Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@17:25:35 GMT

ساخت دستگاه تبدیل دفع زباله به انرژی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۴۶۸۵

ساخت دستگاه تبدیل دفع زباله به انرژی

باشگاه خبرنگاران جوان البرز - خوراک این دستگاه، زباله‌های بی مصرف و غیرقابل بازیافت است که می‌تواند به گاز، برق، نفت مصنوعی مورد استفاده در واحد‌های پتروشیمی، الکل، اسید، کود‌های شیمیایی، کمپوست و دیگر مشتقات نفتی تبدیل شود.

اکنون این دستگاه در کشور‌های ژاپن، آمریکا و ایتالیا وجود دارد، اما دستگاه ساخته شده در کرج نسبت به آن‌ها مزایایی دارد که راندمان بالاتری دارد و سرعت گرفتن گاز و تولید برق آن بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زباله‌های مصرفی در این نیروگاه دفع پسماند اگر صنعتی باشد در صنایع فولاد به عنوان افزودنی، سوخت ورودی مشعل در موتورخانه‌ها برای بویلر آب گرم و بخار و زباله اگر خانگی باشد در صنایع سیمان هم استفاده می‌شود.

همچنین از گاز حاصل از آن، برق هم تولید خواهد شد بطوریکه از هر ۱۰۰ تن زباله‌ای که وارد این دستگاه زباله سوز می‌شود یک مگاوات و ۲۰۰ هزار کیلو وات برق تولید می‌کند.

اما پایان کار این دستگاه که خاکستر آن به محصولات پرکاربرد تبدیل می‌شود، اگر زباله‌ها ارگانیک باشند به کود‌های شیمیایی و کمپوست تبدیل می‌شوند و اگر غیر از آن باشند در صنایع آسفالت، بلوک سازی، کارخانه‌های سیمان و ماسه استفاده می‌شود.

مشتریان این محصول دانش بنیان می‌تواند شهرداری ها، بیمارستان ها، شهرک ها، دامداری ها، و بخش‌های خصوصی مشتاق به تولید برق و انرژی باشند.

تولید ثروت، کاهش حجم زباله، کاهش آلودگی آب، خاک و هوا همچنین از بین رفتن زیستگاه جانوران موذی و ایجاد اشتغال از مزایای دیگر این طرح مهم است.

به گفته مدیرکل محیط زیست البرز: تنها حدود هفت درصد زباله‌ها جداسازی شده و پس از بازیافت به چرخه تولید برمی گردد و حدود ۹۳ درصد زباله‌های دفن شده و رهاوردش آلودگی محیط زیست است.

روزانه حدود ۵۷ هزار تن در کشور و ۲ هزار تن زباله در البرز تولید می‌شود و تنها توان متخصصان داخلی است که می‌تواند با ساخت دستگاه زباله سوز آن‌ها را به تولید و انرژی برساند.

انتهای پیام /ر.ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پسماند بیمارستانی گاز سوز زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فاروق سلیمانی گفت: کارگاه‌های آموزشی مدیریت پسماند در راستای اجرایی نمودن طرح تفکیک از مبدا در سطح شهر و مدارس برگزار شد.

وضعیت زباله سطح شهر و معضلات موجود، کاهش تولید پسماند، تفکیک از مبدا و بازیافت و پلاستیک برای دانش آموزان از جمله مباحثی بود که در این کارگاه‌های آموزشی ارائه شد و دانش آموزان با راهکار‌های حفظ محیط زیست و جداسازی زباله‌ها آشنا شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: روزانه بیش از ۱۷۰ تن زباله در شهرستان مهاباد تولید می‌شود که حدود ۴۰ درصد آن، زباله خشک می‌باشد که در صورت انجام تفکیک از مبدا قابل بازیافت می‌باشد.

دیگر خبرها

  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود