Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_رئیس بخش آنژیوگرافی بیمارستان قلب فرشچیان همدان گفت: متاسفانه شاهد کاهش میانگین سنی ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته و گرفتگی‌عروق و بستری برخی جوانان مبتلا به بیماری‌های قلبی در بخش سی‌سی‌یو هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ماشینی‌شدن زندگی‌ها، تغییر سبک زندگی از سنتی به مدرن، کاهش تحرک، استفاده از غذاهای آماده و پرچرب واسترس‌های روزمره، همگی جزء عواملی است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی یکی از علل شایع مرگ‌و‌میر در استان همدان است و بنابر اطلاعات به دست آمده از دانشگاه علوم پزشکی همدان، در سال 99 علت 40 درصد از مرگ‌و‌میرهای استان مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌ها بوده است‌.

به بیمارستان فوق تخصصی قلب فرشچیان همدان رفتیم، این بیمارستان مرکزی ویژه برای بستری و درمان بیماران قلبی عروقی است.

پزشکان متخصص و پرستاران این بیمارستان از کاهش سن بستری بیماران قلبی در این مرکز خبر می‌دهند و می‌گویند بیشتر بیماران کمتر از 50 سال که در بیمارستان بستری شدند اضافه وزن داشتند و هیچ گونه فعالیت ورزشی انجام نمی‌دادند.

 بهشاد نقش تبریزی، متخصص بیمارستان فرشچیان همدان گفت: یک زمانی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در کمین سالمندان و گروه‌های سنی بالا بود اما الان بر اثر تغییر سبک زندگی مردم، بی تحرکی و تغذیه نامناسب، شاهد گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی در سنین جوانانی و کمتر از 50 سال هستیم‌.

پذیرش بیماران شیمی‌درمانی در مرکز جامع سرطان همدان آغاز شدپذیرش بیماران شیمی‌درمانی در مرکز جامع سرطان همدان آغاز شددردسرهای نسخه‌نویسی الکترونیکی در همدان/ سردرگمی پزشکان و بیماران در روزهایی کرونایی + فیلمافتتاح فاز نخست مرکز جامع سرطان همدان هیچ دردی از بیماران دوا نکردعملیات اجرایی مرکز جامع سرطان همدان متوقف و 200 کارگر بیکار شدند

وی با تاکید بر اینکه عدم کنترل فشار خون، چربی خون، دیابت و مصرف دخانیات در افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته‌ها موثر است، اظهار داشت: استرس و فشارهای روانی به عنوان یک عامل مهم در افزایش احتمال بروز سکته و گرفتگی‌های خفیف قلبی مطرح است‌.
 متخصص قلب و عروق بیمارستان فرشچیان با تاکید بر اینکه در زمان شیوع کرونا آمار بیماران قلبی و عروقی بیشتر شده است، تصریح کرد: برخی بیماران به خاطر ترس از ابتلا به کرونا، به موقع به مراکز درمانی مراجعه نکرده و علائم قلبی خود را نادیده می‌گیرند.

نقش‌تبریزی با بیان اینکه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی بسیار آسان‌تر از درمان آن است، گفت: داشتن فعالیت منظم ورزشی در ایام هفته، کنترل فشار خون، انجام آزمایشات دوره‌ای، دوری از استرس و اصلاح سبک زندگی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد دردهای قلبی با مشکلات گوارشی اشتباه گرفته می‌شود، تصریح کرد: بیماران در صورت ابتلا به دردهای قلبی باید از خود درمانی پرهیز کرده و در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/743/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خطر ابتلا به بیماری های قلبی ابتلا به بیماری های قلبی بیماری های قلبی و عروقی مرکز جامع سرطان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر شبکه بهداشت درمان سلماس گفت: بیمار خانم ۷۴ ساله با سابقه مشکلات قلبی در بیمارستان خاتم الانبیاء سلماس بستری بود که با توجه به نیاز به خدمات تخصصی پس از پذیرش بیمار در بیمارستان تخصصی قلب سیدالشهدای ارومیه درخواست آمبولانس هوایی شد.

 

دکتر ثانی افزود: این اعزام با بالگرد، اولین اعزام هوایی برای انتقال بیمار به مرکز استان در سال جاری بودچرا که استفاده از اورژانس هوایی در سرعت انتقال و امداد و نجات بیماران بدحال و مصدوم تأثیر بسزایی دارد.

 

انتقال بیمار از بیمارستان به محل اعزام بالگرد توسط کادر فوریت اورژانس ۱۱۵ سلماس انجام شد.

دیگر خبرها

  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی