Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@19:31:49 GMT

بازارهای کالایی در انتظار نتیجه تنش در اروپای شرقی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۴۴۲۴

‍‍‍‍‍‍

 به گزارش واشنگتن‌ پست، در بحبوحه تلاش‌‌‌های دیپلماتیک برای خنثی‌کردن احتمال درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین، بیش از ۱۰۰‌هزار سرباز روس در نزدیکی مرز اوکراین مستقر شده‌‌‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، واشنگتن‌‌‌پست در گزارش خود آورده است که اگر صلح میان دو کشور حاکم نشود، اوکراینی‌‌‌ها بیشترین آسیب را از تنش نظامی خواهند دید؛ اما آنها تنها متضرران این جنگ نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به سهم زیاد روسیه در تامین غلات جهانی، بروز این درگیری می‌‌‌تواند به ایجاد موج جدیدی از افزایش نرخ مواد غذایی در دنیا منجر شود. با توجه به صعود قیمت مواد غذایی در سال گذشته میلادی، اثرگذاری این سیگنال جدید افزایشی خطر ناآرامی اجتماعی در مناطقی فراتر از اروپای شرقی را به همراه دارد.

علاوه بر سهم روسیه در تامین کالاهای کشاورزی، این کشور، صادرکننده میزان قابل‌توجهی فلزات و سوخت، به‌ویژه به اروپای‌غربی و چین است. با افزایش این تنش‌‌‌ها، روسیه به‌‌‌عنوان کشوری که همچنان یکی از اقتصادهای بزرگ دنیا تلقی می‌شود، در معرض تحریم‌‌‌های سختگیرانه ایالات‌متحده آمریکا قرار می‌گیرد. به این ترتیب، در صورتی که این چالش از مسیر دیپلماتیک حل نشود و تحریم‌‌‌های جدی علیه روسیه وضع شود، کمبود عرضه در زمینه محصولاتی مانند گاز طبیعی و فلزاتی نظیر نیکل، آلومینیوم، مس و پلاتین در بازارهای جهانی نمود پیدا می‌کند و این موضوع با ایجاد اختلال در بخش عرضه، زمینه رشد قیمتی در این محصولات و بسیاری از کالاهای نهایی از جمله نوشیدنی‌‌‌های قوطی، خودرو، فضاپیما و... را فراهم می‌آورد.

در شرایطی که شیوع ویروس کرونا در دنیا ظرف دو سال اخیر زنجیره تامین را با چالش جدی مواجه کرده است، بروز این جنگ و اعمال تحریم علیه روسیه می‌‌‌تواند مزید بر علت شده و باعث استمرار اختلال در زنجیره ارزش جهانی شود و از این منظر از رشد قیمتی کامودیتی‌‌‌ها حمایت کند.

افزایش هزینه حمل کالا با بروز تنش میان روسیه و اوکراین، از دیگر مواردی است که رشد قیمت کامودیتی‌‌‌ها را به دنبال دارد. فارغ از سهم روسیه در تولید گاز طبیعی، این کشور در رده بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت دنیا قرار دارد و این تنش می‌‌‌تواند به رشد نرخ بهای نفت در بازارهای جهانی منجر شود. در زمان تنظیم این گزارش، نرخ نفت برنت به کانال ۹۰دلاری صعود کرد. این اوج‌‌‌گیری قیمت نفت از سویی زمینه را برای صعود سایر کامودیتی‌‌‌ها فراهم می‌کند و از سوی دیگر به افزایش بهای سوخت منجر می‌شود و با افزایش هزینه حمل‌‌‌ونقل، زمینه رشد قیمتی را فراهم می‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد اروپای شرقی بورس کالا تنش بورس جهانی بازار جهان درگیری نظامی بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط استراتژی لاک‌ پشتی در بازار ابزارهای طلایی قیمت ورق گرم در بورس کالا کاهش یافت فروش املاک شهرداری برای مردم قابل رصد و شفاف می شود ۱۰ شرکت برتر بورس کالا از نظر ارزش فروش محصولات معرفی شدند در بازار آتی چه می گذرد؟ عرضه خودرو در بورس قیمت ها را کاهش می دهد؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها بازارهای کالایی در انتظار نتیجه تنش در اروپای شرقی الگوهای جدید عرضه نفت در بورس استراتژی لاک‌ پشتی در بازار ابزارهای طلایی کاربرد افزایش سرمایه از محل سلب حق‌ تقدم در عرضه‌ های اولیه فرابورسی ها به اطلاعات ناشران دسترسی پیدا می کنند؟ عیدی سازمان بورس به سهامداران رشد دستوری شاخص بورس چه عاقبتی برای بازار دارد؟ اعتباردهی به سهامداران دردی از بورس دوا می کند؟ صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۱/۱۲) برف بازی یک پاندا + فیلم ورود گرگ ها به مناطق شهری در ارومیه + فیلم آیت الله صافی گلپایگانی دارفانی را وداع گفت واکسن کرونا؛ چهار دوز یا سه دوز؟ اعمال تاثیر ۴۰درصدی معدل در کنکور به نفع داوطلبان است حاشیه های روز اول جشنواره فجر رژیم غذایی مناسب برای بیماران دیابتی ساخت باتری از ماسک قرنطینه ۱۴روزه برای مبتلایان به کرونا کافی نیست چند نفر در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ثبت نام کردند؟ تاثیر سیر در افزایش جذابیت مردان یک ترفند جالب اپل واچ که احتمالا نمی دانستید چگونه در واتساپ دسکتاپ تماس تصویری برقرار کنیم؟ کشف داروی درمان فلجی آنچه تلویزیون‌ های هوشمند در مورد ما می‌ دانند منظره خارق‌العاده از روی قله اورست + فیلم اومیکرون از کجا آمده است؟ حداقل حقوق معلمان اعلام شد مدارس کدام استان ها غیرحضوری شد؟ قیمت تن ماهی (جدول) حرکت عجیب معاون روحانی + فیلم تمام مسائل کشور را مثل دولت قبل به مذاکرات گره نمی‌زنیم مدارس سمنان مجازی شد بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد تلاقی کویر و دریای بندر تنگ + فیلم پسر عموی اومیکرون هم آمد جاروبرقی پارس خزر ۴ میلیون تومانی (جدول) آموزش حضوری مدارس مشهد تعطیل شد آژانس تا توافق به اطلاعات تاسیسات جدید اصفهان دسترسی ندارد صبا فولاد خلیج فارس شرکت برتر صادرات گرا پرتاپ یک خودرو از ارتفاع ۴۵ متری بر روی یک ترامپولین + فیلم حذف طرح خرید سربازی به دلیل تعارض با قانون اساسی ارزان قیمت ترین یخچال سامسونگ چند؟ (جدول) احتمال افزایش آمار اومیکرون به ۱۰۰ هزار مبتلا در روز عمده‌ترین دلیل مرگ‌ها در ۳۰ سال گذشته تشدید سامانه بارشی در کشور همراه اول، پیشرو در جبران عقب‌ماندگی‌ها در عرصه فضای مجازی کشور رشد اقتصادی آمریکا در سال اول ریاست جمهوری بایدن منتظر یارانه جدید نباشید بهترین راه جلوگیری از اومیکرون گل محمدی در اینستاگرام: قوی‌تر برمی‌گردیم! DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اروپای شرقی بورس کالا تنش بورس جهانی بازار جهان درگیری نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب

ایسنا/هرمزگان امروز در ساعات صبح جوی آرام در هرمزگان حاکم است و شرایط دریا نیز جهت ترددهای دریایی مساعد خواهد بود اما در ساعات بعدازظهر و شب، تحت تاثیر فعالیت سامانه همرفتی در پاره‌ای نقاط استان ناپایداری‌های جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان طی روز جاری (شنبه هشتم اردیبهشت) در برخی نقاط استان به‌ویژه ارتفاعات رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست لذا لازم است از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

 در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز، وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت تند باد لحظه‌ای و گردوخاک دور از انتظار نیست.

 از روزیکشنبه در مناطق دریایی استان به‌ویژه تنگه هرمز و شرق خلیج فارس افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی پیش‌بینی می شود و دریا طی ساعاتی نسبتا مواج خواهد شد و به تناوب تا روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تداوم خواهد داشت.

لذا توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها انجام شود.  

 به لحاظ دمایی، نوسانات یک تا دو درجه‌ای دما در استان مورد انتظار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان
  • نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)