Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@15:24:44 GMT

حمله امیکرون به بازار ارز!

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۴۹۵۲

حمله امیکرون به بازار ارز!

رکود در بازار ارز ادامه دارد. بررسی‌های میدانی به‌عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز خبر از کاهش چشمگیر حجم معاملات ارزی بازار تهران می‌دهد. برخی از کارشناسان بازار ارز تهران با اشاره به روند قیمت دلار در مواجهه با سویه‌های قبلی کرونا معتقدند این کاهش حجم معاملات در گردش بازار می‌تواند ناشی از تاثیر همه‌گیری این بیماری بر فضای بازار ارز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگشت دوباره قیمت دلار به کانال ۲۷ هزار تومانی در این فضای خالی از معاملات نیز از دیگر مسائل قابل توجه کارشناسان برای بررسی بازار ارز دیروز بود.

دیروز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه بازار ارز با سایه سنگین ویروس کرونا بر معاملات کار خود را آغاز کرد. شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز تهران حاکی از آن است که معاملات حضوری به میزان قابل توجهی کاهش یافته و همین امر سبب شده نرخ دلار در معاملات آزاد تهران بعد از حدود یک هفته به پله‌های انتهایی کانال ۲۷ هزار تومانی بازگردد. در معاملات ساعات ابتدایی بازار دیروز معامله‌گران از نرخ‌هایی حوالی قیمت روز یکشنبه یعنی بازه قیمتی ۲۸ هزار تا ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان برای اسکناس آمریکایی صحبت می‌کردند. با گذشت چند ساعت از معاملات و در حوالی ظهر دیروز این رقم‌های پیشنهادی کاهش ۱۵۰ تومانی را مشاهده کرد و معاملات ظهر روز دوشنبه در رقم ۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان انجام می‌شد و این کاهش قیمت تا انتهای ساعات کاری دیروز ادامه داشت که موجب شد اسکناس آمریکایی بعد از گذشت حدود ۸ روز مجددا در کانال ۲۷ هزار تومانی معامله شود.

برخی از تحلیلگران و کارشناسان بازار ارز تهران معتقدند نمایشی که بازار ارز در روز دوشنبه از خود نشان داد عکس‌العمل بازار در مقابله با همه‌گیری سویه جدید ویروس کرونا است. این افراد با اشاره به کاهش چشمگیر حجم معاملات در گردش بازار ارز در سویه‌های پیشین کرونا و همچنین عقبگرد قیمتی دلار در شرایط مذکور، کاهش قیمت و کاهش معاملات روز دوشنبه را توجیه می‌کنند. از طرف دیگر معامله‌گران بازار ارز نیز دیروز در حلقه‌های گفت‌وگوی خود از کاهش قابل توجه تعداد خریداران در بازار سخن می‌گفتند. این کاهش تقاضا خود می‌تواند دلیلی برای کاهش قیمت روز دوشنبه باشد.

برخی دیگر از تحلیلگران سیاسی- ارزی بازار تهران با اشاره به سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری روز دوشنبه بر این باورند که کاهش قیمت صورت گرفته در روز دوشنبه را می‌توان نتیجه مستقیم سیگنال‌های مثبت این مقام مسوول دانست. سعیدخطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور در نشست خبری روز دوشنبه خود با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه مذاکرات هسته‌ای وین گفت: مذاکرات در سه هفته گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در چهار حوزه داشته است. در برخی از حوزه‌ها پیشرفت‌ها جدی‌تر و سریع‌تر بوده و در برخی دیگر به‌خاطر کارشکنی‌های طرف مقابل یا عدم ابتکار و خلاقیت لازم در طرف‌های مقابل با کندی‌هایی روبه‌رو بوده است. در ادامه این مقام با توصیه خود به دیگر طرفین مذاکره مبنی بر بازگشت به عرصه مذاکرات با دست پر اذعان کرد: در صورتی که طرف‌های دیگر به‌ویژه آمریکا وقتی به وین برمی‌گردند تصمیمات خود را اخذ کرده باشند و مطالبات بحق ایران را صحه بگذارند و بیشتر از برجام مطالبه نکنند، به سرعت می‌توان به توافق پایدار و قابل اتکا رسید.

در نهایت دلار در روز دوشنبه و در معاملات بازار آزاد ارز تهران با ۵۰ تومان کاهش قیمت نسبت به نرخ روز یکشنبه در سطح قیمتی ۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد. قیمت هر عدد سکه امامی نیز در معاملات دیروز با ۱۳۰ هزار تومان کاهش نسبت به قیمت روز یکشنبه به رقم ۱۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان رسید.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارز دلار بازار قیمت امیکرون روز دوشنبه هزار تومان بازار ارز کاهش قیمت ارز تهران ۲۷ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۳۸۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18 عیار هر گرم 3 میلیون و 388 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 37 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون و 400 هزار تومان است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست

 

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 23 میلیون و 500 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 300 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 500 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 14  میلیون و 680 تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 2341 دلار است.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار کاهشی شد

 

در معاملات امروز (دوشنبه10 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ 44 هزار و 314 تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ 41 هزار و 376 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 47 هزار و 423 تومان و نرخ حواله یورو به 44 هزار و 279 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با کاهش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 66 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 266 تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟