Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از رضایتمندی ۸۰ درصدی مخاطبان از برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در ۹ روز فعالیت نمایشگاه، خبر داد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی خانه کتاب، محمد اله‌یاری (مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، ضمن حضور در ستاد برگزاری و در گفتگو با ستاد خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: همکاران ما در خانه کتاب و ادبیات ایران امسال همت مضاعف و بزرگی انجام دادند تا دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در شرایطی که به دلیل پاندمی کرونا صنایع مختلف به ویژه صنعت نشر به لحاظ اقتصادی دچار مشکل شدند برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق برآورد‌های حاصله از بخش نظر سنجی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با رفع نواقص سال گذشته، امسال مردم رضایت‌مندی بیشتری در خرید کتاب داشتند.

او درباره شیوه نظر سنجی و آمارگیری از رضایتمندی مخاطبان و گروه‌های مرجع یعنی (خریداران کتاب) در این دوره از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران تصریح کرد: گروه‌های نظر سنجی (افکارسنجی) در کنار این نمایشگاه مشغول به فعالیت هستند و علاوه بر فضای نمایشگاه، به صورت عمومی و مستقیم با مردم ارتباط می‌گیرند و از آن‌ها پرس‌وجو می‌کنند که آیا از مراحل انتخاب و ثبت سفارش کتاب‌ها راضی بودند یاخیر؛ طبق برآورد‌ها و صحبت‌هایی که بنده با گروه نظر سنجی نمایشگاه در روز نهم برگزاری آن داشتم میزان رضایتمندی مردم در دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران بالای ۸۰ درصد بوده است و این نشان دهنده اینست که اتفاق خیلی خوبی در دوره دوم رخ داده است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار ادبیات اینجا کلیک کنید

مدیر کل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بر خلاف تصور برخی که می‌گویند سیاست دولت در جهت کاهش قدرت کتابفروشان است، تصریح کرد: به طور قطع سیاست دولت با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، کاهش قدرت کتابفروشان نیست و حتما در جهت توسعه و بسط و گسترش ویترین کتابفروشان خواهد بود. مدت زمان نمایشگاه مجازی کتاب تهران محدود است و پس از اتمام آن در کل ایام سال مردم برای خرید کتاب به کتابفروشی‌ها مراجعه می‌کنند، ما نیز نگاه سنتی به کتابخوانی داریم و علاقه داریم کتاب را از نزدیک لمس کرده و صفحات آن را ورق بزنیم و حتما لذت رفتن به کتابفروشی‌ها و انتخاب کتاب به صورت فیزیکی در اولویت برنامه‌های مردم در طول سال قرار دارد و کتابفروشی‌ها نباید نگران برگزاری کوتاه مدت نمایشگاه مجازی کتاب باشند.

محمد اله‌یاری در پایان گفت: یکی دیگر از مباحث نظر سنجی و ارتباط تلفنی کارشناسان این حوزه با عموم مردم و ناشران و ذینفعان درباره چگونه برگزارشدن نمایشگاه حقیقی است که آیا نمایشگاه اردیبهشت ماه به صورت مجازی بهتر است برگزار شود یا حقیقی و یا ترکیبی از این دو باشد.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا یازدهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه دارد. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir مراجعه کنند.

 انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات بازار نشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نظر سنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم

مدیر دانشجویان در انجمن همبستگی یمن در ایران با بیان اینکه پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به جهانیان مخابره می‌کنیم، گفت: فرهنگ جهاد و مقاومت مردم یمن را به خوبی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی می‌کنیم، هنوز برخی از ناشران یمن فعالیت خود را حفظ کرده‌اند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اسامه هزاع، مدیر دانشجویان در انجمن همبستگی یمن در ایران گفت: انتخاب یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران اتفاق خوبی است، هر چند که وضعیت نشر و کتاب در یمن به دلیل جنگ به‌سامان نیست و برخی از ناشران مجبور شدند که کار نشر را تعطیل کنند. جنگ و درگیری موجب شد تا کتاب و نشر بسیار به عقب برگردد.

وی ادامه داد: با وجود شرایط سخت حاکم بر یمن، همچنان برخی از ناشران فعال مانده‌اند و ما در نمایشگاه کتاب در تهران می‌توانیم پیام مقاومت مردم مظلوم یمن را به جهانیان مخابره کنیم. تلاش می‌کنیم تا فرهنگ مجاهدت و مقاومت مردم یمن به خوبی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی شود.

هزاع که مدیر دانشجویان در انجمن همبستگی یمن در ایران است، عنوان کرد: دغدغه‌های فرهنگی یمن در نمایشگاه کتاب به خوبی قابل طرح و پیگیری است و دو کشور ایران و یمن نقاط مشترک زیادی دارند، کتاب‌های اسلامی و دینی و حتی آثاری که به دوران پیش از اسلام و پس از اسلام مربوط است میان دو کشور ارتباطات قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی در مورد «وعده صادق» و واکنش مردم یمن به آن گفت: در آخرین عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی اقدام کرد و این نه تنها موجب واکنش خوب مردم یمن شد، بلکه در کل منطقه تحسین برانگیز بود. موشک‌هایی که از مسجد القصی گذشت موجب شد تا مردم یمن تظاهرات حمایتی از این حملات داشته باشند و خوشحالی خود را بروز دادند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران