Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:03:40 GMT

مدیران باید فضای کارآفرینی سازمانی را فراهم کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۴۶۳۰

مدیران باید فضای کارآفرینی سازمانی را فراهم کنند

ایسنا/اردبیل مولف کتاب «تعاملات مدیران عالی با کارآفرینی سازمانی» گفت: مدیران باید فضای کارآفرینی سازمانی را فراهم کنند تا بتوانند از این طریق نسبت به درآمدزایی اختصاصی اقدام کنند.

موسی مسکینی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مدیران نباید صرفا به بودجه های دولتی و عمومی اکتفا کنند بلکه باید برای درآمدزایی با استفاده از پتانسیل های موجود در سازمان برنامه ریزی و اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شرایط امروزی مدیران موفق مدیرانی هستند که از طریق کارآفرینی سازمانی، درآمد کارکنان خود را افزایش دهند، تشریح کرد: مدیری که منتظر بودجه های عمومی باشد تا بتواند به رتق و فتق امور سازمانی بپردازد در حقیقت با مدیریت غریبه است چون هر فردی با کمترین توانایی می تواند با بودجه های تخصیصی امور روزمره سازمان را بگذراند.

مسکینی با اشاره به اینکه مدیر توانمند مدیری است که بدون وابستگی به بودجه دولتی و عمومی، سازمان را مدیریت کرده و در مسیر ماموریت های سازمانی گام بردارد، ادامه داد: فرآیند مدیریت در بخش خصوصی تقریبا مشخص است اما در بخش دولتی تنها تعداد اندکی از مدیران به کارآفرینی سازمانی می پردازند و این نشان می دهد هنوز با توسعه سازمانی در بخش دولتی فاصله زیادی داریم.

مولف کتاب «تعاملات مدیران عالی با کارآفرینی سازمانی» افزود: توانایی های فردی افراد شاغل در سازمان، سرمایه های اجتماعی و همچنین برند سازمانی عواملی هستند که می تواند منجر به درآمدزایی سازمانی بشود که این کار هم نیازمند تعریف استراتژی سازمانی است.

به گفته مسکینی، سازمان های دولتی و خصوصی نباید به گونه ای رفتار کنند که افراد مستعد، توانمند و متفکر به گوشه عزلت رفته و سازمان را محلی برای پر کردن اوقات و فراغت بدانند بلکه باید به این افراد اعتماد کنند تا بتوانند سطح سازمان را ارتقا داده و پتانسیل های بالقوه را بالفعل تبدیل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدیریت کارآفرینی کارآفرینی سازمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • سازمان دامپزشکی به‌دنبال بازمهندسی در فرایندهای سازمانی است
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی