Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@11:44:23 GMT

این میوه را هرگز با معده خالی مصرف نکنید!

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۴۳۵۴

این میوه را هرگز با معده خالی مصرف نکنید!

خیلی از افراد میوه را به وعده صبحانه اضافه می کنند. اما از بین این میوه ها موز برای صبحانه توصیه نمی شود که در ادامه به دلیل آن اشاره می شود.

به گزارش برنا؛ موز یکی از میوه های شاخص و پرطرفدار است. این میوه دارای منیزیم و پتاسیم و میزان زیادی فیبر و ویتامین است در نتیجه انرژی زا و ضدخستگی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی از افرادی که صبح با عجله خانه را ترک می کنند این میوه را به عنوان صبحانه مصرف می کنند.

با این حال برخی متخصصان به این نتیجه رسیده اند که موز به تنهایی انتخاب مناسبی برای صبحانه نیست. چون حاوی 25 درصد قند بوده و یک میوه اسیدی است. بنابراین برای افرادی که به خصوص رژیم لاغری دارند و به فکر خورد خوراکشان هستند توصیه نمی شود.

موز بمب کالری است

 متخصصان رژیم های لاغری معتقد هستند که باید تا حدامکان اسیدی که بدن تولید می کند را دفع و در روده ذخیره کرد. در واقع برخی از رژیم های لاغری بر این ایده استوار هستند که کنترل اسید باعث داشتن فلور روده سالم، گوارش خوب و در نتیجه از بین رفتن اضافه وزن می شود.

اما موز چنین تأثیری ندارد. زمانی که موز به تنهایی برای صبحانه مصرف می شود میزان زیادی اسید و قند تولید می کند اما نه به اندازه ای که تا ظهر فرد را سیر نگه دارد. در نتیجه فرد احساس دل ضعفه و گرسنگی مداوم می کند و به ریزه خواری رو می آورد.

به این ترتیب نیز قند خون بالا می رود و زمینه برای ذخیره چربی فراهم می شود. زمانی که موز هضم می شود میزان اسید آن نیز باعث بروز مشکلات گوارشی یا تحریک معده می شود. بنابراین توصیه می شود برای استفاده از خواص موز آن را به تنهایی مصرف نکنید.

نیازی به حذف موز نیست

با این حال توجه کنید که منظورمان حذف کامل موز از برنامه غذایی نیست. بر اساس گزارش هافینگتن پست، می توان موز را با دیگر مواد غذایی مصرف کرد. در این صورت میزان قند آن ثابت تر و هضم آن کندتر می شود و به این ترتیب احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند.

شما می توانید موز را به همراه مواد غذایی دیگر وارد برنامه صبحانه بکنید اما توصیه می شود از مصرف آن بدون مواد غذایی دیگر و به عنوان صبحانه به صورت ناشتا بپرهیزید. می توانید موز را در کنار غلات، با ماست یا به صورت اسموتی انرژی زا با مواد دیگر مانند تخم شربتی میل کنید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شاخص ویتامین انرژی صبحانه موز قند لاغری وزن مشکلات برنامه غذایی مواد غذایی موز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبه رو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشان دهنده ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!