Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:39:49 GMT

ریسک خونریزی شدید بیماران کرونایی بستری در بیمارستان

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۴۴۳۸

ریسک خونریزی شدید بیماران کرونایی بستری در بیمارستان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، بر اساس نتایج مطالعه اخیر محققان دانشگاه بوفالو نیویورک، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه که رقیق‌کننده‌های خون با دوز کامل دریافت می‌کنند، به طور قابل‌توجهی بیشتر از بیمارانی که دوز کمتر دریافت می‌کنند، دچار خونریزی شدید می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد که دوز کمتر رقیق کننده‌های خون به همان اندازه برای لخته شدن خون مؤثر است اما خطر خونریزی کمتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحقیق که ایمنی و اثربخشی راه‌های درمان لخته شدن خون را برای بیش از ۱۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در دو بیمارستان مقایسه کرد، نشان داد که تقریباً همه بیمارانی که خونریزی قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند تحت تنفس مکانیکی قرار گرفته و داروهای ضد انعقاد با دوز کامل (رقیق‌کننده‌های خون) دریافت کرده بودند.

«مایا چیلبرت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «گزارش‌های قبلی نشان داده‌اند که ۱۷ درصد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان لخته شدن خون را تجربه می‌کنند.»

وی تاکید می‌کند: «در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که تحت تنفس مکانیکی قرار دارند، هنگام انتخاب شیوه درمان لخته‌های خون، باید احتیاط کرد و تصمیم برای استفاده از رقیق‌کننده‌های خون با دوز کامل باید بر اساس یک نشانه قانع‌کننده باشد نه نشانگرهای آزمایشگاهی.»

محققان تاکید می‌کنند برای تعیین شیوه مطلوب درمان لخته‌های خون و خونریزی در بیماران کرونایی بستری در بیمارستان، تحقیقات بیشتری لازم است.

کد خبر 5413766

منبع: مهر

کلیدواژه: خونریزی لختگی خون ویروس کرونا سویه اومیکرون کرونا ویروس کرونا کووید 19 واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا سرطان واکسیناسیون واکسن روماتیسم شیوع کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل های بهداشتی رنگ بندی کرونایی رقیق کننده های خون مبتلا به کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.   به گزارش ایرنا، فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.   وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.   این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.   رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.   بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.   نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان