موقعیت جغرافیایی، فعالیت مرورگر وب و اطلاعات رسانه‌های اجتماعی را می‌توان به داده‌های تلویزیون اضافه کرد».

سپس کوکی‌ها و ردیاب‌ها هستند. برنامه‌ها و مرورگر‌ها در تلویزیون‌های هوشمند از فناوری‌های ردیابی کوکی و پیکسل درست مانند وب‌سایت‌ها برای ردیابی، شناسایی و شناسایی دستگاه‌ها برای پروفایل کاربری استفاده می‌کنند. فیلدینگ هشدار می‌دهد: «بیش‌تر برنامه‌های نصب شده روی تلویزیون هوشمند شما به شبکه بزرگی از تبلیغ کنندگان و کارگزاران داده دسترسی پیدا می‌کنند».

تلویزیون شما با داده‌ها چه می‌کند؟

هیچ پاسخ روشنی وجود ندارد. لوئیس می‌گوید آن چه دقیقا با داده‌ها انجام می‌شود پیچیده و بسیار مبهم است. زمانی که به آن چه تلویزیون هوشمند در شبکه انجام می‌دهد نگاه می‌کنیم اغلب مشخص نیست که چرا داده‌های خاص جمع آوری می‌شوند و به کجا ارسال می‌شوند.

تفاوت چندانی بین برند‌های تلویزیون وجود ندارد. تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که از اطلاعات شما برای «شخصی سازی» و «کیفیت محتوا» استفاده می‌کنند، اما فروش این نوع داده‌ها به طرفین ناشناس یا نیمه ناشناس، به اشخاص ثالث، شرکت‌های تبلیغاتی یا سرویس‌های پخش امری معمول است.

لوئیس می‌گوید: «بعد از فروش داده‌ها، داده از کنترل سازنده خارج می‌شود. بسته به شرایط، قوانین و تنظیمات حریم خصوصی، اغلب مشخص نیست که دقیقا چه داده‌هایی بازگردانده می‌شوند و تنظیمات پیش فرض پس از موافقت با شرایط خریدار می‌تواند بسیار دشوار باشد».

استفاده از خدمات پخش سریالی در تلویزیون هوشمند یکی دیگر از راه‌ها برای ارائه بسیاری از داده‌های شخصی شما است. برنامه‌هایی مانند Netflix، Amazon Prime و Now TV تمایل دارند ادعا کنند که از داده‌ها تنها برای خدمات ضروری مانند توصیه‌ها یا بررسی اعتبار استفاده می‌کنند. با این وجود، این موضوع می‌تواند شامل داده‌هایی مانند شناسه دستگاه، موقعیت جغرافیایی، نوع مرورگر، آدرس ایمیل و اطلاعات پرداخت باشد.

اگر از طریق مرورگر خود وارد Netflix شوید، می‌توانید تنظیمات حریم خصوصی را تغییر دهید تا داده‌های جمع آوری شده و به اشتراک گذاشته شده را محدود کنید. با این حال، بیش‌تر داده‌هایی که نتفلیکس جمع آوری می‌کند مانند برنامه‌هایی که تماشا کرده‌اید و زمان تماشای آن به قدری در سرویس دهی نتفلیکس نقش دارند که نمی‌توانید از آن چشم پوشی کنید.

تشخیص خودکار محتوا یا ACR چیست؟ یکی از ویژگی‌های هولناکی که باید به آن توجه کرد تشخیص خودکار محتوا (ACR) است که اغلب از تکنیک‌های تحلیلی برای شناسایی ویدئو و صدای در حال اجرا در تلویزیون استفاده می‌کند و آن را با یک پایگاه داده بزرگ برای شناسایی آن چه در حال پخش است تطبیق می‌دهد. ACR روی هر چیزی که از طریق تلویزیون قابلیت پخش دارد از جمله DVD و Blu-ray، سی دی و بازی‌ها قابل کار کردن است.

«جیک مور» مشاور امنیت سایبری جهانی در شرکت امنیتی ESET می‌گوید مشاهده داده‌ها و عادات مشتریان با تولید کنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود و در نهایت به تبلیغ کنندگان فروخته می‌شود تا شما را با تبلیغات هدف قرار دهند. او می‌افزاید: «زمانی که تلویزیون شما به روتر خانگی‌تان متصل است داده‌ها شامل آدرس IP و موقعیت مکانی شما نیز قابل شناسایی خواهد بود».

لوئیس می‌گوید در عرصه نظری ACR می‌تواند برای دسترسی به اطلاعات شخصی استفاده شود. از طریق فناوری‌های تحلیلی موجود، می‌توان داده‌های مربوط به تشخیص چهره، تحلیل احساسات، گفتار به متن و تحلیل محتوا را برای ایجاد تصویری عمیق از یک کاربر جمع آوری کرد.

لوئیس می‌گوید ACR را می‌توان در عرصه نظری برای درک موقعیت سیاسی، قومیت، موقعیت اجتماعی - اقتصادی مورد استفاده قرار داد که خود خطر سوء استفاده از این اطلاعات و داده‌ها را افزایش می‌دهد.

آیا باید از تلویزیون خود به عنوان مرورگر استفاده کنید یا از تلفن هوشمند خود به عنوان ریموت کنترل تلویزیون؟

استفاده از مرورگر در تلویزیون شما ممکن است کار راحتی باشد، اما در آن صورت تلویزیون به هدفی مناسب برای حمله هکر‌ها تبدیل خواهد شد. این موضوع به این دلیل آن است که مرورگر تلویزیون هوشمند شما فاقد آنتی ویروس و تنظیمات امنیتی اضافی نصب شده در گوشی هوشمند یا رایانه شخصی شما است.

دکتر «فرانسیسکو ناوارو» مدرس ارشد مرکز امنیت سایبری دانشگاه دو مونت فورت می‌گوید: «مهاجمان سایبری می‌توانند ترافیک مرورگر را رصد کنند و کوکی‌هایی را که احراز هویت سرویس‌های آنلاین، مانند حساب‌های رسانه‌های اجتماعی یا بانکداری آنلاین را مدیریت می‌کنند به خطر بیاندازند و هویت افراد را جعل کنند».

با این وجود، کارشناسان می‌گویند استفاده از گوشی هوشمند به عنوان ریموت کنترل تلویزیون به خودی خود تصمیم مضری نیست. «جیمز گریفیث» یکی از بنیانگذاران و مدیر فنی مشاور امنیت Cyber Security Associates می‌گوید: «تن‌ها توجه داشته باشید که اتصال به تلویزیون هوشمند با گوشی از طریق بلوتوث یا از طریق شبکه انجام می‌شود. اگر تلویزیون هوشمند هک شده باشد ممکن است برای حمله به دستگاه تلفن همراه شما استفاده شود، اما خطر و احتمال بروز این اتفاق اندک است».

از خود در برابر جاسوسی تلویزیون هوشمند محافظت کنید

تا زمانی که تلویزیون‌های هوشمند به اینترنت متصل هستند داده‌ها را جمع آوری می‌کنند و شما نمی‌توانید به کلی جلوی این اتفاق را بگیرید.

اقدامات اساسی وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از خود در برابر جاسوسی تلویزیون هوشمند انجام دهید. ACR را در تنظیمات خاموش کنید، شخصی سازی را غیر فعال کنید، از همه ویژگی‌های تبلیغاتی خودداری کنید و دوربین‌ها و میکروفون‌ها را بپوشانید یا غیر فعال سازید.

هم چنین مهم است که مطمئن شوید روتر شما با تغییر رمز عبور و راه اندازی یک شبکه مهمان محافظت می‌شود. می‌توانید با انصراف از گزینه ردیابی وب در زمانی که ارائه می‌شود و به روز رسانی‌های نرم افزاری به محض در دسترس بودن، امنیت دستگاه خود را بهبود ببخشید.

 

منبع: فرارو این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد تلویزیون تلویزیون هوشمند کسب درآمد گاردین تلویزیون مدرن داده های شخصی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط جدیدترین فناوری تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ تلویزیون دوو چند +جدول تلویزیون ال جی چند؟ +جدول ۱۰تلویزیون ارزان قیمت +جدول ۱۰تلویزیون پرفروش +قیمت تلویزیون اسنوا چند؟ +جدول ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها آنچه تلویزیون‌ های هوشمند در مورد ما می‌ دانند منظره خارق‌العاده از روی قله اورست + فیلم اومیکرون از کجا آمده است؟ حداقل حقوق معلمان اعلام شد مدارس کدام استان ها غیرحضوری شد؟ قیمت تن ماهی (جدول) حرکت عجیب معاون روحانی + فیلم تمام مسائل کشور را مثل دولت قبل به مذاکرات گره نمی‌زنیم مدارس سمنان مجازی شد بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد تلاقی کویر و دریای بندر تنگ + فیلم پسر عموی اومیکرون هم آمد جاروبرقی پارس خزر ۴ میلیون تومانی (جدول) آموزش حضوری مدارس مشهد تعطیل شد آژانس تا توافق به اطلاعات تاسیسات جدید اصفهان دسترسی ندارد صبا فولاد خلیج فارس شرکت برتر صادرات گرا پرتاپ یک خودرو از ارتفاع ۴۵ متری بر روی یک ترامپولین + فیلم حذف طرح خرید سربازی به دلیل تعارض با قانون اساسی ارزان قیمت ترین یخچال سامسونگ چند؟ (جدول) احتمال افزایش آمار اومیکرون به ۱۰۰ هزار مبتلا در روز عمده‌ترین دلیل مرگ‌ها در ۳۰ سال گذشته تشدید سامانه بارشی در کشور همراه اول، پیشرو در جبران عقب‌ماندگی‌ها در عرصه فضای مجازی کشور رشد اقتصادی آمریکا در سال اول ریاست جمهوری بایدن منتظر یارانه جدید نباشید بهترین راه جلوگیری از اومیکرون گل محمدی در اینستاگرام: قوی‌تر برمی‌گردیم! تور زمینی و هوایی کرمان ویژه نوروز ۱۴۰۱ (جدول) قول وزیر صمت به رهبری برای رفع کاستی ها قیمت لوازم خانگی با حقوق کارمند و کارگر همخوانی ندارد پرونده خرید سربازی بسته شد / می‌فروشیم ولی نمی‌فروشیم! فدرال رزرو، بازار مسکن را بهم ریخت جدیدترین اتو های بخار چند؟ (جدول) روایت آماری عجیب وزیر صمت از کاهش قیمت ۱۵۰۰ قلم کالا خانه وارونه در کلمبیا + فیلم وزیر کشور هم به جرگه دستور دهندگان کنترل قیمت پیوست هوای البرز آلوده می شود احتمال از سرگیری مذاکرات وین با حضور روسای هیات‌ها حضور رهبر معظم انقلاب بر مزار مرحوم هاشمی رفسنجانی اومیکرون به شکل سرماخوردگی ظاهر می‌شود دست رد جوان آمریکایی به پیشنهاد ۵ هزار دلاری ایلان ماسک جشنواره فیلم فجر در البرز برگزار می شود پیش بینی قیمت طلا و سکه؛ قفل برجام بر بازار پادکست منهای اقتصاد گزیده خبرها ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ تصمیم بزرگ / تهران-واشنگتن، نزدیک‌تر از همیشه بهترین رادیاتور پنلی را چند بخریم؟ (جدول) قیمت روز محصولات ایران خودرو / پژو ۲۰۰۸‌ ارزان شد (جدول) فروش خودروی خارجی در تهران با دلار ۱۰۸ هزار تومانی! تولید خودرو امسال چقدر بود؟ تخفیف بلیت قطار شامل چه کسانی می شود؟ DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تلویزیون تلویزیون هوشمند کسب درآمد گاردین تلویزیون مدرن داده های شخصی تلویزیون های هوشمند تلویزیون هوشمند تلویزیون شما خود به عنوان تلویزیون ها داده ها برنامه ها دستگاه ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید

این بیماری در پی تجمع مایع لنفی زیر ناخن که موجب می‌شود به رنگ زرد به نظر برسند، ایجاد می‌شود و می‌تواند نشانه اختلال در سیستم لنفاوی باشد. مبتلایان به این عارضه ممکن است به مرور زمان به بیماری‌های ریوی یا سیستم لنفاوی (مبارزه با عفونت) دچار شوند.

متاسفانه علت این عارضه معمولا ناشناخته است با این حال برخی از دلایل هم مطرح شده‌اند که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم:

ژنتیک : اگر در خانواده شما کسی ناخن‌ زرد دارد، احتمال ابتلا به آن در شما هم بیشتر است.

انوع خاصی از سرطان: این عارضه در مواردی نادر با سرطان مغز استخوان (multiple myeloma)، سرطان ریه، سرطان پستان، سرطان کیسه صفرا، سرطان حنجره و لنفوم و برخی سرطان‌های دیگر همراه بوده است.

سندرم‌های نقص ایمنی: سندرم ناخن زرد در مواردی به دلیل کمبود ایمونوگلوبولین جی (IgG)، نوعی کمبود آنتی‌بادی که در آن بدن ایمونوگلوبین کافی تولید نمی‌کند و همچنین نقص ایمنی متغیر شایع (وضعیتی که با عفونت‌های مکرر مشخص می‌شود) ایجاد می‌شود.

بیماری‌های غده تیروئید:  سندرم ناخن زرد گاهی با بیماری هاشیموتو (تیروئید بزرگ‌شده و آسیب‌دیده)، کم‌کاری شدید تیروئید و تیروئید پرکار همراه است.

سندرم نفروتیک: سندرم ناخن زرد خیلی به‌ندرت ممکن است همراه با سندرم نفروتیک (زمانی که کلیه‌ها به‌درستی کار نمی‌کنند) نیز ظاهر شود.

به نوشته ایندیپندنت،‌ اختلالات لنفاوی، آرتریت روماتوئید و کمبود ویتامین E هم می‌تواند زرد شدن ناخن‌ها را به دنبال داشته باشند.

نشانه‌های سندرم ناخن زرد

اگرچه زرد شدن ناخن‌ها از نشانه‌های اولیه این سندرم است، علائم دیگری هم هستند که باید مراقب آن‌ها باشیم.

برخی از این علائم عبارتند از ناخن‌های زرد، ضخیم و منحنی، ناخن‌هایی که رشدشان متوقف شده است، ناخن‌هایی که از بستر زیرینشان جدا شده‌اند، عفونت در بافت نرم اطراف ناخن و از دست دادن کوتیکول (پوسته ناخن).

سندرم ناخن زرد معمولا به ‌عوارض ناشی از این بیماری بستگی دارد و متخصصان درمان‌ها را بر اساس آنچه برای بیمار مشکل ایجاد کرده است، ارایه می‌کند.

برخی از این روش‌های درمانی شامل مصرف آنتی‌بیوتیک برای عفونت‌های تنفسی،‌ ویتامین E برای ناخن، کورتون (کورتیکواستروئید)‌ برای التهاب و جراحی، زمانی که پوشش ریه‌ها و حفره قفسه سینه پر از مایع می‌شود، هستند.

به گزارش وری‌ول‌هلت، در مجموع می‌توان گفت که سندرم ناخن زرد چیزی فراتر از زرد شدن ناخن‌ها است و می‌تواند سیستم تنفسی و غدد لنفاوی را درگیر ‌کند و در مواردی عامل آن ژنتیک یا بیماری‌های مزمن است و در صورت ابتلا به سندرم ناخن زرد، می‌توان از طریق روش‌های درمانی متمرکز بر رفع نشانه‌های این عارضه، آن را کنترل کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • عینک هوشمند جدید زاکربرگ با توانایی‌های باورنکردنی
  • عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد
  • آنچه در آئین افتتاحیه هفته فرهنگی سنندج گذشت + فیلم
  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد