Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت نهایی چغندر قند در استان ۳۴ هزار هکتار بود، گفت: در مجموع یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۷۳۶ تن چغندرقند از مزارع استان برداشت شد که توسط کارخانجات استان خریداری شده است.

اکبر کرامتی در گفت و گو با ایسنا افزود:  از مجموع بهای چغندر قند خریداری شده از کشاورزان استان که ۲۰۶۷ میلیارد تومان بوده ‌است ، ۱۹۲۵ میلیارد تومان آن معادل ۹۵ درصد به حساب چغندرکاران استان واریزشده است و مابقی نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: متوسط عیار چغندر قند خریداری شده استان ۱۶.۹۱ بوده و  متوسط افت ۲.۹۶ درصد بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت نهایی چغندر قند در استان ۳۴ هزار هکتار بود، ادامه داد: سطح زیر کشت چغندر قندر در داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۱۴ هزار و ۴۲۲ هکتار به صورت قرارداد بوده است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص آبیاری مزارع چغندر قند در استان با بیان اینکه ۱۹ هزار هکتار از مزارع به سیستم ابیاری نوین مجهز است ، گفت: ۵۳ درصد از مزارع سطح زیر کشت چغندر قند به صورت آبیاری بارانی، سه درصد به صورت تیپ و ۴۴  درصد از سطوح نیز به صورت نشتی آبیاری انجام شده است.

کرامتی، کشت ۸۰ هکتار چغندر قند به روش ریشه لخت از محل اعتبارات دریاچه ارومیه، اجرای پروژه کشت متراکم به صورت ۲ ردیف روی پشته در مجموع ۱۱۲۵ هکتار، را از اقدامات شاخص استان در زمینه کاهش مصرف آب و تغییر الگوی کشت چغندر قند برشمرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تعداد کارخانجات چغندر قند استان را ۵ کارخانه در شهرستان های ارومیه، نقده، خوی، میاندوآب و پیرانشهر با مجموع ظرفیت روزانه ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن برشمرد و گفت: امسال بیشترین سطح زیر کشت چغندر قند در شهرستانهای پیرانشهر، بوکان، نقده و میاندوآب بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشت چغندرقند درياچه اروميه سیستم آبیاری نوین رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشت چغندر قند چغندر قند سطح زیر کشت هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تکمیل طرحهای نیمه تمام جزو اولویتهاست،گفت: با جذب یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی تکمیل و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

قهرمان رحمانی، با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستانهاست، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستانها و هشت پروژه نیمه تمام می توان گام مؤثری در توسعه فضاهای آموزشی استان برداشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی، با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه سازی افزود: ظرفیتهای بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه سازی استفاده کرد.

پیام صدقی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

در این مراسم پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی و از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق قدردانی شد.

 

 

دیگر خبرها

  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان