Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۲ بهمن ۵۷، سرآغاز معجزه قرن بود که با ورود امام(ره) به وطن موجی از امید کشور را فراگرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، با پیروزی انقلاب، عطر خوش آزادی به مشام می رسید، هلهله پیروزی با ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در همه جا طنین انداز شده بود، دریایی از آزادی در کوچه و خیابانها به راه افتاده بود تا بزرگترین معجزه قرن را جشن بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۲ بهمن سال ۵۷ روزی بود که ایران دوباره متولد شد، ایرانی با اصول و ارزشهای اسلامی، برق امید در چشم های تک تک ملت ایران دیده می شد، ملتی که با ایستادگی توانستند رژیم پهلوی را به زباله دان تاریخ بفرستند و این پیروزی تا ابد در تاریخ باقی می ماند که مردمی در دهه ۵۰ اینگونه در برابر زورگویان پهلوی ایستادند و آنها را وادار به فرار کردند.

ماه میانی زمستان بود اما فضا به رنگ بهار درآمده بود تا بهاری ترین واقعه تاریخ را جشن بگیرند، همه به استقبال بزرگ مردی آمده بودند که سالها در تبعید به سر می برد، معمار کبیر انقلاب حالا قرار است تا ساعاتی دیگر وارد کشور شود و پس از سالها دوری ملت و امام(ره) این دیدار تازه شود.

بسیاری از مردم ایران از سراسر کشور، از شهرهای دور و نزدیک برای استقبال امام(ره) عازم تهران شدند، مرد و زن، پیر و جوان، کودکان به استقبال آمده بودند و میلیونها نفر قلبشان برای دیدن امام(ره) می تپید، سرانجام هواپیمای امام(ره) از پاریس در تهران به زمین نشست، زمین و آسمان گلباران شد و اشک شوق در چشم های استقبال کنندگان دیده می شد.

اسقبال با شکوه از معمار کبیر انقلاب

امام(ره) پس از ۱۵ سال فراق و دوری از وطن سرانجام در ساعت ۹ و ۲۷ دقیقه روز ۱۲ بهمن وارد میهن اسلامی شد، امام(ره) آمد تا استقلال و آزادی را به معنای واقعی کلمه در کشور پایه ریزی نماید، آمده بود تا غبار محرومیت و بی عدالتی را بزداید، آمده بود تا مردم طعم شیرین نظام و حکومت اسلامی را بچشند، آمده بود تا روحیه استکبار ستیزی ملت ایران را به دنیا نشان دهد، آمده بود تا پایان دهد بر شب های سیاه بی عدالتی.

در ۱۲ بهمن، شعار «در بهار آزادی، جای شهدا خالی»  توسط ملت ایران فریاد زده می شد، پیروزی انقلاب اسلامی ایران حاصل خون هایی بود که جوانان این مرز و بوم برای پیروزی انقلاب، جان خود را تقدیم کردند، طبق آمارها بیش از سه هزار نفر برای پیروزی انقلاب طی سال های منتهی به بهمن ۵۷ به شهادت رسیدند.

با شهادت شهدای انقلاب، خونی تازه در رگ های ملت ایران به جوش می آمد و همتی مضاعف برای نابودی رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب وجود مردم را فرا می گرفت و نتیجه سالها ایستادگی، انقلاب اسلامی ایران شد که امروز با گذشت بیش از چهار دهه به بسیاری از کشورهای دنیا صادر شده است.

بدون شک ۱۲ بهمن و آغاز دهه فجر، بشارتی برای تحولات در کشور بود به طوری که امروز با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جشن انقلاب را با شکوه تر سال های قبل برگزار می کنیم تا بگوییم این راه ادامه دارد.

تقدیم ۷۴ شهید لرستانی در دوران انقلاب

محمود زرینجویی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: در استان لرستان همگام با استان های دیگر برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران اقدامات زیادی صورت گرفت به طوری که ۷۴ نفر از استان لرستان در سال های منتهی به بهمن ۵۷ به شهادت رسیدند.

وی افزود: اولین شهید انقلاب در لرستان «حمید قربانی نسب» بود که شهید بزرگوار دانش آموز مقطع سوم راهنمایی بود که در اعتراضات علیه رژیم پهلوی در روز ۲۴ مرداد سال ۵۷ در خرم آباد به فیض شهادت رسید.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران طی این سالها در عرصه های علمی، پزشکی، فرهنگی، فناوری، صنعت، ورزش و مسائل اجتماعی پیشرفت های بسیار زیادی داشته و روز به روز با اقتدار در این مسیر حرکت می کند.

زرینجویی عنوان کرد: امروز در گام دوم انقلاب قرار داریم و محکم تر از قبل به راه ادامه خواهیم داد و هیچگاه رشادت و از جان گذشتگی شهدایی که برای پیروزی انقلاب جان خود را تقدیم کردند، فراموش نمی شود.

وی با اشاره به برنامه های دهه فجر، اظهار داشت: غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات ادبی، قرآنی و هنری، بازسازی و بهسازی تصاویر شهدا بخشی از برنامه های بنیاد شهید در دهه فجر است البته برنامه های بنیاد شهید از دهه فجر آغاز می شود و تا ۲۲ اسفند که روز شهید نامگذاری شده، ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تصریح کرد: اعزام پیام آوران به مساجد و مدارس با روایتگری دوران پیروزی انقلاب، تعویض پرچم قبور شهدا و برگزاری مسابقات ورزشی جامعه ایثارگری از دیگر برنامه های بنیاد شهید است که علاوه بر این نیز بخشی از برنامه ها در فضای مجازی برگزار می گردد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران برای پیروزی انقلاب بنیاد شهید ملت ایران امام ره بهمن ۵۷ ۱۲ بهمن دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۵۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر پاک و مطهر سرباز وظیفه «فرزین بلیان» که شب گذشته در حین درگیری با گروهک معاند در مرز بانه به شهادت رسید، عصر پنج شنبه با حضور فرمانده مرزبانی استان کردستان، همرزمان و خانواده آن شهید والامقام، اقشار مختلف مردم شهرستان بانه، نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان تشییع شد.

امام جمعه موقت بانه در این مراسم اظهار کرد: نظام انقلاب اسلامی نظامی دینی است که بر مبنای قرآن و دین مبین اسلام بنا نهاده شده است.

ماموستا جمال کریمی خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی و انتظامی و نیروهای مرزبانی این مرز و بوم هیچگاه اجازه تصرف یک وجب از خاک این دیار را به دشمنان نمی‌دهند و برای حفظ انقلاب اسلامی ایران خون می‌دهند.

وی با بیان اینکه شهدا همیشه زنده‌اند، اعلام کرد: نظام جهموری اسلامی نظام عظمت و اقتدار است و این اولین و آخرین شهید ما نخواهد بود چرا که نظام ما نظام مقتدر شهادت است.

امام جمعه موقت بانه خاطر نشان کرد: امنیت ما مدیون خون پاک شهدا است و نظامی است که از خاک ایران، اسرائیل غاصب را در هم کوبید.

ماموستا کریمی عنوان کرد: ملت ایران دارای نیروهای نظامی مسلمان و با ایمان هستند و در راه اعتلای نظام، جمهوری اسلامی ایران و کلمه مبارک الله هیچ وقت کوتاهی نمی‌کنند.

آئین تشییع پیکر این شهید در مقابل حسینه این شهر آغاز و تا میدان انقلاب با حضور آحاد مردم و نیروهای نظامی و انتظامی ادامه داشت.

پیکر مطهر این شهید والا مقام به زادگاهش در شهرستان کرمانشاه بدرقه شد.

کد خبر 6095332

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق، تحولات عظیمی را در دنیا ایجاد کردند
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند