Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان -  عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: وزارت بهداشت باید به اصلاح و ارتقاء زیرساخت‌ها توجه کند تا خدمات درمانی به صورت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد؛ کندی سرعت اینترنت و سامانه نباید بهانه‌ای برای اجرا نشدن نسحه نویسی الکترونیک باشد.

طرح نسخه نویسی الکترونیک از ابتدای دی ماه امسال آغاز شد که علاوه بر حذف نسخه‌های کاغذی، سوابق بیماران را به صورت الکترونیکی ذخیره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد پرونده الکترونیکی می‌تواند هزینه‌های درمانی را برای مردم، داروخانه‌ها، دولت و ذی‌نفعان دیگر کاهش دهد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد نسخه نویسی الکترونیک در کشورهای جهان حدود ۷۰۰ نوع خدمت را شامل می‌شود اما ناظران می‌گویند در ایران هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

این طرح در ۲۲ استان کشور به صورت آزمایشی به اجرا درآمد که تا ۱۶ آذر امسال به طور میانگین ۷۴ درصد محقق شد.

قانون برنامه ششم توسعه دولت‌ها را موظف کرده بود تا سال ۹۸ سامانه پرونده الکترونیکی سلامت ایرانیان و سامانه‌های اطلاعاتی مراکز سلامت را با حفظ حریم خصوصی مستقر کند، اما این اتفاق نیفتاد.

بر اساس قانون شش ماه پس از استقرار کامل این سامانه‌ها، وزارت بهداشت خدمات بیمه سلامت را باید یکپارچه با سامانه پرونده الکترونیکی سلامت ایرانیان ساماندهی می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا با گذشت کمتر از یک سال از طرح نسخه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویسی الکترونیکی، بیش از ۷۸‌درصد نسخه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کشور الکترونیکی و نیمه‌الکترونیکی نوشته می‌شوند. ایرنا ادعا کرده «چنین طرحی در بسیاری از کشورهای دنیا حداقل پنج سال طول کشید تا به این نقطه برسد اما ایران، در کمتر از یک سال توانست میزان نسخه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویسی الکترونیکی را به بیش از ۷۸‌درصد برساند.»

اگرچه برنامه ششم توسعه تا سال آینده تمدید شده، اما سلامت از چهار حوزه اصلی است که دولت‌های ایران موظف شده‌اند تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۸۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار خدمات الکترونیک دهند.

خبرگزاری صداوسیما در کیش گفته طرح نسخه نویسی الکترونیکی در این جزیره با استقبال کمی رو‌به‌رو شده که از علت‌های آن، «آماده نبودن برخی زیرساخت‌ها و سرعت پایین اینترنت، آموزش ناکافی برای کار با نرم افزار‌های این طرح از سوی سازمان‌های متولی و زمان‌بر بودن ثبت نسخه‌های بیماران در سامانه» اعلام شده است.

یکی از متصدیان داروخانه‌ها در کیش گفته «پزشکان به دلیل زمان‌بر بودن مراحل ثبت نسخه‌ها از این سامانه استفاده نمی‌کنند و متصدیان داروخانه‌ها نسخه‌ها را ثبت می‌کنند.

مریم امیری، مدیر درمان تامین اجتماعی هرمزگان توضیح داده افزایش تولید نسخه الکترونیکی در برخی از ساعات شبانه روز و به روز رسانی سیستم‌ها را از دیگر دلایل کندی سامانه تأمین اجتماعی است.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس ۱۶ آذر ماه به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گزارش داد تا پایان سه ماه اول سال ۱۴۰۰، درصد زیادی از روستاهای کشور فاقد هرگونه ارتباطات مخابراتی بوده‌اند.

به گفته معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس «موارد متعددی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان سیستان و بلوچستان حتی تلفن هم ندارند و در روستاهایی بالغ بر هزار نفر جمعیت مطلقاً ارتباط مناسبی وجود ندارد.»

 انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم نسخه نویسی الکترونیک اینترنت پرسرعت برنامه ششم توسعه کمیسیون بهداشت نسخه نویسی الکترونیک نویسی الکترونیکی نسخه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد اعتماد اعجازی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مسوولان استان اردبیل اظهار کرد: در استان تاکنون ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که دراین راستا رتبه استان در کشور دهم است.

وی افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کارهایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی هستند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور ثبت شده باشد.

فرماندار شهرستان اردبیل بیان کرد: خدمت‌رسانی به واحدهای صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود و آخرین مهلت صدور مجوز الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

اعتماد اعجازی ادامه داد: کلیه واحدهایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده‌اند، می‌توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده و واحدهای صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

کد خبر 6092289

دیگر خبرها

  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه