Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@17:19:09 GMT

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۴۷۴۲

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی درگذشت

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پی ایست قلبی و موفق نبودن عملیات احیا، ‌بامداد سه‌شنبه دعوت حق را لبیک گفت.

مراسم تشییع اطلاع‌رسانی می‌شود

در پی ارتحال مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، دفتر معظم له اطلاعیه‌ای صادر کرد که در این اطلاعیه آمده است: ساعاتی قبل قلب تپنده مرجعی بیدار و مدافع غیور حریم اهل بیت عصمت و طهارت، علیهم السلام، و زبان گویای دفاع از حق واحکام الهی و خادم دلباخته آستان ملائک پاسبان حضرت ولی الله الاعظم، ارواح العالمین له الفداء، زعیم حوزه های علمیه، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، قدس سره الشریف، از حرکت باز ایستاد و روح بلند و بی قرارش که مشتاق لقای پروردگار بود، کالبد تن را شکست و به ملکوت اعلی پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارنامه پرافتخار این مرجع عالیقدر، مشحون از نُصح و خیرخواهی برای کیان اسلام و تشیّع و دلسوزی برای همه بندگان خدا بود.

ضمن عرض تسلیت این ضایعه جبران ناپذیر به پیشگاه مقدس مولا و محبوبش،حضرت بقیت الله الاعظم، عجل الله تعالی فرجه الشریف،و حوزه های مبارکه علمیه و مردم شریف ایران و دوستداران مرجعیت در همه نقاط جهان، به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر ایشان،متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گزارش تسنیم،آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی سال 1297در گلپایگان دیده به جهان گشود، این مرجع تقلید شیعیان از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی و عضو شورای استفتای وی بود و کتاب منتخب الاثر درباره امام دوازدهم شیعیان را به توصیه استاد خود نوشت.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن، از مناصب سیاسی صافی گلپایگانی بوده است. از این مرجع جهان تشیع آثار فراوانی منتشر شده که به 80 عنوان فارسی و عربی می‌رسد و برخی از این موارد، جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128050 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز الله صافی گلپایگانی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی

هفته‌نامه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در تازه‌ترین شماره خود از تأکید رهبر انقلاب اسلامی در حاشیه‌ نامه‌ یکی از مسئولان امور قرآنی کشور بر «فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی» خبر داده است.

به گزارش ایسنا، خط حزب‌الله نوشته است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه نامه، متن زیر را مرقوم کردند که به شرح زیر منتشر می‌شود:

«بسمه تعالی
کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.
پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزیها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.
در باب قرآن، کار لازم ابتدائی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید
  • ۱۳ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • «پل آستر»‌ درگذشت
  • پل آستر درگذشت
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی