Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@16:50:43 GMT

برای رشد فرزندتان، مسائلش را حل نکنید!

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۴۱۸۲

متخصصان می‌گویند یکی از نکاتی که والدین در تربیت کودکان خود باید در نظر بگیرند سوالاتی است که برای آن‌ها به وجود می‌آید. آن‌ها می‌گویند سعی کنید مسائل را برای آن‌ها حل نکنید بلکه تلاش کنید خودشان به جواب درست دست پیدا کنند.

خبرگزاری میزان _ روزنامه خراسان نوشت: کرونا که آمد و کلاس‌ها آنلاین شد، بچه‌ها فرصت کمتری برای تعامل با معلم دارند و نمی‌توانند در مواجهه با مشکلات درسی، با همکلاسی‌شان همفکری کنند یا موضوع را با معلم در میان بگذارندبرای همین سراغ سوال از والدین می‌روند، اما عادت اشتباهی در خیلی از والدین هست که هنگام مواجهه با سوال درسی فرزندشان سریع‌تر راه را انتخاب می‌کنند، یعنی به‌جای توضیح موضوع به فرزند، سوال را برایش حل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفتاری که کاملاً اشتباه است. وقتی بچه‌ها سوالی از شما می‌کنند، جواب را به سادگی در اختیار آن‌ها قرار ندهید؛ بلکه با پرسیدن سوال‌های هدایت شده، به آن‌ها کمک کنید که پاسخ سوال را خودشان پیدا کنند. البته این موضوع فقط شامل مسائل درسی نمی‌شود، هر مسئله و ابهامی که بچه دارد راجع به زندگی و انتخاب‌هایش، باید در یک مسیر درست توسط خودش حل شود و نقش پدر و مادر این است که بستر را برای درک پاسخ فراهم کنند، نه این‌که پاسخ حاضر و آماده را پیش‌روی بچه بگذارند.

وقتی راجع به هر چیزی اعم از سوال درسی و تصمیم‌هایی مثل انتخاب لباس برای یک مهمانی رسمی، به‌جای بچه تصمیم بگیرید او را مهیای شرایط واقعی‌تر زندگی نکرده‌اید و وابسته باقی خواهد ماند. همین‌طور وقتی بچه‌ها برای انجام کاری از شما کمک می‌خواهند، شما کار را به دست نگیرید و انجام ندهید. بلکه به‌هر اندازه که در توان خود بچه هست مسئولیت را به خودش بسپارید و کنارش باشید تا با راهنمایی شما، خودش آن کار را انجام دهد. از پوشیدن لباس، تعمیر اسباب‌بازی، مرتب کردن اتاق و درست کردن غذا گرفته تا پیدا کردن دوست و حل اختلاف با دوستانشان را باید بتوانند خودشان انجام بدهند. فراموش نکنید اگر شما جواب آماده و کار آماده به بچه‌ها تحویل بدهید و بچه‌ها به حاضری خوری عادت کنند، فرصت یادگیری را از آن‌ها دریغ کرده‌اید و در نتیجه آن‌ها یاد گرفتن و تجربه کردن را یاد نمی‌گیرند.

در این صورت هر چه بزرگ‌تر بشوند، مشکلات شان هم بزرگ‌تر می‌شود و بعد از مدتی شما غرق در مشکلات آن‌ها می‌شوید و آن‌ها ناتوان از حل مشکلات‌شان خواهند شد.

بیشتر بخوانید: هزینه درمان کودکان اوتیسمی ماهانه چقدر است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: تربیت فرزند تربیت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تربیت فرزند تربیت بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اینجا لندن است؛ اشتباه نکنید پاکستان نیست!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • (ویدئو) اینجا لندن است؛ اشتباه نکنید پاکستان نیست!
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری