Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تیم فوتبال امید با ظرفیتی که در جامعه فوتبال وجود دارد و حضور مربی خوش‌نام خود، در هانگژو حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک پیرامون شرایط فدراسیون جودو اظهار داشت: جودو یکی از فدراسیون‌های المپیکی ماست و تمام توان ما در کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون جودو بر این است که به هر نحو ممکن تعلیق ظالمانه جودو را لغو کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رشته، شایسته درخشش در جهان و آسیاست و انتظار داریم قبل از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ تعلیق جودو لغو شود و جودوکاران در المپیک پاریس هم بدرخشند. ظرفیت ۹۰ هزاری این رشته بسیار بزرگ است و باید از آن حمایت کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: مسیر رفع تعلیق جودو حقوقی است و از حقوق‌دانان باسواد و توانمند بین‌المللی استفاده کردیم. روز یکشنبه با آرش میراسماعیلی جلسه داشتیم و مکانیسم‌های رفع تعلیق را بررسی کردیم. در بازی‌های المپیک زمستانی در پکن با توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک این را به‌عنوان خواسته جودو مطرح می‌کنم. آنچه برای ما به‌عنوان کمیته ملی المپیک ایران اهمیت دارد این است که جودو در اولین فرصت از تعلیق خارج شود. این موضوع باعث جهش و افزایش شتاب برای حضور در المپیک و آسیاست.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره حضور جودو در انتخابات کمیته گفت: در مجمع عمومی ۱۷ اسفند ماه حضور فدراسیون جودو مانعی ندارد و قطعاً شرکت می‌کند. برای انتخابات هم از IOC استعلام گرفتیم. از نظر من به‌عنوان رئیس کمیته ملی المپیک فدراسیون جودو می‌تواند در مجمع انتخابات کمیته شرکت کند، چون مجامع ما داخلی است و فدراسیون جودو در داخل کشور مشکل ندارد، اما در اساسنامه این موضوع مسکوت است و نیاز به استعلام داریم. ارزیابی شخصی من این است که حتی برای مجمع انتخابات هم فدراسیون جودو می‌تواند شرکت کند، ولی باید اجازه دهیم تا IOC جواب دهد.

او بااشاره به شرایط نابه‌سامان فدراسیون وزنه‌برداری عنوان داشت: در مورد وزنه‌برداری با سجادی صحبتی داشتم و با دیگر دوستان در وزارت ورزش و جوانان نیز صحبت کردم. این طور که روند نشان می‌دهد طی روزهای آینده فردی به‌عنوان سرپرست معرفی و کار را آغاز می‌کند. مرادی در وزنه‌برداری که رشته پرمشقتی است، زحمت کشیده. باید انصاف را در قضاوت افراد رعایت کنیم. هر فردی نکات مثبت و منفی دارد، ولی مرادی برای وزنه‌برداری زحمت کشیده است و چه به فدراسیون برگردد و چه برنگردد، باید از زحمات وی تقدیر شود. وزیر ورزش طی روزها و یا هفته‌های آتی سرپرست فدراسیون را معرفی می‌کند.

صالحی‌امیری در رابطه با تأیید حضور اعضای هیأت اجرایی در مجمع انتخاباتی تأکید داشت: یکی از بحث‌ها در مجمع تصویب آیین‌نامه برگزاری انتخابات و بعد از آن تعیین زمان مجمع انتخاباتی است. وقتی مجمع تصویب کند طبق اساسنامه منعی برای حضور وجود ندارد.

وی در مورد استعفای مجید شایسته خاطرنشان داشت: او از مدیران دلسوز، سختکوش و اخلاق‌مدار است. در چهار سال گذشته از وی عملکردی مثبت دیدم و کنار من بود. شایسته کمک زیادی به من و کمیته ملی المپیک داشت. همه اعضای هیئت اجرایی با استعفای وی مخالف بودند و خواهش کردیم روند کاری خود را ادامه دهد و ان‌شاءالله ادامه همکاری میسر می‌شود.  در هر صورت برخی از اعضا در جلسات هستند و برخی نیستند و این روند طبیعی است. شایسته حتماً در مجموعه کمیته ملی المپیک به‌عنوان همکار در کنار من خواهد بود. وی مشاور من هم هست.

رئیس کمیته ملی المپیک پیرامون شرایط تیم فوتبال امید تصریح داشت: با عزیزی خادم در ارتباط هستم. مهدوی‌کیا هم با جدیت پیگیر و در حال سازماندهی است. تیم امید با ظرفیتی که در جامعه فوتبال وجود دارد و حضور مربی خوش‌نام خود، در هانگژو خواهد بود.

صالحی‌امیری نهایتاً گفت: فدراسیون کشتی سرآمد فدراسیون‌های ما و دبیر قهرمان المپیک و مورد احترام من و جامعه ورزش است. همه باید کمک کنیم به وفاق و همدلی در ورزش قهرمانی برسیم و این مسیری بوده که در ۴ سال گذشته به آن اعتقاد داشتم. به علاوه باید به فدراسیون‌های قهرمانی، المپیکی و آسیایی کمک کنیم که در بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس بدرخشیم. اینکه چه کسی و چه تیمی در بازی‌های آسیایی اعزام شود نیازمند بحث کارشناسی بین کمیته فنی و ستاد بازی‌هاست و من در امور فنی دخالت نمی‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس کمیته ملی المپیک بازی های آسیایی فدراسیون جودو مجمع انتخابات وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم

حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: بعد از مسابقات داخل سالن آسیا، مسائلی بود که باید حل می‌شدند. سعی کردیم بیشتر انرژی خود را برای آمادگی نفراتی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، بگذاریم. در این باره کمک‌های وزارت ورزش را نیز داشتیم.  

او  ادامه داد: هفته آینده جلسه‌ای در کمیته ملی المپیک خواهیم داشت و موارد و خواسته‌ها را آنجا مطرح می‌کنیم تا آنها نیز به فدراسیون کمک کنند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره اینکه آیا فدراسیون با بدهی مواجه است یا نه، گفت: فدراسیونی که بدهکار نباشد، فدراسیون نیست. به هر حال یک رویداد بزرگ برگزار شد و همه برای آن زحمت کشیدند. اینگونه رویداد‌ها هزینه‌هایی را هم برای فدراسیون دارد، اما گفته‌ام که هر کمبود و مشکلی باشد، برعهده می‌گیرم.

مطیعی درباره رویکرد فدراسیون دوومیدانی به انتخابات گفت: کسانی که از من شناخت دارند و سابقه من را می‌دانند، به این موضوع آگاه هستند که هیچ رویکردی ندارم و از طرف معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و هیچ‌کس صحبتی در این باره نشده. در ابلاغ من هم موضوع بی‌طرفی آمده است. وزارت ورزش دخالت و نظر خاصی در انتخابات ندارد و مجمع به این جایگاه رسیده است که فرد اصلح را انتخاب کند و فدراسیون را با کمترین تنش و معضل تحویل رئیس جدید بدهد.

او ادامه داد: ما در سال المپیک هستیم و ابر و باد و مه و خورشید و فلک باید در کار باشند تا ورزشکاران ما به این رویداد برسند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره انتقادات حسین رسولی و چند ورزشکار دیگر از وضعیت حاکم بر دوومیدانی تصریح کرد: ما رشته‌ها و ماده‌های زیادی داریم. بر همین اساس فیروزی را به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی منصوب کردیم تا این مسائل و مشکلات را رصد کرده و حل کند و با من در تماس باشد تا مشکلات حل و فصل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان