Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-در پی حمله جنایتکارانه عربستان سعودی به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن، علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی این حملات را محکوم کرده و آمریکا و اسرائیل را عامل اصلی این جنایات عنوان کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، شکل‌گیری ائتلاف عبری-عربی از سالیان گذشته سبب تشدید اختلافات کشورهای مسلمان با یکدیگر در منطقه خاورمیانه شده و ضمن کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان و مردان بی‌دفاع، روند توسعه این کشورها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تمامی حملاتی که علیه مسلمانان شکل می‌گیرد نیز همواره ردپای شوم ایالات‌متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در میان است و اخیرا باز هم عربستان سعوی دست به حمله و بمباران کشور مسلمان و مظلوم یمن زده و جنایات فراوانی را در آنجا مرتکب شده است.

این در حالی است که سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری نه تنها این جنایات را محکوم نکرده بلکه از رژیم‌های متجاوز، حمایت هم می‌کنند و در این راستا تمام علمای شیعه و سنی این حملات و جنایات را محکوم کرده‌اند.

حقوق بشر از دیدگاه استکبار جهانی شعار و دروغی بیش نیست

امام جمعه اشنویه با اشاره به اینکه یکی از ترفندهای استکبار جهانی برای سیطره خویش بر ملت‌ها طرح مسئله حقوق بشر است اظهار داشت: حقوق بشر یکی از ابزارهایی است که ناقضان آن برای مطامع خود از آن استفاده می‌کنند.

ماموستا مصطفی خاتمی بیان کرد: دخالت در کشورها، امر و نهی ناروا نسبت به ملت‌ها، حضور غیرقانونی در بعضی کشورها و تشکیل ائتلاف و پیمان‌های ظالمانه علیه مظلومان از جمله این ابزار است.

وی تاکید کرد: اگر امروز به پیمان و ائتلاف عربی عبری و ایادی استکبار جهانی در رابطه با مردم مظلوم یمن بنگریم مشاهده می‌کنیم که حقوق بشر از دیدگاه استکبار جهانی همه و همه شعار و دروغ است.

امام جمعه اشنویه گفت: متاسفانه کشورهای مرتجع عربی به رهبری عربستان با همه امکانات، مردم بی‌دفاع یمن را سرکوب می‌کنند و اگر این پیمان و ائتلاف با چراغ سبز آمریکا و غرب نباشد هرگز این مرتجعین از جمله عربستان و امارات مرتکب چنین جنایات نمی‌شدند.

وی اظهار داشت: باید این سلاح‌های مخرب اهدایی به جای مردم مظلوم یمن به سوی حیفا شلیک می‌شد بنابراین جنایات ائتلاف عربی و عبری را علیه مردم یمن محکوم کرده و نفرت و انزجار خود را از این جنایت وحشتناک اعلام می‌کنیم.

حملات عربستان به یمن با چراغ‌سبز و حمایت آمریکا رخ داده است

امام جمعه اهل‌سنت شاهین‌دژ نیز با ابراز تاسف از اینکه متاسفانه امروز شاهد ائتلاف عربی و عبری و جنایت علیه مردم مظلوم یمن هستیم بیان کرد: این ائتلاف منجر به کشت و کشتار و شهادت و زخمی شدن عده‌ای فراوانی از مردم بی‌دفاع یمن شده و در این میان کودکان در خون می‌غلتند و این جای تاسف برای کشورهای اسلامی دارد.

ماموستا خالید رسول‌زاده تاکید کرد: بی‌شک این حملات با چراغ‌سبز و حمایت آمریکا رخ داده و قصد و نیت ایالات متحد دلسوزی با آنها نیست بلکه برای اینکه اسلحه‌های جنگی خود را به فروش رسانده و از عربستان و ائتلاف، پولی بگیرد، آنها را تشویق می‌کند.

وی افزود: آمریکا در ظاهر، حق را به عربستان می‌دهد که اسلحه‌هایش به فروش برسد و اختلاف در بین مسلمانان عمیق‌تر و شکاف میان آنها بیشتر شود و بی‌تردید اگر عربستان و ائلاف عربی و عبری جرئت داشته و دلسوز اسلام هستند باید از مردم مظلوم فلسطین دفاع کرده و علیه اسرائیل غاصب جبهه‌گیری کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: این در حالی است که نه تنها جبهه‌گیری نمی‌کنند بلکه اسرئیل غاصب را به رسمیت می‌شناسند بنابراین نباید به آنها گفت که دلسوز اسلام هستند چون رژیم غاصب اسرائیل را به رسمیت شناخته و با آنها مراوده و رابطه صمیمی دارند.

وی اظهار داشت: هم اکنون مردم مظلوم یمن با دستان خالی از کشور خود دفاع می‌کنند اما در مقابل، عربستان ائتلافی بر علیه مردم بی‌دفاع یمن تشکیل داده است و بنابراین ضمن محکوم کردن این جنایت، انزجار خود را از حملات سعودی‌ها اعلام می‌کنیم.

ماموستا رسول‌زاده بیان کرد: همچنین از همه مردم مسلمان جهان، انتظار محکومیت این حملات را داشته تا در منطقه شاهد هیچ گونه قتل و خونریزی نباشیم بلکه باید شکاف و اختلاف بین مسلمانان را از بین برد و همه ید واحده علیه دشمنان اسلامی شوند.

دشمنان اسلام خواهان اتحاد مسلمانان نیستند

امام جمعه سردشت نیز تاکید کرد: بی‌شک دشمنان اسلام خواهان اتحاد مسلمانان نیستند چون اگر با هم وحدت داشتند نه آمریکا و نه رژیم صهیونیستی جرئت تجاوز به هیچ کشوری را نداشتند و این در حالی است که اسلام به مسلمانان گفته که بزرگترین نعمت خداوندی نعمت امنیت است.

سلسله حملات ائتلاف سعودی به پایتخت یمن/ هدف قرار گرفتن مراکز رادیو و تلویزیون در صنعاءادامه حملات وحشیانه ائتلاف سعودی علیه مردم بی دفاع یمن

 ماموستا محمد واوی افزود: اما متاسفانه امروز همین غربی‌ها توانسته‌اند با تفرقه، تمامی خاورمیانه را ناامن جلوه دهند در حالی که حاکمان کشورهای اسلامی به آسانی با افکار جنایتکارانه آنها همسو بوده و مجری طرح‌های شوم آنها بوده‌اند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی مردم بی دفاع یمن مردم مظلوم یمن استکبار جهانی علیه مردم حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد