Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@09:21:29 GMT

پنج شنبه‌های مهارتی، طرحی که ماهی گیری می‌آموزد + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۴۴۲۷

پنج شنبه‌های مهارتی، طرحی که ماهی گیری می‌آموزد + فیلم

‍‍‍‍‍‍

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - برای اشتغال نیاز به صرف هزینه‌های زیاد یا استخدام در دستگاه‌های عریض و طویل دولتی نیست، کافی است فرد ذوق و مهارتی داشته باشد و با چاشنی خلاقیت و پشتکار درآمیزد و طرحی نو دراندازد که نه تنها خود از منافع آن بهره‌مند شود که به دیگر افراد جویای کار هم سهمی از شغل و درآمد برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تایید این سخن مشاغل خانگی هستند که با کمترین هزینه دایر می‌شوند و قانون هم تصمیم به حمایت از صاحبان آن‌ها گرفته است.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح‌های قبلی و اتمام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۶ طراحی و مصوب شد.

در اجرای این طرح کارشناسان جهاد دانشگاهی به کمک متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار‌های خانگی می‌آیند تا آنان را به شغل پایدار برسانند. طرح پنج‌شنبه‌های مهارتی در اصفهان تلاشی در همین مسیر است.

نمایشگاهی که آموزشگاه است

نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی بانوان اصفهان از اوایل پاییز در طبقه اول بازار حکیم دایر شده و تا پایان سال هر پنج شنبه از ساعت ۸ تا ۱۷ برپاست.

در این نمایشگاه محصولات هنری در رشته‌هایی همچون پته دوزی، چرم دوزی، کوسن دوزی، زیورآلات سنتی، عروسک سازی، گلیم بافی و ... در قالب حدود ۳۰ میز کسب و کار، عرضه شده است.

دبیر اجرایی نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی اصفهان به خبرنگار ما گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه، شناساندن مهارت کارآموزان و حمایت اولیه از افرادی است که به تازگی کسب و کار‌های خانگی راه اندازی کرده اند.

نسرین کاردانی اصفهانی مهمترین مشکل این بانوان را ناآشنایی با فنون بسته بندی محصول و بازاریابی می‌داند و می‌گوید: برای این افراد کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده که استادان جهاد دانشگاهی میز به میز به آنان آموزش‌هایی درباره طراحی نشان تجاری، چیدمان محصول، بازاریابی حضوری و مجازی و ... ارائه می‌کنند.


آموزش گام به گام از استعدادیابی تا بازاریابی

هومن سراجمدیر دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال فارغ التحصیلان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: طرح پنج شنبه‌های مهارتی زیرگروه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است که مجری آن وزارت تعاون، کرا و رفاه اجتماعی است و در استان‌ها با همکاری واحد‌های جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود.

هومن سراج می‌گوید: در این طرح به افراد مستعد و علاقه‌مند راه اندازی کسب و کار در حوزه مشاغل خانگی که در این زمینه به مهارت لازم رسیده اند به نحوی آموزش داده می‌شود که در انتهای فرآیند به شغل پایدار برسند.
او این فرآیند را در سه مرحله دسته بندی می‌کند و می‌گوید: اطلاع رسانی، آموزش و توانمند سازی مراحلی است که طی می‌شود تا افراد مستعد شناسایی شوند، مهارتی را به صورت تخصصی و کامل بیاموزند و در مرحله نهایی زیر نظر افراد پشتیبان شیوه‌های عرضه محصولشان را فرا بگیرند و در واقع به سرعت وارد بازار شوند و سهم خود را کسب کنند.

فروش محصولات، حلقه مفقوده طرح‌های قبلی
مدیر دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال فارغ التحصیلان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، فروش محصولات را حلقه مفقوده طرح‌های قبلی می‌داند و می‌گوید: بر همین اساس در آموزش‌ها روی ایجاد اتصال با بازار تاکید داریم و تسهیلگری را از وظایف خود می‌دانیم.

به گفته سراج الگو‌های کاربردی فیزیکی برای معرفی محصولات دایرکردن نمایشگاه، فروشگاه و بازارچه‌های فصلی و دائمی است، اما در کنار آن برای فروش اینترنتی در فضای مجازی هم بسترسازی و قرارداد‌هایی با فروشگاه‌های مجازی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی امضا شده است.

جزیره‌هایی که یکپارچه شدند

محمد مهدی آقاجانی یکی از استادان دوره و پشتیبان‌های طرح است که به صاحبان کسب و کار‌های خانگی مواردی همچون بسته بندی، مشتری مداری و بازاریابی را آموزش می‌دهد.

او تاثیر این آموزش‌ها را مثبت ارزیابی می‌کند و معتقد است نمایشگاه مشاغل خانگی تاثیرات مثبتی ازنظر دیده شدن افراد دارد و دسترسی آنان را به بازار‌های مختلف حقیق و مجازی، برای افزایش تعاملات فرهنگی و اجتماعی و رونق فروش محصولات تسهیل می‌کند.

این پشتیبان طرح مشاغل خانگی می‌گوید: قبلا افراد به صورت انفرادی و دور ازهم کار می‌کردند، هیچ یک در مورد بسته بندی محصولاتشان آموزشی ندیده بودند و با دانش و تجربه مختصری تلاش می‌کردند هنر خود را عرضه کنند.

به گفته آقاجانی با تعاریف و برنامه ریزی‌های که در طرح پنج شنبه‌های مهارتی شد، حلقه‌های مشاغل خانگی به هم متصل، همزمان با نمایشگاه، کلاس‌های آموزشی برگزار و برای رفع برخی کاستی‌ها از جمله همکاری نکردن برخی دستگاه‌ها رایزنی شد.

فهرست کسب و کار‌های خانگی زودبازده به ۳۴۰ مورد می‌رسد. مشاغلی که مورد حمایت دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی هستند و افراد صاحب استعداد، علاقه و مهارت می‌توانند خود را در راه اندازی آن‌ها محک بزنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



گزارش از معصومه اکبری
انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اموزش مهارت کسب و کار خانگی کسب و کار های خانگی جهاد دانشگاهی مشاغل خانگی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی محمدی شامگاه سه شنبه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گناوه ضمن تقدیر از اجرای طرح «نور» از حمایت جامعه دینی و بانوان این سرزمین که در روزگارانی شاهد کشف حجاب رضاخانی بودند خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه در این دیدار که به پاس اجرای طرح ملی نور صورت گرفت، افزود: دشمن برای فتح خاکریزهای معنوی به این دسیسه شیطانی متوسل شده که جامعه دینی ما را به چالش بکشاند ولی با هوشیاری مردم و بخصوص بانوان این سرزمین، فرصت از دشمن گرفته شده وبا رعایت عفت، حجاب و پاکدامنی تیر خلاص را به قلب شیطان افکنده اند.

وی گفت: فلسفه حجاب در اسلام علاوه بر امنیت جامعه به امنیت خانواده نیز کمک می کند و از دستورات دین مبین اسلام رعایت این واجب شرعی است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه طرح عفاف و حجاب «نور»، خنثی کننده توطئه های دشمن برای رسیدن به اهداف خود است، افزود: طرح نور، طرحی برای تکریم زنان جامعه است.

دراین دیدار از فرمانده نیروی انتظامی و جانشین انتظامی شهرستان تقدیر شد.

کد خبر 6093678

دیگر خبرها

  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • محصولات دانش بنیان دانشجویان فنی و حرفه‌ای به فروش می‌رسد
  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • هنرآموزی برای کسب مهارتی پایدار
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی