Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: در حال حاضر وقتی از شهر خارج می‌شویم، با یک سیمای نامیمونی روبه‌رو می‌شویم؛ به طوری که برخی افراد هر جایی و منطقه‌ای دلشان خواسته، خانه ساخته‌اند. - اخبار استانها -

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه مهاجرت معکوس یا مهاجرت افراد از شهر به روستا نسبت به قبل خیلی‌بیشتر شده است، اظهار داشت: به هر حال وقتی مهاجرت بیشتر شده و از این طرف ما در اجرای قانون تغییر کاربری سخت‌گیری می‌کنیم، در مقابل باید برای مردم بستر کار قانونی را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یعنی نباید کار قانونی را به یک چرخه و پروسه‌ای ببریم که فرد به انجام کار غیرقانونی تشویق شود. همچنین باید بستر فنی و کیفیت ساخت‌وساز در هر منطقه روستایی را از قبل مشخص کرده و در قالب تسهیلاتی به افراد ارائه دهیم.

قاسمی ادامه داد: متاسفانه الان این‌گونه شده که شخصی برای خودش یک خانه در خارج از بافت روستا می‌سازد و بعد محبوریم آن را در طرح هادی بیاوریم که کار خیلی اشتباهی است. ضمن اگر حکم بدهیم که تخریب شود، باز منابع طبیعی به حالت قبل برنمی‌گردد و با یک خرابه در محل مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: بنابراین بنیاد مسکن باید با استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی موانع موجود را برطرف کرده و به افرادی که برای ساخت‌وساز مراجعه می‌کنند، بسته پیشنهادی با مشخصات فنی ارائه دهد تا اشخاص بدانند که کجا می‌توانند مسکن روستایی احداث کنند. از طرفی هم اگر فرد رفت و جای دیگری خانه ساخت، باید با او به شدت برخورد کرده و خانه را هم تخریب کنیم.

اجرای طرح هادی در 52درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور + فیلمطرح هادی در برخی روستاهای گیلان اراضی ملی و زراعی را تهدید می‌کنداعتبارات ویژه‌ای برای اجرای طرح هادی روستاهای آسیب‌دیده از زلزله تخصیص می‌یابد

دادستان قزوین با بیان اینکه باید مردم را به سمت‌وسوی قانونمند شدن هدایت کنیم، گفت: در حال حضر وقتی از شهر خارج می‌شویم، با یک سیمای نامیمونی روبه‌رو می‌شویم؛ به طوری که برخی افراد هر جایی و منطقه‌ای دلشان خواسته، خانه ساخته‌اند که این معضل هم ناامنی ایجاد کرده و از طرفی هم دستگاه‌ها نمی‌توانند آنجا خدمات ارائه کنند.

قاسمی افزود: این کار تضییع حقوق بیت‌المال است و از طرفی هم بعد باید برویم این ملک را خراب کنیم و بنابراین نبود ضوابط در این حوزه از همه طرف برای ما مشکل‌ساز شده است. ضمن اینکه از نظر امنیتی ممکن است خارج از روستا ساختمانی درست شود که نیروی انتظامی و بقیه دستگاه‌ها را درگیر کند.

وی ادامه داد: بنابراین در نهایت باید از ظرفیت کارشناسی مجموعه‌های مختلف استفاده کنیم و محل اجرای طرح‌های هادی را به صورت هدفمند از قبل جانمایی کنیم تا افراد به انجام کار قانونی هدایت شوند و بعد دولت و دستگاه قضا در مقابل کار انجام‌شده قرار نگیرند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن استانداری قزوین قوه قضائیه نهضت ملی مسکن استانداری قزوین قوه قضائیه طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاگرد و استاد رند | تعقیب و گریز برای صدرنشینی

به گزارش همشهری‌آنلاین، در یک شب میکل آرتتا به‌عنوان سرمربی آرسنال به ۱۰۰پیروزی در لیگ برتر رسید و گواردیولا که استاد او در منچسترسیتی بود، برای سیصدمین‌بار من‌سیتی را در این رقابت‌ها هدایت کرد. پپ گواردیولا بعد از پیروزی ۲بر صفر مقابل ناتینگهام‌فارست به رکورد ۳۰۰بازی لیگ برتری رسید، با ۲۲۱پیروزی، ۴۱تساوی، ۴۸شکست و ۵قهرمانی. آمار بیشترین بردی که در ۳۰۰بازی اول لیگ برتر نصیب مربیان شده: گواردیولا ۲۲۱، مورینیو ۱۸۹ و کلوپ ۱۸۸پیروزی. آرتتا هم در پیروزی سخت ۳بر ۲ در زمین تاتنهام به صدمین پیروزی در لیگ برتر رسید. تعداد بازی مورد نیاز برای رسیدن به ۱۰۰برد لیگ برتری: گواردیولا ۱۳۴، مورینیو ۱۴۲، کلوپ ۱۵۹، فرگوسن ۱۶۲، آرتتا ۱۶۹و ونگر ۱۷۹بازی.

آرسنال

آرسنال تنها تیم بدون شکست مقابل بیگ‌سیکس در این فصل لقب گرفت. نتایج بازی‌های آرسنال با این تیم‌ها:‌ منچسترسیتی (یک بر صفر و تساوی بدون گل)، لیورپول (یک‌- یک و ۳بر یک)، تاتنهام (۲- ۲ و برد ۳-۲)، چلسی (۲-۲ و ۵ بر صفر)، منچستریونایتد (۳ بر یک).

برای اولین‌بار از سپتامبر ۱۹۸۸در لیگ برتر، توپچی‌ها در ۲بازی‌ خارج از خانه پیاپی مقابل تاتنهام برنده شدند، برای اولین‌بار پس از ۸سال سیتی را شکست دادند و برای نخستین‌بار چلسی را با اختلاف ۵‌گل بردند.

آنها تا ۲فصل قبل فقط ۲بازی از ۱۷بازی خارج از خانه خود را مقابل اسپرز در لیگ برتر برده بودند(۶شکست و ۹تساوی).

این دومین برتری زودهنگام ۳بر صفر در دربی شمال لندن در لیگ برتر(دقیقه ۳۸) بود و تنها نمونه سریع‌تر آن نیز توسط آرسنال تحت هدایت میکل آرتتا (۳بر صفر پس از ۳۴دقیقه در سپتامبر ۲۰۲۱) به‌دست آمده بود.

آرسنال در این فصل از لیگ ۱۶گل از کرنر به ثمر رسانده است. غیر از آرسنال یک تیم دیگر هم این آمار را دارد؛ وست برومویچ آلبیون تحت هدایت تونی پولیس در فصل ۱۷- ۲۰۱۶ با ۱۶گل.

۳گل از ۷گل آخر آرسنال در دربی شمال لندن، گل به‌خودی بازیکنان اسپرز بوده است‌(هوگو لوریس در ژانویه ۲۰۲۳، کریستین رومرو در سپتامبر ۲۰۲۳ و پیر-امیل هویبیرگ آوریل ۲۰۲۴).

بوکایو ساکا در این فصل از لیگ برتر ۱۵گل برای آرسنال به ثمر رسانده که بیشترین گل او در یک فصل است. ساکا پس از ایان رایت در فصل ۹۴-۱۹۹۳، دومین بازیکن انگلیسی است که در خانه و خارج از خانه مقابل اسپرز برای آرسنال گل می‌زند.

کریستین رومرو در این فصل لیگ برتر انگلیس موفق به ثبت ۵گل برای تاتنهام شده است. عدد گل‌های این مدافع بیشتر از تعداد گل‌های این مهاجمان است: ژسوس ۴گل، مودریک ۴گل، سارابیا ۴گل، مادوئکه ۴گل و آنتونی یک‌گل.

سیتی

منچسترسیتی در ۸بازی از ۹بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر(یک تساوی) پیروز شده و در سفرهای خود در این فصل از این رقابت‌ها(۱۲) بیشتر از کل بازی‌های خارج از خانه قبلی‌(۱۱) پیروزی کسب کرده است.

ناتینگهام‌فارست در این فصل از لیگ برتر ۲۳گل از ضربات ایستگاهی‌(به استثنای ضربات پنالتی) دریافت کرده است. در تاریخ این رقابت‌ها، فولام در فصل ۱۴-۲۰۱۳(۲۸)، تاتنهام در فصل ۰۸-۲۰۰۷(۲۶)، و وست بروم در فصل ۱۱-۲۰۱۰(۲۴) تعداد بیشتری از این گل‌ها را در یک فصل دریافت کرده‌اند.

منچسترسیتی برای نخستین‌بار از فوریه تا آوریل ۲۰۲۲، خارج از خانه خود در لیگ برتر کلین‌شیت کرد.

کوین دی‌بروینه با اینکه در ۲۱بازی از ۵۴بازی منچسترسیتی در تمامی رقابت‌های این فصل حضور داشته ولی بیش از هر بازیکن دیگری‌(۱۵) برای باشگاه‌های لیگ برتری در فصل ۲۴-۲۰۲۳ پاس گل داده است. در بازی با ناتینگهام این بازیکن بلژیکی برای هجدهمین‌بار بیش از ۲پاس گل در یک بازی لیگ برتری ارائه ‌کرد.

از آغاز فصل گذشته دی‌بروینه ۱۱بار در لیگ برتر به ارلینگ هالند پاس گل داده؛ حداقل ۳پاس گل بیشتر از هر بازیکن دیگری به یک هم‌تیمی در این مدت.

کد خبر 848293 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها منچستر سیتی انگلیس ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • شاگرد و استاد رند | تعقیب و گریز برای صدرنشینی
  • استقلال 1402 و معرفی اپلیکیشن فوتبال
  • طرح لو رفته از پیراهن خارج از خانه منچستریونایتد برای فصل 25-2024 / عکس
  • طرح پیراهن خارج از خانه آرسنال برای فصل 25-2024 لو رفت / عکس
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • داوید رایا و دریافت گل در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه